Η ΈΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ συντάσσεται εξ ολοκλήρου από τον/την ασκούμενο/η, με καθοδήγηση ως προς την παροχή συγκεκριμένων αντικειμενικών κατ' αρχάς στοιχείων, τα οποία τυπικά γνωστοποιούνται εξ ολοκλήρωου ή εξ αρχής της ΠΑ, συμπληρώνονται, αποσαφηνίζονται και εν τέλει επαληθεύονται στην πορεία.

Καλό είναι, από την αρχή της ΠΑ, να έχετε υπ' όψιν σας τα διακριτά μέρη που συνιστούν την έκθεση πεπραγμένων, τα οποία έχουν ως εξής:

  1. ΦΟΡΕΑΣ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

  1. Η ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΤΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

  1. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

  1. ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ (ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ, ΣΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΤΟΥ ΣΚΟΠΟΥ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ)

  1. ΟΦΕΛΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ (ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΚΤΗΘΗΚΑΝ)

Ειδικότερα στο 3., αναμένεται να παρουσιάζεται "αντικειμενικά" το "περιεχόμενο" της ΠΑ, το αντικείμενο απασχόλησης, δηλ. τί σας ανατέθηκε, τί [έπρεπε να] κάνετε, και σε ποιό πλαίσιο, με ποιό σκοπό / στόχο.  

(Αν τα (ξανα)πιάνετε από την αρχή: Κατανοήστε εάν θα (μάθετε να) εκτελείτε τις ίδιες ενέργειες, αλλά όλο και πιο εξειδικευμένες, εάν θα (μάθετε να) δημιουργήστε π.χ. τα ίδια/παρόμοια είδη χαρτών αλλά σε διαφορετικά πλαίσια / για διαφορετικό "έργο".

Ή εάν θα (μάθετε να) εκτελείτε ένα μέρος ενός έργου, ένα επιμέρους τμήμα ("work package"), εάν θα συμβάλετε στην υλοποίηση / διεκπεραίωση μιας φάσης μιας διαδικασίας, κ.ο.κ.... αλλά από το Α έως το Ω.

Στην περίπτωση που το σύνολο ή μέρος του αντικειμένου απασχόλησης της ΠΑ εγγράφεται σε τρέχον επιχειρησιακό ή ερευνητικό έργο / "πρόγραμμα", που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί / που έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου ή μερικώς ο φορέας υποδοχής, θα το αναφέρετε ονομαστικά,... αλλά θα προσθέσετε λεπτομέρειες για το αντικείμενο αυτού του έργους/"προγράμματος" - και ποια είναι η συμβολή σας στο πλαίσιο αυτού... Όχι πχ. "σκέτα" συμμετοχή, υποστήριξη...κ.ο.κ. στο πρόγραμμα C.A.P.TeN N.E.M.O. ! 

 

Στο 4. δίνετε έμφαση στην πορεία υλοποίησης, δηλ. πώς εκπληρώθηκε αυτό που είχε "προγραμματισθεί" να κάνετε - σημ.3).

Πώς, δηλαδή πρώτα με ποιόν τρόπο, π.χ. αναφορικά με τα στάδια υλοποίησης που μπορεί να συμπεριλαμβάνουν π.χ. (α) μια φάση εκπαίδευσης - εκμάθησης, ίσως και μόνο θεωρητικής (β) μια φάση ελεγχόμενης/εποπτευόμενης υλοποίησης (γ) μια φάση αυτόνομης υλοποίησης / διεκπεραίωσης. Όποιος/α τηρεί σημειώσεις, 

Πώς, με ποιά μέσα; με χρήση εξειδικευμένου εξοπλισμού; εντός εσωτερικού χώρου ή υπαίθρια / επιτόπια δραστηριότητα;

Πώς, είναι και έπειτα ποιοτικό/ αξιολογικό ερώτημα: πόσο ευχάριστα / δύσκολα / προσεκτικά/ αποτελεσματικά.../, οργανωμένα / σχεδιασμένα... Εν τέλει πόσο χρήσιμη ήταν η Π.Α.;

Στο 5. Προσδιορίζετε τα οφέλη της ΠΑ, ταυτοποιείτε, χαρακτηρίζετε τις δεξιότητες που αξιοποιήθηκαν και εκείνες που αποκτήθηκαν.

