2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η διεξαγωγή Πρακτικής Άσκησης από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στοχεύει άμεσα (α) στην πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών επιστημονικών γνώσεων που αποκτήθηκαν από την επιτυχή παρακολούθηση του προγράμματος σπουδών, (β) στην εξοικείωση με πιθανούς χώρους εργασίας που αφορούν την φυσική, την ανθρώπινη και την εφαρμοσμένη γεωγραφία, και (γ.1) στην ανάπτυξη και καλλιέργεια ειδικών δεξιοτήτων της επιστήμης της Γεωγραφίας καθώς και (γ.2.) αναγκαίων οριζοντίων δεξιοτήτων και ικανοτήτων, που συμβάλλουν στην μετάβαση από τις σπουδές στην επαγγελματική ζωή με την ειδικότητα του Γεωγράφου.
Επιπρόσθετα, οι Φορείς Υποδοχής ευκαιρούν να γνωρίσουν νέους εν δυνάμει επιστήμονες που «μεταφέρουν» άμεσα τόσο τα ενδιαφέροντά τους (τα προσωπικά και « των ημερών») και τις αντίστοιχες προτεραιότητές τους όσο και τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα τόσο
στην ακαδημαϊκή έρευνα όσο και στις αλλαγές στην ακαδημαϊκή εκπαίδευση.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος «Πρακτική Άσκηση», οι φοιτητές/τριες του ΠΠΣ, είναι εξοικειωμένοι/ες με:
- το φάσμα των δυνητικών επαγγελματικών επιλογών που τους παρουσιάζεται για το μέλλον,
- διοικητικές διαδικασίες που αφορούν την εργασία γενικά, και ειδικότερα σε μια κατηγορία Φορέα Υποδοχής,
- τρόπους και συμπεριφορές εργασίας σε περιβάλλον όπου αξιοποιούνται οι τίτλοι σπουδών Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,
- την τήρηση κανόνων και οδηγιών σε εξω-ακαδημαϊκό περιβάλλον
- την εκμάθηση εκτέλεσης και εκτέλεση δραστηριοτήτων σε καθορισμένο πλαίσιο υπό την καθοδήγηση έμπειρου εργαζόμενου,
- την χρήση νέου εξοπλισμού
- νέας μορφής ειδικότητες και αντικείμενα αιχμής της Ανθρώπινης, της Φυσικής και της εφαρμοσμένης Γεωγραφίας.
Επίσης, οι φοιτητές/τριες, με την ολοκλήρωση του μαθήματος:
- κατανοούν τη σημασία των θεωρητικών γνώσεων,
- κατέχουν πια «δοκιμασμένες» και ίσως συμπληρωμένες θεωρητικές γνώσεις,
- κατέχουν εμπλουστισμένες γνώσεις βάσει συγκεκριμένων αναγκών και νέων γνώσεων σε βασικές γνωστικές περιοχές της επιστήμης της γεωγραφίας,
- ανέπτυξαν δεξιότητες διαχείρισης και επίλυσης προβλημάτων, διαγενεακής συνεργασίας, ενίσχυσης ανάπτυξης πρωτοβουλιών,
- απέκτησαν επαγγελματική συνείδηση.
Γενικές Ικανότητες
● Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
● Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
● Λήψη αποφάσεων
● Ομαδική εργασία
● Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
● Αυτόνομη εργασία και σχεδιασμός και διαχείριση έργων
● Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
● Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
● Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
● Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
● Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης