ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ [ΓΕ 3200] (πρώην Ακαδημαϊκές δεξιότητες και μεθοδολογία συγγραφής επιστημονικών εργασιών)
Εβελίν Ντυρίε, Δρ (Eveline Durie, PhD)
Στο πλαίσιο των σπουδών Γεωγραφίας, ο φοιτητής, η φοιτήτρια καλείται να εκπονήσει ποικίλες γραπτές εργασίες επιστημονικής φύσης που απαιτούν τη συγγραφή κειμένων, τα οποία είναι άλλοτε αυτόνομα, άλλοτε σχολιασμός (παρουσίαση, ανάλυση, κριτική, ερμηνεία) οπτικοποιημένων δεδομένων (πινάκων, διαγραμμάτων, χαρτών…) και εικόνων, και συχνά, συνδυασμός των δυο ειδών. Η εργασία που παραδίδεται αποτελεί το τελικό προϊόν που διαμορφώθηκε σταδιακά και μεθοδικά, ως έκβαση μιας πολυσύνθετης διεργασίας που ξεκίνησε πολύ πριν τη φάση σύνταξης του κειμένου... και που δεν τελειώνει με την προσθήκη της τελικής τελείας στο σώμα του κειμένου.
§ Τί καθιστά μια εργασία επιστημονική; § Ποιά είναι αυτά τα στάδια εκπόνησης και συγγραφής; § Ποιές ενέργειες απαιτούν; § Εκτελούνται στην ίδια σειρά με την οποία τα διάφορα συστατικά μέρη της ολοκληρωμένης εργασίας διαρθρώνονται διαδοχικά και προσφέρονται για ανάγνωση; § Πώς και πού αναζητούνται έγκριτες βιβλιογραφικές πηγές, και ειδικότερα στο πεδίο της γεωγραφίας; § Πώς καταγράφονται «τυποποιημένα» τα στοιχεία δημιουργίας, έκδοσης και (όταν προκύπτει) έκδοσης ή απλώς διάθεσής τους σε ψηφιακή/ηλεκτρονική μορφή στον παγκόσμιο ιστό (βιβλιογραφική αναφορά); § Πώς φανερώνεται η αξιοποίηση των βιβλιογραφικών πηγών μέσα στο κείμενο που συντάσσεται; (βιβλιογραφική παραπομπή); § Ποιές αλλαγές επέφερε ο διαδραστικός παγκόσμιος ιστός (web 2.0 κ.έ.) ως προς την διάθεση και διάδοση πληροφοριών, την ευρετήριαση, την έκδοση ή/και διάθεση έγκριτων πηγών και την οργάνωση ψηφιακού περιεχομένου σε συλλογές; § Ποιά είναι η προσωπική και αυθεντική συνεισφορά του συντάκτη της εργασίας;
Αυτά τα ερωτήματα απαντώνται αναλυτικά, μέσα από ποικίλες (ατομικές και ομαδικές) δραστηριότητες ανακάλυψης, εξάσκησης και εφαρμογής γνώσεων και δεξιοτήτων, όπως § ανάγνωση και επεξεργασία επιστημονικών κειμένων, § ασκήσεις αναζήτησης/ανεύρεσης βιβλιογραφικών πηγών και διατύπωσης των στοιχείων τους, § ασκήσεις σύνταξης, οι οποίες διεξάγονται την ώρα του μαθήματος και εκτός.
Παράλληλα, μέσα από επιστημονικά (και μη) τεκμήρια και περιεχόμενα στον παγκόσμιο ιστό, αποκαλύπτονται πτυχές του ακαδημαϊκού και ερευνητικού «χώρου» και «κόσμου» ειδικότερα της γεωγραφίας, π.χ. § πώς διαμορφώνεται συνεχώς η επιστημονική κοινότητα των γεωγράφων και συναφών επιστημόνων, § πώς είναι αυτή οργανωμένη και τα μέλη της επικοινωνούν μεταξύ τους, ως άτομα ή/και εντός φορέων / θεσμών και οργανισμών; § Πώς επικοινωνούν με φορείς και οργανισμούς, με την κοινωνία;
Επίσης, εξετάζονται θέματα ακαδημαϊκής ακεραιότητας, δεοντολογίας και δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.
