Μετάβαση στην αρχική σελίδα
  • Είσοδος
  1. Αρχική Σελίδα
  2. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ [ΓΕ 3200] (π...
  3. Σύνδεσμοι

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ [ΓΕ 3200] (πρώην Ακαδημαϊκές δεξιότητες και μεθοδολογία συγγραφής επιστημονικών εργασιών)

Σύνδεσμοι

Γενικοί σύνδεσμοι
BASE - Bielefeld Academic Search Engine (operated by Bielefeld University Library) (ΕΛ - EN, DE, FR, ES, PL,...)  

Ακαδημαϊκή Μηχανή Αναζήτησης Έγκριτου Ακαδημαϊκού Περιεχομένου. "BASE is one of the world's most voluminous search engines especially for academic web resources. BASE provides more than 300 million documents from more than 10,000 content providers. You can access the full texts of about 60% of the indexed documents for free (Open Access)."  ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ - ΕΛΕΓΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΛΩΣ ΜΕ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΕΥΡΕΤΗΡΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΦΟΥ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΓΚΡΙΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ.

Greek Safer Internet Centre (SIC) To Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου  

(Συνέχεια της Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου  βλ.  https://saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page74 )

ΕΛΛΑΚ - Χρήσιμοι Οδηγοί και σύνδεσμοι για την Wikipedia: Webinars  

"Τα videos που [διατίθενται από την ιστοσελίδα] προσφέρουν μία “βήμα προς βήμα οπτικοακουστική ξενάγηση” στην Βικιπαίδεια και στην συγγραφή ενός λήμματος της. (προστέθηκε στους συνδέσμους στις 04-07-2017)

Ένας απλός οδηγός αναφοράς σε έργα με άδειες Creative Commons (18-10-2017)  

Τα Creative Commons ( https://creativecommons.ellak.gr/schetika-me-to-cc/ ) είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που έχει ως βασικό στόχο την υποστήριξη του ανοικτού και προσβάσιμου διαδικτύου, καθώς και τη χρήση, διανομή και αξιοποίηση της γνώσης και της δημιουργικότητας, μέσω ελεύθερων αδειών.

Τι είναι οι άδειες creative commons : βλ. https://creativecommons.ellak.gr/fylladio/

Περί geoblocking στην πρόσβαση σε ψηφιοποιημένο υλικό στο διαδίκτυο: Σημείωση του Damien Petermann (Υποψ. Διδ. Γεωγραφίας, Université Jean-Moulin Lyon 3 & μέλους του Εργαστηρίου Environnement Ville Société [CNRS UMR 5600]) στο προσωπικό ιστολόγιο  

16.11.2017 Carnet de doctorant, Collections numériques, Fonds patrimoniaux, Sources, Valorisation du patrimoine

Google Books et le filtrage géographique du domaine public (Damien Petermann)

Geoblocking : une restriction géographique des contenus disponibles sur le web

Νέα του ΕΚΤ (14.01.2019) Οι άδειες Creative Commons 4.0 επίσημα διαθέσιμες πλέον και στα ελληνικά  
Νικόλαος ΜΗΤΡΟΥ (καθ. ΕΜΠ), 2018, Ανοικτές Ηλεκτρονικές Πηγές Γνώσης: Τώρα είναι η ώρα…, Καθημερινή, 11.01.2018  
Η Δράση - Κάλλιπος H πρώτη ολοκληρωμένη προσπάθεια για την εισαγωγή του ηλεκτρονικού, διαδραστικού, πολυμεσικού βιβλίου στην Ανώτατη Εκπαίδευση.  

EN - https://kallipos.gr/en/homepage/  KALLIPOS. The [Hellenic] Initiative of Open Academic Textbooks

Γιώτης Γιώργος, Έξι εργαλεία για να ερευνήσετε αν κάτι που είδατε στο Ίντερνετ είναι αληθινό ή ψεύτικο, 24 Σεπτεμβρίου 2015 στο http://ellinikahoaxes.gr  
CARTON, Ambroise, Πώς θα εξέγξετε εάν μια εικόνα είναι αληθινή, σε 3 στάδια (Comment vérifier si une image est vraie ou fausse en trois étapes) στον ιστότοπο της RTBF στις 18 octobre 2017  

Στα γαλλικά, στον ιστότοπο του δημοσίου ραδιοφωνικού & τηλεοπτικού οργανισμού της Γαλλόφωνης Κοινότητας του Βελγίου  Radio Télévision Belge Francophone (RTBF).

Μονάδες μέτρησης στην ΕΕ  

Οδηγία 80/181/ΕΟΚ περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών των χωρών μελών της ΕΕ σχετικά με μονάδες μετρήσεως

Απαριθμεί και ορίζει τις νόμιμες μονάδες που πρέπει να χρησιμοποιούνται για την έκφραση ποσοτήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Προσδιορίζει ότι οι μονάδες μέτρησης του μετρικού συστήματος / το Διεθνές Σύστημα Μονάδων (μονάδες SI)* εφαρμόζονται στην ΕΕ.

Η οδηγία 80/181/ΕΟΚ του Συμβουλίου τροποποιήθηκε επανειλημμένως. Η τελευταία, που θεσπίστηκε με την οδηγία (ΕΕ) 2019/1258 της Επιτροπής για τον σκοπό της προσαρμογής στην τεχνική πρόοδο, τροποποιεί το παράρτημα όσον αφορά τους ορισμούς των βασικών μονάδων SI.

(2019-03-21) «Ανοίγει» ο δρόμος για την «ανοικτή επιστήμη» στα Πανεπιστήμια  

(Ανακοίνωση του Ερευνητικού Κέντρου “Αθηνά” στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης. 2019-03-21).

"Υιοθετήθηκε η πρόταση του ΣΕΑΒ και του OpenAIRE με τη συνεργασία του Ερευνητικού Κέντρου “Αθηνά” για τη θέσπιση των βασικών αρχών ανάπτυξης πολιτικών Ανοικτής Πρόσβασης για τα ιδρυματικά αποθετήρια από την [90η] Σύνοδο των Πρυτάνεων που διεξήχθη στο Ηράκλειο" [στις 13 - 16 Μαρτίου 2019]. "Με την παρούσα πρόταση όλα τα Πανεπιστήμια οφείλουν να ιδρύουν και να συντηρούν Ιδρυματικό Αποθετήριο Ανοικτής Πρόσβασης, με ελεύθερη, άμεση, διαρκή και απαλλαγμένη από τέλη διαδικτυακή πρόσβαση. Επίσης, το Ιδρυματικό Αποθετήριο θα πρέπει να υποστηρίζει τεχνικά την κατάθεση από ακαδημαϊκούς, ερευνητές και φοιτητές του Ιδρύματος έργων τους. Τέλος, για το Ιδρυματικό Αποθετήριο υιοθετείται με απόφαση της Συγκλήτου η πολιτική απόθεσης/κατάθεσης, η πολιτική διάθεσης και η πολιτική διαχείρισης δεδομένων."

Στην Πύλη: Geoconfluences άρθρο Ιανουαρίου 2020 σχετικά με το εικονικό και το πραγματικό στην γεωγραφία του ψηφιακού  

Jean-François Perrat, « Notions en débat. Le virtuel et le réel dans la géographie du numérique », Géoconfluences, janvier 2020.
URL : http://geoconfluences.ens-lyon.fr/informations-scientifiques/a-la-une/notion-a-la-une/notions-en-debat.-le-virtuel-et-le-reel-dans-la-geographie-du-numerique . Υπενθύμιση: Μία πρώτη πρόσβαση στο περιεχόμενο από μη-γαλλομαθείς, γίνεται μέσω <translate.google.com>: Αριστερά επικολλήστε την ηλ.διεύθυνση της ιστοσελίδας, ορίζοντας ως γλώσσα πηγή: Γαλλικά (French), στην δεξιά στήλη ορίζετε την γλώσσα στόχου: Ελληνικά. Εμφανίζεται και εκεί η ηλ.διεύθυνση στην οποία θα πάτε μέσω του βέλου.

Το διαδικτυακό περιβάλλον των ηλεκτρονικών εκδόσεων του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης EKT) ePublishing  

EN: https://epublishing.ekt.gr/en  EKT ePublishing was developed by the [Hellenic] National Documentation Centre (EKT) with an aim to provide open access to scholarly eJournals, eBooks and eProceedings, and deploy a range of integrated publishing services for the Greek academic community.

A Map of the Online World in Incredible Detail  
Ανοικτή Βιβλιοθήκη - ελληνικά e-books  
BARBE Lionel & SEVERO Marta (dir.) (2021), Wikipédia, objet de médiation et de transmission des savoirs, Presses universitaires de Paris Nanterre.  

À l’occasion des 20 ans de Wikipédia, ce livre réunit les contributions de chercheur·ses et enseignant·es sur cet outil d’un abord complexe. L’ouvrage a pour vocation de constituer un guide à destination des enseignant·es, des chercheur·es et des professionnel·les souhaitant mener à bien des initiatives autour de l’encyclopédie libre – recherches, projets collaboratifs, projets culturels – ou désirant contribuer à Wikipédia et aux autres projets de l’univers Wikimédia pour participer à leur amélioration.(Accès intégral web)

Βιβλίο εκδοθέν για τον εορτασμό της 20ής επετείου της Wikipedia, συγκεντρώνει κείμενα διδασκόντων/-ουσών και ερευνητών/-τριών για αυτό το πολύπλοκο εργαλείο. Το βιβλίο προορίζεται να αποτελέσει οδηγό για διδάσκοντες/-ουσες, ερευνητές/-τριες και επαγγελματίες που επιθυμούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες γύρω από την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια - έρευνα, συνεργατικά έργα, πολιτιστικά έργα - ή επιθυμούν να συνεισφέρουν στη Wikipedia και σε άλλα έργα στο σύμπαν του Wikimedia για να βοηθήσουν στη βελτίωσή τους. (Πλήρης πρόσβαση στον παγκόσμιο ιστό)

EC Library Guide on open science, open access and open data: Introduction. A selection of information resources relevant to the work of the European Commission  

Οδηγός Βιβλιοθήκης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανοικτή επιστήμη, την ανοικτή πρόσβαση και τα ανοικτά δεδομένα: εισαγωγή. Μια επιλογή πηγών πληροφοριών σχετικών με το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. - Αυτός ο Οδηγός Βιβλιοθήκης έχει συνταχθεί για να υποστηρίξει το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μπορεί επίσης να ενδιαφέρει φοιτητές, ερευνητές και το ευρύτερο κοινό. - Ο Οδηγός Βιβλιοθήκης παρουσιάζει μια επιμελημένη επιλογή σχετικών πηγών σχετικά με το θέμα: ιστοσελίδες της ΕΕ, δημοσιεύσεις της ΕΕ, δίκαιο της ΕΕ, διεθνείς δημοσιεύσεις, εξειδικευμένα εργαλεία αναζήτησης, βάσεις δεδομένων και αποθετήρια. - Χρησιμοποιήστε το πλαίσιο αναζήτησης Find-eR στα αριστερά για να ανακαλύψετε πηγές πληροφοριών για άλλα θέματα που σας ενδιαφέρουν.

Wikipedia (english) List of scholarly publishing stings  

"This is a list of scholarly publishing "sting operations" such as the Sokal affair. These are nonsense papers that were accepted by an academic journal or academic conference; the list does not include cases of scientific misconduct. The intent of such publications is typically to expose shortcomings in a journal's peer review process or to criticize the standards of pay-to-publish journals. The ethics of academic stings are disputed, with some arguing that it is morally equivalent to other forms of fraud.[1]"  

(ελεύθερη απόδοση: "Κατάλογος επιστημονικών δημοσιεύσεων που στόχευαν να κεντρίζουν την επιστημονική κοινότητα, όπως η υπόθεση Sokal. Πρόκειται για ανούσιες εργασίες που έγιναν δεκτές από ακαδημαϊκό περιοδικό ή ακαδημαϊκό συνέδριο. Ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει περιπτώσεις επιστημονικών παραπτωμάτων. Η πρόθεση τέτοιων δημοσιεύσεων είναι συνήθως να εκθέσουν ελλείψεις στη διαδικασία αξιολόγησης από ομοτίμους ενός περιοδικού ή να επικρίνουν τα πρότυπα των συνδρομητικών περιοδικών. Η ηθική των ακαδημαϊκών "κεντρισμάτων" αμφισβητείται, με ορισμένους να υποστηρίζουν ότι είναι ηθικά ισοδύναμες με άλλες μορφές απάτης."

KOERBER Amy, STARKEY Jesse C., ARDON-DRYER Karin, CUMMINS R. Glenn, EKO Lyombe & KEE Kerk (2023), The Predatory Paradox: Ethics, Politics, and Practices in Contemporary Scholarly Publishing, Cambridge, Open Book Publishers, 284 p.  

[on line] available from OAPEN Library - a central repository for hosting and disseminating OA books.

"(...) Crucially relevant to early career researchers and the senior faculty, library scholars, and administrators who mentor and support them, 'The Predatory Paradox ...' offers practical recommendations for navigating the complex and often contradictory advice currently available. University instructors and teaching faculty will also find the reading essential in order to properly prepare both graduate and undergraduate students for the potential pitfalls endemic to scholarly publishing."

Predatory Reports (watch on predatory publishers / journals)  

"Predatory Reports is an organization made up of volunteer researchers who have been harmed by predatory publishers and want to help researchers identify trusted journals and publishers for their research."

ΑΠΘ - Β&ΚΠ: Αρπακτικά περιοδικά  
Η Microsoft αποκαλύπτει τη μηχανή αναζήτησης Bing που ενσωματώνει τεχνολογία OpenAI  

Money Review Τρίτη 7/02/2023, 21:24  

Η Microsoft παρουσίασε νέες εκδόσεις της μηχανής αναζήτησης στο διαδίκτυο [πραγκόσμιο ιστό] Bing και του προγράμματος περιήγησης Edge.

Βλ. επίσης https://www.microsoft.com/el-gr/edge?exp=e00&form=MA13FJ

DuckDuckGo: Ενσωματώνει και αυτή τεχνολογία τύπου ChatGPT στη μηχανή αναζήτησης και τον web browser  

Tech Gear 09 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

(Αναφορικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη) Πέντε δεξιότητες που θα πρέπει να αναπτύξουν τώρα τα παιδιά για να επιτύχουν στο μέλλον  

Ρωμανός ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ, Καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής και Δημοσιογραφίας στο πανεπιστήμιο του Bournemouth, UK, στο Athens Voice τεύχος 859 15.02.2023, 18:05

1) Έμφαση στη διαδικασία. || 2) Αυτοπειθαρχία για μακροπρόθεσμους στόχους. || 3) Επανένταξη στην κοινωνία. || 4) [επανάκτηση  της ελευθερίας της ατομικής βούλησης και της συνείδησης της ιδιότητας του πολίτη] || 5) ...εθελούσια συμμετοχή του ανθρώπου του 21ου αιώνα σε ένα πλαίσιο ανθρωπιστικών αξιών

ΕΚΤ - Δείκτες & Στατιστικές για Έρευνα, Ανάπτυξη και Καινοτομία - Λεξικό Όρων  

"Το ΕΚΤ παραθέτει γλωσσάρι επιστημονικών, τεχνολογικών και άλλων όρων σχετικών με τους δείκτες έρευνας και καινοτομίας, σύμφωνα με μεταφρασμένες, τεκμηριωμένες και επικαιροποιημένες ορολογίες της Eurostat, του ΟΟΣΑ και άλλων καθιερωμένων οργανισμών."

Λεξικό Επιστήμης της πληροφόρησης - Liblex - Ελληνοαγγλικό ορολογικό λεξικό  
Artificial Intelligence Act: European Parliament, Press release: 2024.03.13 Artificial Intelligence Act: MEPs adopt landmark law  

Τεχνητή νοημοσύνη: το Κοινοβούλιο ενέκρινε τον νέο κανονισμό-ορόσημο: 

https://www.europarl.europa.eu/news/el/press-room/20240308IPR19015/techniti-noimosuni-to-koinovoulio-enekrine-ton-neo-kanonismo-orosimo 

ΕΕ EC - Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Ευρωπαϊκή προσέγγιση της τεχνητής νοημοσύνης / Shaping Europe’s digital future  
EE EC Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Νόμος για την ΤΝ / Shaping Europe’s digital future  
Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) (2024), Μαθησιακά αποτελέσματα, ακαδημαϊκά και επαγγελματικά προσόντα: Οι δεξιότητες του μέλλοντος  

Μελέτη διαθέσιμη από https://www.ethaae.gr/el/ethaae/meletes 

Η χρήση της γλώσσας στα μη γλωσσικά μαθήματα: ο λόγος των επιστημών [Ε7], από τον Εγκυκλοπαιδικό Οδηγό (υπενθύμιση από την Β'βάθμια εκπαίδευση: )  

ΑΡΑΠΟΠΟΥΛΟΥ Μαρία & ΓΙΑΝΝΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ Γιαννούλα  Η χρήση της γλώσσας στα μη γλωσσικά μαθήματα: ο λόγος των επιστημών [Ε7], στο Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός  http://www.komvos.edu.gr/glwssa/odigos/odigos_n.htm

Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) (2024), Τεχνητή νοημοσύνη και διασφάλιση ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση  

Μελέτη διαθέσιμη από: https://www.ethaae.gr/el/ethaae/meletes

Κατηγορίες συνδέσμων   
 0. Σχετικά με: Ψηφιακές δεξιότητες - ψηφιακός γραμματισμός || About DIGITAL SKILLS - DIGITAL LITERACY
American Library Association - ALA’s Digital Literacy Task Force defines digital literacy as “the ability to use information and communication technologies to find, evaluate, create, and communicate information, requiring both cognitive and technical skills.” https://literacy.ala.org/digital-literacy/ || (EU - Europass) Test your Digital Skills : https://europa.eu/europass/digitalskills/screen/home
 0. Ακαδημαϊκή & επιστημονική ακεραιότητα - About: ACADEMIC & SCIENTIFIC INTEGRITY - Intégrité académique et scientifique
 0. Πληροφόρηση - κριτική σκέψη - ψευδοεπιστήμες
 1. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - Methodology of academic essay. Οδηγοί - Guides
...και οδηγοί για ακαδημαϊκές δεξιότητες γενικότερα: ανάγνωση, μελέτη κ.ά. || and for more: academic skills as reading, studying...
 1.1. Μεθοδολογία της ακαδημαϊκής εργασίας: πόροι || Methodology of Academic assignment: resources
 1.2. Μεθοδολογία ακαδημαϊκής εργασίας. Ορολογία βιβλιοθηκονομίας || Methodology of Academic assignment: glossaries of library & Information Terms
 1.2.1. Λογισμικά διαχείρισης βιβλιογραφίας | Bibliographic management software programs
και Λογισμικά διαχείρισης Σημειώσεων
 2.1. ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ - PLAGIARISM - PLAGIAT
 2.2. Συστήματα / Στυλ βιβλιογραφικών παραπομπών και αναφορών - η ποικιλία || Referencing Systems / Styles - the variety
 3. HARVARD REFERENCING SYSTEM
Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου HARVARD - Χρησιμοποιείται πολύ στο πεδίο της Γεωγραφίας - Αποτελεί το Σύστημα / Στυλ για πολλά Τμήματα Γεωγραφίας. | Widely in use in Geography Departments.
 4. OXFORD REFERENCING SYSTEM
Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου OXFORD
 5. "Οδηγοί στυλ γραφής" ( [Writing] Style Guides)
Με συνδέσμους στο Διοργανικό εγχειρίδιο Σύνταξης Κειμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (που συμπεριλαμβάνει επικαιροποιήσεις π.χ. για συντομογραφίες, αρκτικόλεξα, ακρώνυμα καθώς και Ονομασίες χωρών, εδαφών, πρωτευουσών και νομισμάτων)
  6. Αναφορές και παραπομπές σε γεωχωρικά δεδομένα - Referencing & citing geospatial data.
Ενδεικτικοί σύνδεσμοι προς οδηγίες αναφοράς (αγγλ. referencing) ή/και παραπομπής (αγγλ. citation) γεωχωρικών δεδομένων (geospatial data) - Προσοχή: σε μερικούς οδηγούς γίνεται χρήση των λέξεων "cite", "citing", "citation" ενώ είναι προφανές ότι εννοείται "reference", "referencing".
Brock University (CA) - MAP, DATA & GIS LIBRARY - How to Reference Geospatial Data, Maps, Atlases, Air photo  

Πρόκειται για αρχείο .pdf. Είχε αλλάξει τοποθεσία ανάρτησης. Επικαιροποίησα τον σύνδεσμο. ED (2025-03-25).

NC STATE - North Caroline State University (USA) - NCSU Libraries - Atlases and Maps  

Επικαιροποίησα τον σύνδεσμο. ED (2025-03-25)

Anglia Ruskin University - Guide to the Harvard System of Referencing (6th edition) - επιλέξτε, στην κατηγορία Image, Maps - Print maps, Digimap, and Google Earth  

Checked by ED (2025-03-25)

George Mason University: GIS Writing & Citing. A guide for GIS Resources and Services at Mason  

 Επικαιροποιημένο. ED (2025-03-25)