ΚΑΙ ΜΗ ΞΕΧΑΣΤΕ, στις δεξιότητες συμπεριλαμβάνονται και εκείνες που δεν συσχετίζονται ούτε άμεσα ούτε έμμεσα με το αντικείμενο των σπουδών σας, αλλά με τα ζητήματα του εργασιακού περιβάλλοντος και που παρέχουν την "προστιθέμενη αξία" στην Π.Α. και μάλιστα δια ζώσης, επί τόπου !

------------------------

ΚΑΛΗ ΣΥΝΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ Π.Α.: Για να καταλάβετε και παρακολουθήσετε τί κάνετε, πώς τα πάτε, αν και πόσο παραμένετε εστιασμένος/η στον στόχο, μπορεί να σας βοηθήσει ειδικότερα να τηρήσετε ημερησίως σημειώσεις σε ειδικό τετράδιο για την περίπτωση.

Αυτό το τετράδιο θα σας βοηθήσει για τη σύνταξη της Έκθεσης Πεπραγμένων...και μπορεί να είναι χρήσιμο και στο μέλλον.

------------------------

Σε μία φράση: Ουσιαστικά, η Έκθεση Πεπραγμένων αντιστοιχεί, τηρουμένων των αναλογιών, στην καταγραφή του ειδικού περιγράμματος ενός "εφαρμοσμένου" μαθήματος, που καλείσθε εσείς να γνωστοποιήσετε, δεδομένου ότι βασίζεται στην εμπειρία σας σε συγκεκριμένο εργασιακό περιβάλλον.

Αναδεικνύετε αφενός, πόσο και πώς η δική σας Π.Α. συνδυάζεται με τις σπουδές Γεωγραφίας (ίσως ειδικότερα, με κάποια ιδιαίτερη πτυχή / θεματική περιοχή αυτής της πολυσύνθεσης επιστήμης, ή/και με κάποιο ιδιαίτερο μάθημα), και αφετέρου, τί προσέφερε ως προς την γνωριμία / εξοικείωση με την επαγγελματική απασχόληση ενός/μιας γεωγράφου, ως προς την άσκηση του επαγγέλματος του/της γεωγράφου. 

 Αξίζει ο κόπος για την Έκθεση Πεπγραγμένων;

Βεβαίως ! Για όποια μελλοντική συνέντευξη για (συν)εργασία, πρόσληψη προσωπικού κ.ο.κ.! Και να φυλάτε προσωπικό αντίγραφο !

Η επεξεργασία αυτή, η ανατροφοδότηση αυτή, καταλήγει σε έναν απολογισμό και συμβάλλει στην ωρίμανση της προσωπικής εμπειρίας, και σάς επιτρέπει να την "αποθηκεύετε" μέσα σας.

Η αντικειμενική περιγραφή των πεπραγμένων της Π.Α. σας, θα είναι στο εξής στα κεκτημένα σας και εύκολα αξιοποιήσιμη, όταν π.χ., στο πλαίσιο μιας συνέντευξης για επιλογή προσωπικού, θα σας ζητηθεί να μιλήσετε για την Π.Α. σας που αναφέρατε στο βιογραφικό σας σημείωμα, στην αίτηση-δήλωση...

Επιπρόσθετα, ο αναστοχασμός που κάνατε, σας έδινε κλειδιά για να καταλάβετε καλύτερα, βαθύτερα τί και πόσο μπορεί / πρέπει να σας προσφέρει ποιοτικά η επόμενη επαγγελματική ή/και επιμορφωτική εμπειρία που αναζητάτε.

 Δρ. Εβελίν Ντυρίε, μέλος Ε.ΔΙ.Π. 

29.05.2024