Τέλος δίνεται η ευκαιρία για συζήτηση και επεξεργασία θεμάτων που φέρνει η επικαιρότητα ή/και απασχολεί το φοιτητικό κοινό.
Με άλλα λόγια, παράλληλα με την ανάπτυξη δεξιοτήτων συγγραφής εργασιών στο πλαίσιο σπουδών γεωγραφίας, το μάθημα σκοπεύει να εγείρει το ενδιαφέρον του φοιτητικού κοινού για την επιστήμη και την έρευνα στο πεδίο της γεωγραφίας, τους ανθρώπους της, και τα ζητήματα που απασχολούν εκείνη την κοινότητα, και ποικιλοτρόπως τις κοινωνίες.
Παράλληλα με την παρούσα "ενότητα", προσβάσιμη χωρίς εγγραφή στην πλατφόρμα e-class του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, θα χρειασθεί, εφόσον δηλώνετε το μάθημα για το τρέχον ακαδ. έτος, να κάνετε εγγραφή στην ενότητα που συμπεριλαμβάνει την χρονολογική ένδειξη του ακαδ.έτους και συντομευμένη την ονομασία του μαθήματος (ΔΕΞ. ΣΥΓΓΡΑΦ.Ε.): ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2023-24 (ΔΕΞ.ΣΥΓΓΡΑΦ.Ε.) ([ΓΕ 3200]).
ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΛΕΙΣΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ [2023-24] ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΠΙΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗ ΟΣΟΙ, ΟΣΕΣ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ που ισχύει για το ακαδ. έτος της εγγραφής τους και το αντίστοιχο εξάμηνο φοίτησης της εγγραφής τους στο Π.Π.Σ. Τ.ΓΕΩ. το μάθημα ΑΚΑΔ_ΜΕΣΕΕ [Ακαδημαϊκές δεξιότητες και Μεθοδολογία συγγραφής επιστημονικών εργασιών].
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Το αντικείμενο του μαθήματος, ο σχεδιασμός της διδασκαλίας - εκμάθησης καθώς και οι προτεραιότητες αξιολόγησης, θέτουν ως μέσο περιήγησης στον παγκόσμιο ιστό και αξιοποίησης των πόρων του αναφορικά με την εκπόνηση και συγγραφή εργασίας, τον Η/Υ . - όχι το έξυπνο κινητό τηλέφωνο.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Ακολουθεί μια γενική παρουσίαση του μαθήματος ΑΚΑΔ_ΜΕΣΕΕ: ο σκοπός, οι στόχοι, το περιεχόμενο, η οργάνωση του μαθήματος, οι διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι & τα μέσα. Τέλος, στις πληροφορίες υπάρχει αναλυτικό χρονοδιάγραμμα της διδασκαλίας του μαθήματος.
Ο σκοπός του μαθήματος (στο οποίο έχουν κατανεμηθεί 5 Πιστωτικές Μονάδες ECTS - βλ. Πληροφορίες)
Ειδικότερα, οι στόχοι προσδιορίζονται ως εξής:
– Απόκτηση γνώσεων που άπτονται της διεξαγωγής έρευνας και της επιστημονικής συγγραφής και δημοσίευσης των ερευνητικών αποτελεσμάτων στο πεδίο της γεωγραφίας.