Carleton College (Northfield, Minn.) US, Using & Citing GIS Data  
MacOdrum Library at Carleton University (CA, Algonquin territory) Citing geospatial data  
 7.1. Γενικά Λεξικά - General Dictionaries
Εάν χρειάζεται μια πρώτη, πρόχειρη μετάφραση ενός κειμένου από τα - στα Ελληνικά, συγκρ. Google Translate, DeepL Translator...
 7.2. ΛΕΞΙΚΑ & ΓΛΩΣΣΑΡΙΑ (μονόγλωσσα - δίγλωσσα - πολύγλωσσα) ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΟΡΩΝ - Dictionaries & glossaries (uni/bi/tri/lingual) of geographical terms
 8.1. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ - Tools for bibliographic search
  8.2. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΙΑ ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (πολύ γενικοί) - Indicative special links to resources for project and written assignments (very general)
Βεβαίως, η παρούσα ενότητα συμπληρώνεται απαραίτητα (αλλά δεν ολοκληρώνεται) από τους συνδέσμους στο https://eclass.hua.gr/courses/GEO114/ (Εισαγωγή στην ανθρωπογεωγραφία - Εργαστήριο / Ασκήσεις, Ε. Ντυρίε) - Go also to [ΓΦ4500] Specific topics of Geography (5 ECTS credits) https://eclass.hua.gr/courses/GEO244/ > links
Χ.Π. - Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης - ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ  
Η Europeana - η πύλη πολιτιστικής κληρονομιάς της Ευρώπης.  

"e-βιβλιοθήκη, online μουσείο, διαδικτυακό αρχείο, τράπεζα φωτογραφικών και βιντεοσκοπημένων ντοκουμέντων και ίσως το εγκυρότερο κέντρο ψηφιακών αναζητήσεων."

"[Τα τεκμήρια] στην Europeana περιλαμβάνουν:

  • Εικόνες - πίνακες ζωγραφικής, σχέδια, χάρτες, φωτογραφίες και εικόνες μουσειακών αντικειμένων
  • Κείμενα - βιβλία, εφημερίδες, επιστολές, ημερολόγια και αρχειακά έγγραφα
  • Ήχοι - μουσική και προφορικός λόγος από κυλίνδρους, ταινίες, δίσκους και ραδιοφωνικές εμπομπές
  • Βίντεο - ταινίες, επίκαιρα και τηλεοπτικές εκπομπές.

"Ανεξαρτήτως αν βρείτε ένα διάσημο έργο ή ένα λιγότερο γνωστό αντικείμενο, η Europeana σας συνδέει πάντα με την αρχική πηγή του υλικού ώστε να μπορείτε να είστε σίγουροι για τη γνησιότητά του."

Ψηφιακός Θησαυρός Ελληνικής Ιστορίας και Πολιτισμού  
Encyclopaedia Britannica  
Encyclopædia Universalis  
Το geodata.gov.gr αποτελεί την πρώτη προσπάθεια για τη δωρεάν διάθεση γεωχωρικών δεδομένων της ευρύτερης Δημόσιας Διοίκησης προς όλους τους πολίτες της χώρας.  
Πύλη του γαλλικού εκδοτικού οίκου Λαρούς (Larousse) - Εγκυκλοπαίδεια & λεξικά  
European Commission - INSPIRE - Infrastructure for Spatial Information in the European Community  
GEOMONDE - Base de liens geographiques sur le web  
Geoportal - Wikipedia, The Free Encyclopedia  

“A geoportal is a type of web portal used to find and access geographic information (geospatial information) and associated geographic services (display, editing, analysis, etc.) via the Internet. Geoportals are important for effective use of geographic information systems (GIS) and a key element of Spatial Data Infrastructure (SDI).” Ανοίξτε τον σύνδεσμο για περισσότερα...

GEOPOLITIS - ιστοσελίδα της τηλεοπτικής εκπομπής GEOPOLITIS της RTS - Radio Television Suisse που βλέπουμε στην Ελλάδα μέσω του τηλεοπτικού καναλιού του Διεθνούς Οργανισμού της Γαλλοφωνίας TV5MONDE  
University of Colorado at Boulder- CU Boulder - Resources for Geographers  
Επίσημος ιστότοπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης  
European Data Portal (σε 6 γλώσσες: de, en, es, fr, it, pl)  
Think Tank Directory Europe  

"The TTDeurope will contain information about the most important think tanks in the European Union. It will cover size, funding, areas of research and product range of every single organisation. Thus, it will cover all necessary information for journalists, scholars and practitioners as well as other people interested in think tanks at a glance."

Centre Virtuel de la Connaissance sur l'Europe (CVCE)  

Πολύγλωσσος (FR-EN-DE) ιστότοπος δημοσίου φορέα του Λουξεμβούργου, για την ιστορίας της ευρωπαϊκής συγκρότησης.

DB- Declaration de Berne - Dichlarazione di Berna - Erklaerung von Bern  

Ιστότοπος σε 4 γλώσσες (γαλλ., ιταλ., γερμ., αγγλ.) της ομόνυμης Ελβετικής Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης

EUROSTAT - Statistics Explained  

Statistics Explained, your guide to European statistics. Statistics Explained is an official Eurostat website presenting statistical topics in an easily understandable way. Together, the articles make up an encyclopedia of European statistics for everyone, completed by a statistical glossary clarifying all terms used and by numerous links to further information and the latest data and metadata, a portal for occasional and regular users.

EEAS - Ευρωπαϊκή Ένωση - Εξωτερική Δράση  
TOUTE L'EUROPE  

Créé en 1992 comme Centre d'information sur l'Europe, Toute l'Europe aujourd'hui c'est : depuis mai 2006, le premier portail en ligne d'information sur les questions européennes : Touteleurope.eu.  || Le moteur d'un réseau européen d'associations, cercles de réflexion et media sur les questions européennes || Un espace d’expression et de participation ouvert aux internautes, Toute l'Europe anime le débat sur l'UE et ses réalisations concrètes, à travers des conférences de haut niveau ouvertes au public, des chats mensuels autour de personnalités européennes, et le développement de communautés sur les réseaux sociaux.

OECD i-Library  

Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του ΟΟΣΑ – Οργανισμού για την Oικονομική Sυνεργασία και Aνάπτυξη

ΕΛ.ΣΤΑΤ. Ελληνική Στατιστική Αρχή - Hellenic Statistical Authority  
UNITED NATIONS (ΟΗΕ - Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών)  
OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development)  

OECD.Stat includes data and metadata for OECD countries and selected non-member economies.

ΟΟΣΑ – Οργανισμός για την οικονομική συνεργασία και ανάπτυξη - Ιστότοπος για αναζήτηση στατιστικών δεδομένων των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ και επιλεγμένων οικονομιών εκτός των χωρών-μελών.

European Commission - Trade Policy - Statistics - Countries & Regions  

Main economic indicators, GDP by sector, trade in goods, trade in commercial services, foreign direct investment, imports and exports with the world, ranking, trade balance.

UNESCO Institute for Statistics  
La Géothèque  

La Géothèque est une association dédiée à la curiosité géographique.

U.S. Energy Information and Administration  
Europeana Sounds  

A project co-funded by the European Commission and the Europeana Sounds consortium. 1st Objective: Opening the gateway to Europe’s sound and music heritage is the core of Europeana Sounds.

GEOCONFLUENCES - le site expert ENS/DGESCO de géographie  

Géoconfluences est une publication en ligne à caractère scientifique pour le partage du savoir et pour la formation en géographie. Elle est proposée depuis 2003 par la Direction générale de l'enseignement scolaire (Dgesco) et par l'École Normale Supérieure de Lyon (ENS de Lyon) au nom du Ministère de l'Éducation nationale. Le site est intégré à un dispositif national de formation appelé "Sites experts des Écoles normales supérieures".

The Town and Country Planning Association (UK)  
Primary Source Materials in China: Home  

Researching on special collections and archives in or about China? This site will describe both physical and digital repositories.

The US Census Bureau (USA)  

The U.S. Census Bureau is part of the U.S. Department of Commerce. The U.S. Census Bureau is overseen by the Economics and Statistics Administration (ESA) within the Department of Commerce. The Economics and Statistics Administration provides high-quality economic analysis and fosters the missions of the U.S. Census Bureau and the Bureau of Economic Analysis.

CNRS-UMR Géographie-cités (FR), Unité mixte de recherche 8504 - Open Archives Collection  

Géographie-cités is a french Research Unit of the CNRS (which is engaged in research combining theoretical and epistemological approaches, qualitative and quantitative methods, and empirical and comparative procedures.

It focuses on the city, the networks, the territorial systems and the geographic knowledge.

Since 2003, Géographie-cités develops an open archives collection. It contains more than 400 full text freely accessibles.

CNRS-UMR Géographie-cités http://www.parisgeo.cnrs.fr/

Archives Portal Europe - Ευρωπαϊκή Πύλη των Αρχείων  

Η Ευρωπαϊκή Πύλη των Αρχείων παρέχει πρόσβαση σε πληροφορίες για το αρχειακό υλικό διαφορετικών Ευρωπαϊκών χωρών καθώς και πληροφορίες για αρχειακούς φορείς σε όλη την ήπειρο.

GéoProdig Portail d'information géographique (FR, CNRS)  

Le portail d’information géographique de l'UMR 8586 Prodig (Pôle de Recherche pour l'Organisation et la diffusion de l'Information Géographique) rassemble différentes ressources :
- des images (les photos de terrain et les posters des chercheurs de Prodig ainsi que les images anciennes de la photothèque)
- des textes (les atlas de Prodig, Grafigéo, les publications des chercheurs de l'UMR, le corpus de la Bibliographie Géographique Internationale et ses vocabulaires thématiques)
- GéoMonde, la base de données du Répertoire des géographes français
- Surbatorat, la base de données des thèses portant sur les villes du sud

REEEC - Russian, East-European, and Eurasian Center, University of Illinois (USA) |  
PPDB: Pesticide Properties DataBase (University of Herfordshire, UK)  

The PPDB is a comprehensive relational database of pesticide chemical identity, physicochemical, human health and ecotoxicological data. It has been developed by the Agriculture & Environment Research Unit (AERU) at the University of Hertfordshire for a variety of end users to support risk assessments and risk management. This is the core PPDB website, an alternative gateway to the PPDB is available through the IUPAC website.

The Global NEST Journal  

The Global NEST Journal is an open access journal that publishes original research articles, short papers and critical reviews on all aspects of Environmental Science and Technology.

VSDB: Veterinary Substances DataBase (university of Hertfordshire, UK)  
Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) - Hellenic National Meteorological Service (HNMS)  

Κλιματικός Άτλαντας της Ελλάδας 1971 - 2000

McGill University(CA) Libraries: E-book platforms on geography  

This subject guide offers resources on both human and physical geography.