– Ανάπτυξη στρατηγικών βιβλιογραφικής αναζήτησης και έρευνας, και δεξιοτήτων σχεδιασμού και οργάνωσης γραπτών ακαδημαϊκών εργασιών, με κριτική σκέψη και ορθή και αποτελεσματική τεκμηρίωση
Με την ολοκλήρωση του σεμιναριακού μαθήματος, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται να μπορούν να:
-) αναγνωρίσουν και να εφαρμόσουν διαφορετικά είδη επικοινωνίας
-) να αναγνωρίσουν τη σημασία της κριτικής σκέψης κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων
-) να περιγράψουν με ποιούς ποικίλους τρόπους οι επιστήμονες στο πεδίο της γεωγραφίας συνδιαλέγονται και κοινοποιούν επιστημονικά τα αποτελέσματα των ερευνών τους, και να κατονομάσουν μερικά επιστημονικά περιοδικά του πεδίου,
στ') να κατονομάσουν, αναγνωρίσουν και χρησιμοποιήσουν τα διάφορα ελληνικά και κύρια ξενόγλωσσα/ πολύγλωσσα διαδικτυακά μέσα και εργαλεία για αναζήτηση και ανεύρεση πόρων/βιβλιογραφικών τεκμηρίων στο ευρύ πεδίο της γεωγραφίας, καθώς και να αξιολογήσουν τον έγκριτο και έγκυρο χαρακτήρα των ιστοτόπων και διαδικτυακών εργαλείων, σε συνάρτηση με τις απαιτήσεις μιας ακαδημαϊκής/επιστημονικής εργασίας,
-) να σχεδιάσουν και διεξάγουν μεθοδικά και αποτελεσματικά μια βιβλιογραφική αναζήτηση,
-) να εφαρμόσουν τα κύρια συστήματα βιβλιογραφικών αναφορών & παραπομπών σε χρήση στις επιστημονικές δημοσιεύσεις, ακολουθώντας συγκεκριμένο Οδηγό εφαρμογής,
-) να συντάξουν ένα πρώτο πλάνο μιας ακαδημαϊκής εργασίας.
περιεχόμενο:
Ο επιστημονικός λόγος. Η τεκμηρίωση. Συστήματα βιβλιογραφικών αναφορών & παραπομπών. Η διεξαγωγή έρευνας από τους επιστήμονες γεωγράφους, τα μέσα και οι τρόποι κοινοποίησης και συζήτησης των ερευνητικών τους αποτελεσμάτων προς την επιστημονική κοινότητα. Η επιστημονική δημοσίευση - Οι εκδότες / οι εκδοτικοί οίκοι. - Η οργάνωση και διάθεση [συλλογών] επιστημονικού υλικού σε έντυπη μορφή ή/και ψηφιοποιημένη, ή/και ηλεκτρονική/ψηφιακή στον παγκόσμιο ιστό. Πολιτικές έκδοσης. Εργαλεία και μέθοδος συστηματικής αναζήτησης. - Η μεθοδική αναζήτηση, αξιολόγηση και επιλογή των τεκμηρίων, του «σημείου» δημοσίευσης ή/και ψηφιακής διάθεσης ή αναδημοσίευσης. Γλωσσικά & μεταφραστικά ζητήματα, λεξικά και γλωσσάρια.
Προαπαιτούμενα: κανένα. Ωστόσο, η γνωριμία με το αντικείμενο της γεωγραφίας όπως αυτό πραγματεύεται στο πλαίσιο των μαθημάτων του Α’ εξ. και του Β’ εξ. δεν μπορεί παρά να βοηθήσει στην καλύτερη ανταπόκριση σε συγκεκριμένα μέρη του μαθήματος και συνεπακόλουθα να αποτελεί "επένδυση" για τη συνέχεια των σπουδών.
Οργάνωση μαθήματος, διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι & μέσα:
Οι εβδομαδιαίες περιόδοι διδασκαλίας και εργαστηριακών ασκήσεων διεξάγονται δια ζώσης: με διαλέξεις, μελέτες περίπτωσης, ασκήσεις εμπέδωσης επί των κειμένων με διαλογική και συλλογική επεξεργασία. Στην αίθουσα διδασκαλίας/Στο εργαστήριο Η/Υ. Χρήση του Power Point, του eclass του Ιδρύματος και του διαδικτύου.
Χρήση ηλεκτρονικών μέσων:
- στη διδασκαλία : προβολή παρουσιάσεων, χρήση διαδικτύου - παγκοσμίου ιστού και της πλατφόρμας eclass.
- στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες: χρήση πλατφόρμας e-class, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και δυνατοτήτων παγκοσμίου ιστού ("διαδικτύου")
- στις ενδιάμεσες ασκήσεις (όπ.π.)
- την τελική αξιολόγηση (όπ.π.)
Μέθοδοι αξιολόγησης/ βαθμολόγησης του μαθήματος:
- Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
- Μέθοδοι αξιολόγησης: πρόοδοι και διαμόρφωση "port-folio"
- Αξιολόγηση: «Επιτυχώς» κατόπιν επιτυχούς αξιολόγησης στις πρόοδους και στο "port-folio" στην ίδια εξεταστική. - «Ανεπιτυχώς». Σύμφωνα με τον κανονισμό, δικαίωμα επανεξέτασης στην επαναληπτική εξεταστική του Σεπτεμβρίου του ίδιου ακαδημαϊκού έτους. ΠΡΟΣΟΧΗ: στην επαναληπτική εξεταστική Σεπτεμβρίου, υποβολή / παρουσίαση "port-folio" και εξέταση δια ζώσης, επί τόπου.
* Συλλογή / επιλογή, επιμέλεια και οργάνωση των συνδέσμων της παρούσας ενότητας (ως μάθημα ΓΕ 3200, τόσο με την παλαιά όσο και με την τρέχουσα ονομασία (χρήσιμο υποστηρικτικό εργαλείο): Ε. Ντυρίε
* ΔΕΙΤΕ ΣΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ Η ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ σύμφωνα με το ECTS.
Συνέχεια στις "ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ" (εδώ παρακάτω) όπου θα βρείτε τον προγραμματισμό του εξαμήνου ανά εβδομάδα διδασκαλίας και την αντίστοιχη διδάσκουσα.
Λιγότερα
Στο πλαίσιο των σπουδών Γεωγραφίας, ο φοιτητής, η φοιτήτρια καλείται να εκπονήσει ποικίλες γραπτές εργασίες επιστημονικής φύσης που απαιτούν τη συγγραφή κειμένων, τα οποία είναι άλλοτε αυτόνομα, άλλοτε σχολιασμός (παρουσίαση, ανάλυση, κριτική, ερμηνεία) οπτικοποιημένων δεδομένων (πινάκων, διαγραμμάτων, χαρτών…) και εικόνων, και συχνά, συνδυασμός των δυο ειδών. Η εργασία που παραδίδεται αποτελεί το τελικό προϊόν που διαμορφώθηκε σταδιακά και μεθοδικά, ως έκβαση μιας πολυσύνθετης διεργασίας που ξεκίνησε πολύ πριν τη φάση σύνταξης του κειμένου... και που δεν τελειώνει με την προσθήκη της τελικής τελείας στο σώμα του κειμένου.
§ Τί καθιστά μια εργασία επιστημονική; § Ποιά είναι αυτά τα στάδια εκπόνησης και συγγραφής; § Ποιές ενέργειες απαιτούν; § Εκτελούνται στην ίδια σειρά με την οποία τα διάφορα συστατικά μέρη της ολοκληρωμένης εργασίας διαρθρώνονται διαδοχικά και προσφέρονται για ανάγνωση; § Πώς και πού αναζητούνται έγκριτες βιβλιογραφικές πηγές, και ειδικότερα στο πεδίο της γεωγραφίας
Στο πλαίσιο των σπουδών Γεωγραφίας, ο φοιτητής, η φοιτήτρια καλείται να εκπονήσει ποικίλες γραπτές εργασίες επιστημονικής φύσης που απαιτούν τη συγγραφή κειμένων, τα οποία είναι άλλοτε αυτόνομα, άλλοτε σχολιασμός (παρουσίαση, ανάλυση, κριτική, ερμηνεία) οπτικοποιημένων δεδομένων (πινάκων, διαγραμμάτων, χαρτών…) και εικόνων, και συχνά, συνδυασμός των δυο ειδών. Η εργασία που παραδίδεται αποτελεί το τελικό προϊόν που διαμορφώθηκε σταδιακά και μεθοδικά, ως έκβαση μιας πολυσύνθετης διεργασίας που ξεκίνησε πολύ πριν τη φάση σύνταξης του κειμένου... και που δεν τελειώνει με την προσθήκη της τελικής τελείας στο σώμα του κειμένου.
§ Τί καθιστά μια εργασία επιστημονική; § Ποιά είναι αυτά τα στάδια εκπόνησης και συγγραφής; § Ποιές ενέργειες απαιτούν; § Εκτελούνται στην ίδια σειρά με την οποία τα διάφορα συστατικά μέρη της ολοκληρωμένης εργασίας διαρθρώνονται διαδοχικά και προσφέρονται για ανάγνωση; § Πώς και πού αναζητούνται έγκριτες βιβλιογραφικές πηγές, και ειδικότερα στο πεδίο της γεωγραφίας
Πληροφορίες
Διδάσκουσα - Πλάνο διδασκαλίας του εξαμήνου
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΈΤΟΣ 2023/24 - μάθημα Β' εξ. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Διδάσκουσα Ε. Ντυρίε, Δρ.
Η επιλογή Τμήματος (Α - απογευματινού την Πε. ή Β - πρωϊνού την Παρ.) γίνεται ελεύθερα από τα μέλη του φοιτητικού κοινού. Το επιθυμητό ασφαλώς είναι να διαμορφωθούν ισάριθμα τμήματα.
Παρουσίες τηρούνται ανά εβδομάδα διδασκαλίας: εάν αδυνατεί κανείς εκτάκτως να συμμετέχει στο Τμήμα του μια εβδομάδα, ας συμμετέχει στο άλλο της ίδιας εβδομάδας.
Απογευματινό (Α) την Πέμπτη: 15:00-18:00. Κατά το ήμισυ, πρώτα στην αίθ. 1.2 (Λεωφ. Ελ. Βενιζέλου), έπειτα στο Εργ. Η/Υ 2.1 (Λεωφ. Ελ. Βενιζέλου)
Πρωϊνό (Β) την Παρασκευή: 09:00 -12:00. Κατά το ήμισυ, πρώτα στην αίθ. 1.2 (Λεωφ. Ελ. Βενιζέλου), έπειτα στο Εργ. Η/Υ Χ.3.2 (Χαροκόπου, 89).
ΕΒΔ. ΔΙΔ.
ΗΜ.Τμ.Α
Πε. 3-6
ΗΜ.Τμ.Β
Παρ.9-12
1
22.02.24
23.02.24
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΕ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ & ΟΛΕΣ ΠΕ. 15:00-18:00 || Την Παρ. 09:00 - 12:00 : Ελεύθερη προσέλευση αλλά ευγενική πρόσκληση προς όλους και όλες. Έλεγχος κατανόησης του μαθήματος, ασκήσεις.
2
29.02.24
01.03.24
3
07.03.24
08.03.24
4
14.03.24
15.03.24
5
21.03.24
22.03.24
6
28.03.24
29.03.24
7
04.04.24
05.04.24
8
11.04.24
12.04.24
9
18.04.24
19.04.24
10
25.04.24
26.04.24
---
----------
---------
11
16.05.24
17.05.24
12
23.05.24
24.05.24
13
30.05.24
31.05.24
Εβδομάδα Διδασκαλίας
1η
3η
4η
5η
6η
7η
8η
9η
10η
11η
12η
13η
Ο φόρτος εργασίας για τον φοιτητή / την φοιτήτρια: 5 Πιστωτικές Μονάδες ECTS αντίστοιχες με 125 ώρες
Δραστηριότητα
Διαδραστική διδασκαλία
Σεμινάρια
Ασκήσεις στην αίθουσα ή/και στο σπίτι
- ατομικές / -ομαδικές
Διαλέξεις
Ώρες μελέτης, επανάληψης παραδειγμάτων
Εκπόνηση εργασίας αξιολόγησης
Σύνολο Μαθήματος
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΈΤΟΣ 2023/24 - μάθημα Β' εξ. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Διδάσκουσα Ε. Ντυρίε, Δρ.