Portail des revues francophones de géographie - Πύλη των γαλλόφωνων περιοδικών γεωγραφίας στον ιστότοπο της Εθνικής Γαλλικής Επιτροπής Γεωγραφίας  
BPDB: Bio-Pesticides DataBase (University of Hertfordshire, UK)  
  9. Σχετικά με ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ - "ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ" και άλλες ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΕ ΠΠΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ || About SKILLS - "Geographical" and other skills for undergraduate students in Geography
De quelques petits points de géographie à l’usage des étudiants en archéologie…  

Μεθοδολογικό σημείωμα περί διεπιστημονικότητας, ειδικότερα για γεωγραφικά ζητήματα προς φοιτητές αρχαιολογίας

Study skills site  

Ανάπτυξη δεξιοτήτων μελέτης στο πανεπιστήμιο. 14 θεματικές ενότητες, με σκοπό την βελτίωση της μελέτης σας με την ανάπτυξη δεξιοτήτων και εφαρμογή τεχνικών, ξεκινώντας από την παρακολουθηση της προόδου σας. Από το Πανεπιστήμιο University of Worcester (UK). Στα αγγλικά.

Please mind the gap: students’ perspectives of the transition in academic skills between A - level and degree - level geography  

Article accepted by Journal of Geography in Higher Education, September  2012 - by Dr Simon Tate, Geography, School of GPS, Newcastle University, & Dr Jon Swords, Geography and Environment,School of the Built & Natural Environment, Northumbria University. see also Simon Tate and Jon Swords, Please mind the gap: students' perspectives of the transition in academic skills between A-level and degree-level geography, Journal of Geography in Higher Education Vol. 37 , Iss. 2,2013 doi: http://dx.doi.org/10.1080/03098265.2012.763114

Hindmarsh, Kimberley, and Alexandra Budke. 2025. “Analysis of Written Material-Based, Multi-Perspective Argumentation in Geography Lessons:  

Hindmarsh, Kimberley, and Alexandra Budke. 2025. “Analysis of Written Material-Based, Multi-Perspective Argumentation in Geography Lessons: A Comparison Between Two Samples From Ecuador and Germany”. European Journal of Geography 16 (2):197-210. https://doi.org/10.48088/ejg.k.hin.16.2.197.210

 10. Εταιρείες Γεωγράφων - Γεωγραφικές εταιρείες (και παρεμφερείς οργανισμοί) || Geographical Societies / Geographers' Societies, Unions, Associations (and organisations related to geography)
Η διάρθρωση της επιστημονικής κοινότητας των Γεωγράφων σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο ξεκινώντας από το εθνικό (με σημείο αναφοράς την Ελλάδα) παρουσιάζεται στα Έγγραφα (Ε. ΝΤυρίε). Προηγείται από μια μικρή εισαγωγή για την ιστορική εξέλιξη των "εθνικών" εταιρειών. Εδώ παρατίθενται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις μερικών από τις γεωγραφικές εταιρείες της Ευρώπης, με σκοπό να εκπροσωπούνται διάφορες γλωσσικές "κοινότητες" καθώς και κάποιες χώρες δραστήριες στον τομέα της γεωγραφίας, οι οποίες όμως είναι λιγότερο "ξακουστές" στην Ελλάδα.
 11. Ιδιαίτερες ψηφιακές βιβλιοθήκες - Special digital libraries
Δεν παρουσιάζονται εδώ οι ψηφιακές βιβλιοθήκες για τις οποίες γίνεται λόγος στις διαφάνειες. Βλ. Φάκελο Ε. Ντυρίε.
  12. Σχετικά με τα διαδικτυακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης & οι επιστήμονες - About the social media websites & platforms and the researchers - scientists
Olivier FINANCE, Instagram, une source pour la recherche et l’enseignement en géographie ? 15/01/2018  

στο Cybergeo - Espace Conversation. Texte commenté :
Piganiol V., 2017, « Instagram, outil du géographe ? », Cybergeo : European Journal of Geography, rubrique E-Topiques.

David WESTERMAN, Patric R. SPENCE & Brandon VAN DER HEIDE (2014), Social Media as Information Source: Recency of Updates and Credibility of Information,  

Journal of Computer-mediated Communication, vol. 19 issue 2, 171-183   doi: 10.1111/jcc4.12041

Vicki COLEMAN (2013), "Social Media as a Primary Source: A Coming of Age", EDUCAUSE Review 6 Dec. [on-line] & downlable  
Les réseaux sociaux scientifiques, la visibilité et l’open access, του Eric VERDEIL,  

 Από το Ιστολόγιό του "RUMOR ...Recherches urbaines au Moyen-Orient… et ailleurs"

Emmanuel MOURLON-DRUOL (2017), L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs  

Mourlon-Druol Emmanuel (2017). “L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs”, in Cavalié Étienne, Clavert Frédéric, Legendre Olivier, Martin Dana (édité par), Expérimenter les humanités numériques. Des outils individuels aux projets collectifs, collection « Parcours numériques », Les Presses de l’Université de Montréal, Montréal, p. 37-53 [en ligne] http://www.parcoursnumeriques-pum.ca/l-usage-des-reseaux-sociaux-pour-chercheurs

Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles,  

Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", organisé dans le cadre de ses séminaires Information Scientifique et Technique, le réseau des écotoxicologues du LabEx BASC [Laboratoire d’Excellence BASC (Biodiversité, agroécosystèmes, Société, Climat)], en partenariat avec la DIST de l’INRA, 31 janvier 2017 - INRA Versailles, Amphithéatre.