Η επιλογή Τμήματος (Α - απογευματινού την Πε. ή Β - πρωϊνού την Παρ.) γίνεται ελεύθερα από τα μέλη του φοιτητικού κοινού. Το επιθυμητό ασφαλώς είναι να διαμορφωθούν ισάριθμα τμήματα.
Παρουσίες τηρούνται ανά εβδομάδα διδασκαλίας: εάν αδυνατεί κανείς εκτάκτως να συμμετέχει στο Τμήμα του μια εβδομάδα, ας συμμετέχει στο άλλο της ίδιας εβδομάδας.
Απογευματινό (Α) την Πέμπτη: 15:00-18:00. Κατά το ήμισυ, πρώτα στην αίθ. 1.2 (Λεωφ. Ελ. Βενιζέλου), έπειτα στο Εργ. Η/Υ 2.1 (Λεωφ. Ελ. Βενιζέλου)
Πρωϊνό (Β) την Παρασκευή: 09:00 -12:00. Κατά το ήμισυ, πρώτα στην αίθ. 1.2 (Λεωφ. Ελ. Βενιζέλου), έπειτα στο Εργ. Η/Υ Χ.3.2 (Χαροκόπου, 89).
ΕΒΔ. ΔΙΔ. |
ΗΜ.Τμ.Α Πε. 3-6 |
ΗΜ.Τμ.Β Παρ.9-12 |
|
1 | 22.02.24 | 23.02.24 | ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΕ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ & ΟΛΕΣ ΠΕ. 15:00-18:00 || Την Παρ. 09:00 - 12:00 : Ελεύθερη προσέλευση αλλά ευγενική πρόσκληση προς όλους και όλες. Έλεγχος κατανόησης του μαθήματος, ασκήσεις. |
2 | 29.02.24 | 01.03.24 | |
3 | 07.03.24 | 08.03.24 | |
4 | 14.03.24 | 15.03.24 | |
5 | 21.03.24 | 22.03.24 | |
6 | 28.03.24 | 29.03.24 | |
7 | 04.04.24 | 05.04.24 | |
8 | 11.04.24 | 12.04.24 | |
9 | 18.04.24 | 19.04.24 | |
10 | 25.04.24 | 26.04.24 | |
--- | ---------- | --------- | |
11 | 16.05.24 | 17.05.24 | |
12 | 23.05.24 | 24.05.24 | |
13 | 30.05.24 | 31.05.24 |
|
||||
Εβδομάδα Διδασκαλίας |
|
|
|
|
1η |
||||
3η |
||||
4η |
||||
5η |
||||
6η |
||||
7η |
||||
8η |
||||
9η |
||||
10η |
||||
11η |
||||
12η |
||||
13η |
Δραστηριότητα |
|
|
Διαδραστική διδασκαλία |
|
|
Σεμινάρια |
||
Ασκήσεις στην αίθουσα ή/και στο σπίτι - ατομικές / -ομαδικές |
||
Διαλέξεις |
||
Ώρες μελέτης, επανάληψης παραδειγμάτων |
||
Εκπόνηση εργασίας αξιολόγησης |
|
|
Σύνολο Μαθήματος |
Α'. Οι σημειώσεις και κάθε είδος υλικού που παρέχει η διδάσκουσα ή/και στο οποίο παραπέμπει, καθώς και οι σημειώσεις σας. Επέκταση στο εκπαιδευτικό υλικό στην παρούσα "ενότητα" αποτελούν οι σύνδεσμοι, για την συλλογή, επιλογή, επιμέλεια και οργάνωση των οποίων ευθύνεται και μεριμνά η Ε. Ντυρίε. (Collection, selection, maintenance, presentation of the links by E. Durie)
Χρήσιμοι, για πρόσβαση σε πόρους για εργασίες στο πεδίο της γεωγραφίας, οι σύνδεσμοι στην ενότητα https://eclass.hua.gr/courses/GEO114/ Εισαγωγή στην ανθρωπογεωγραφία - Εργαστήριο / Ασκήσεις
Για ό,τι αφορά τη διαδικασία εκπόνησης γραπτής εργασίας βλ. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) - Β&ΚΠ Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης, Οδηγοί [στο διαδίκτυο] διαθέσιμα από https://www.lib.auth.gr/el/οδηγοί (μ.ά.
>> Αναζήτηση πληροφοριών - τεκμηρίων - πηγών -
Πώς αναζητώ; https://www.lib.auth.gr/el/πώς-αναζητώ || Τεχνικές αναζήτησης https://www.lib.auth.gr/el/τεχνικές-αναζήτησης
>> Ανάγνωση τεκμηρίων Τεχνικές Ανάγνωσης https://www.lib.auth.gr/el/τεχνικές-ανάγνωσης
>> Οδηγός Σύνταξης Εργασίας https://www.lib.auth.gr/el/οδηγός-σύνταξης-εργασίας-0
>> Κατανοώ την εργασία μου https://www.lib.auth.gr/el/step1
Οργάνωση υλικού εργασίας https://www.lib.auth.gr/el/step3
Γράφω την εργασία μου https://www.lib.auth.gr/el/step4
>> Πνευματικά Δικαιώματα, Λογοκλοπή: https://www.lib.auth.gr/el/πνευματικά-δικαιώματα-λογοκλοπή
Β'. Προτεινόμενο σύγγραμμα μέσω Eudoxus - συνιστάται για το φοιτητικό κοινό που ξεκινά πανεπιστημιακές σπουδές, ή που μετά από αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα μακριά από τις σπουδές και παράλληλα με πολλαπλές υποχρεώσεις εκτός πανεπιστημίου επιθυμεί να αποσαφηνίσει τους στόχους του, να οργανωθεί αποτελεσματικά αξιοποιώντας όλες τις ήδη κεκτημένες και μεταφέρσιμες δεξιότητες. Επίσης ο Οδηγός αυτός απευθύνεται συμπεριληπτικά και στα άτομα με δυσλεξία. Πρόκειται για πολύτιμο "πολυεργαλείο" στο οποίο θα βρείτε ενδιαφέρον σε μεταγενέστερα στάδια της ζωής σας, που μπορεί να ενδιαφέρει και άλλα άτομα που αξιοποιούν τη βιβλιοθήκη σας.
COTTRELL Stella (2011), Οδηγός Επιτυχίας για Φοιτητές, 3η Έκδοση: Δεξιότητες Σπουδών, μτφρ. από τα αγγλ. Ανδριάνα Σάκκα, Αθήνα, εκδ. Παπασωτηρίου, βλ. απόσπασμα [στο διαδίκτυο] διαθέσιμο από Εκδόσεις Παπασωτηρίου https://ekdoseis-papasotiriou.gr/products/9789607182852-cottrell-stella-odigos-epituchias-gia-foitites-3i-ekdosi
(Ενημερωτικά: επέκταση του Οδηγού στον παγκόσμιο ιστό (στα αγγλικά), οι φόρμες προς συμπλήρωση σε ελέυθερη πρόσβαση: Skills for Study https://www.skillsforstudy.com/ )
Προστίθεται, για το ακαδ. έτος 2024-25:
ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ Κώστας (2024), Πώς γίνεται μια επιστημονική εργασία; Επιστημονική έρευνα και συγγραφή εργασιών, 3η αναθεωρημένη έκδοση, Αθήνα, Εκδ. Κριτική. βλ. για παρουσίαση αυτής της 3ης έκδοσης, στον ιστότοπο του εκδότη: https://kritiki.gr/product/pws-ginetai-mia-episthmonikh-ergasia-3/
ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΩΣΤΕ Η ΚΑΘΕ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ, Ο ΚΑΘΕ ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΗΣ/ ΤΟΥ.
Γ'. Άλλα αναγνώσματα σχετικά με την εκπόνηση - συγγραφή επιστημονικής εργασίας, τα οποία ίσως θεωρείτε πιο προσαρμοσμένα για τις δικές σας ανάγκες (παρατίθενται σε σειρά εκτιμώμενου ενδιαφέροντος συγκριτικά με το μάθημα - όχι αλφαβητική)
ΣΑΡΡΗΣ Μενέλαος (2023), Πώς γράφεται μια επιστημονική εργασία : ένας οδηγός ακαδημαϊκής γραφής, [Θεσσαλονίκη], εκδ. Δίσιγμα. [στην Β&ΚΠ του ΧΑΡΟ.ΠΑ. με ταξιθετικό αριθμό 001.42 ΣΑΡ - μόνο για ανάγνωση επί τόπου, κατόπιν δικής μου ειδικής αίτησης]
ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ Κώστας (2024), Πώς γίνεται μια επιστημονική εργασία; Επιστημονική έρευνα και συγγραφή εργασιών, 3η αναθεωρημένη έκδοση, Αθήνα, Εκδ. Κριτική. βλ. για παρουσίαση αυτής της 3ης έκδοσης, στον ιστότοπο του εκδότη: https://kritiki.gr/product/pws-ginetai-mia-episthmonikh-ergasia-3/ [Αυτή τη στιγμή, 2024-09-05, η Β&Κ.Π. του ΧΑΡΟ.ΠΑ. διαθέτει αντίτυπα της πρώτης και της δεύτερης έκδοσης].
- Ξενόγλωσσα:
KNEALE Pauline E. (2003), Study skills for geography students : a practical guide, London : Arnold New York : Distributed in the United States of America by Oxford University Press [Η Β&ΚΠ του ΧΑΡΟ.ΠΑ. διαθέτει 4 αντίτυπα αυτής της έκδοσης με ταξιθετικό αριθμό 910.711 KNE ]
Από τότε, το βιβλίο επανεκδόθηκε, εμπλουτισμένο:
KNEALE Pauline E. (2019), Study Skills for Geography, Earth and Environmental Science Students. 4rd ed., London: Routledge.(3rd ed. 2011, 1st & 2nd ed. 2003) [Δείτε παρουσίαση του βιβλίου ανά κεφάλαιο με περίπληψη εδώ ]
==============================
Πολύτιμα βοηθήματα... για "πριν" και "μετά" το μάθημα
Δ. Για την ορθή χρήση της ελληνικής γλώσσας:
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ Γεώργιος (20222), Λεξικό των δυσκολιών και των λαθών στη χρήση της Ελληνικής. Γλωσσικός σύμβουλος, Αθήνα, Κέντρο Λεξικολογίας Ι.Κ.Ε. - (βλ. https://lexicon.gr/dyskolion-lathon/ Δεύτερη εμπλουτισμένη εκδοχή της πρώτης του 2014 της οποίας αντίτυπο διατίθεται στη Β&ΚΠ του ΧΑΡΟ.ΠΑ.
Ε. Για την συγγραφή ειδικών, τεχνικών, κειμένων:
ΑΓΙΟΥΤΑΝΤΗΣ Ζαχαρίας Γ. & ΜΕΡΤΙΚΑΣ Στέλιος (2004), Ένας Πρακτικός Οδηγός για τη Συγγραφή Τεχνικών Κειμένων, Αθήνα, εκδ. Ίων. (Βλ. https://www.iwn.gr/product.asp?catid=12876 Η Β&ΚΠ του ΧΑΡΟ.ΠΑ. διαθέτει δύο αντίτυπα)
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Τρίτη, 30 Ιουλίου 2024
- Πέμπτη, 06 Ιουνίου 2024
- Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2024
- Παρασκευή, 15 Δεκεμβρίου 2023
- Τετάρτη, 13 Δεκεμβρίου 2023