BOUCHARD A. (2017) Avantages et limites des réseaux sociaux en recherche. Panorama des outils. INRA, 31 janvier  

Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles

ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations  

Aventurier, P. (Co-premier auteur), L'hostis, D. (Co-premier auteur), Délégation à l'Information Scientifique et Technique (2016). ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations Inra. 6 p.  https://prodinra.inra.fr/record/372739| Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles

Open Access - Blogging - Social Media - Online Outreach (EN - FR)  

DEBECKER Damien Retour d’expérience d’un chercheur - Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles

Innovations in Scholarly Communication - Changing Research Workflows. International Research lead by U. Utrecht (NL)  

A project that aims to analyse in detail research lifecycle phases and innovative tools that are used by researchers in each of the phases.  Specifically, the purpose of the project was to investigate to what extent researchers are using the innovative communication tools compared to traditional ones and what impact these tools have on the research workflow. (years of data collection 2015-2016). Founders of the project Bianca Kramer and Jeroen Bosman from Utrecht University Library. See also. i.a.: https://www.openuphub.eu/component/k2/item/610-101-innovations-in-scholarly-communications

Bosman, Jeroen and Kramer, Bianca (2015) 101 Innovations in Scholarly Communication: How researchers are getting to grip with the myriad of new tools. Impact of Social Sciences Blog (11 Nov 2015). Blog Entry.  

.pdf downloadable from: http://eprints.lse.ac.uk/70920/

MORVAN Malo (2019), « Pourquoi je ne suis (presque) pas sur Academia.edu® », Agencements, 2019/2 (N° 4), p. 206-231. DOI : 10.3917/agen.004.0206.  
 13. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Quizz, εκπαιδευτικοί/διαδραστικοί πόροι ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ που διατίθενται δωρεάν στο διαδίκτυο.
Προσοχή ! ΔΕΝ έχω προβεί σε περαιτέρω έλεγχο εκτός από το να αναφέρω την ταυτότητα του ιστοτόπου. (Ε. Ντυρίε)
 14. "Ανανεωτικές" τάσεις της έρευνας, όχι τόσο νέες αλλά με όλο μεγαλύτερη ανταπόκριση, εφαρμογή - "Revitalizing" research trends, not so new but with increasing response, application
 15. Λογισμικά - προγράμματα - τεχνολογικές εξελίξεις
  15.α. Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia
ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) έκδοση στην ελληνική γλώσσα του Οδηγού “Guidance for generative AI in education and research” της UNESCO  

UNESCO (2024), Κατευθυντήριες γραμμές για την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση και την έρευνα. https://iep.edu.gr/images/IEP/GENERAL/Anakoinoseis/2024/2024-07-17_1721062001478.pdf

σελ. 2 του αρχείο, δεξιά στήλη: απαιτείται μετάφραση του τίτλου της παραγράφου στα ελληνικά: Παγκόσμια Ατζέντα Εκπαίδευσης 2030.

Follow UNESCO - Artificial Intelligence: https://www.unesco.org/en/artificial-intelligence?hub=32618 

ΕΕΒΤ (Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής & τεχνοηθικής: 18.03.2025 Ανακοίνωση έκδοσης νέας Γνώμης Για τις εφαρμογές ΤΝ στο ελληνικό σχολείο.  

Το κείμενο της Γνώμης είναι διαθέσιμο εδώ  ΓΝΩΜΗ_ΤΝ_ΣΤΟ_ΕΛΛΗΝΙΚΟ_ΣΧΟΛΕΙΟ_FINAL_GR.pdf και της συνοδευτικής Έκθεσης εδώ.  ΕΚΘΕΣΗ_ΤΝ_ΣΤΟ_ΕΛΛΗΝΙΚΟ_ΣΧΟΛΕΙΟ_FINAL_GR.pdf

Η τεχνητή νοημοσύνη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μια προσέγγιση στις αναδυόμενες ευκαιρίες, προκλήσεις και προοπτικές.  

Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΚΕΔΙΜΑ - 4η διαδικτυακή συνάντηση TΟΤT ακαδημαϊκού έτους 2024-2025, 12.03.2025

University of Alberta (CA) : Using Generative AI - available also in FR / disponible aussi en FR: 'Université de l'Alberta: IA générative : utilisation  

Πολύ καλό, αναλυτικό πολλαπλές προσεγγίσεις: από την θέση του φοιτητή - του διδάσκοντα, σε διάφορες πτυχές του έργου του.

Québec (CA) Ressources numériques pour le réseau de l’éducation  

Documents et outils de référence > Guide d’utilisation pédagogique, éthique et légale de l’intelligence artificielle générative

DEAKIN University (AU): Using generative AI  
Université de Genève (UNIGE, CH): Prise de position sur l’intelligence artificielle  

in English: University of Geneva (UNIGE, CH) - Statement on artificial intelligence

UNIVERSITE DE LIEGE (ΒΕ): Charte ULiège d’utilisation des intelligences artificielles génératives dans les travaux universitaires  

Available in EN: ULiège Charter for the use of generative artificial intelligence in academic work:  https://www.student.uliege.be/cms/c_19230399/en/uliege-charter-for-the-use-of-generative-artificial-intelligence-in-academic-work

UK The Department for Education (DfE), Generative artificial intelligence (AI) in education. Policy paper updated 10.06.2025  
Université de Fribourg - Universität Freiburg CH, Didactics and Digital Skills Service - Institutional documents  

Service de didactique universitaire et compétences numériques | Dienststelle für Hochschuldidaktik und digitale Kompetenzen 

Recommendations

Utilisation du numérique dans l'enseignement  |  Nutzung digitaler Mittel in der Lehre

Utilisation des IA génératives dans l’enseignement   |    Einsatz generativer KIs im Unterricht

Référentiel de compétences numériques des enseignant·e·s

 15.β. Διαφάνεια στη χρήση Παραγωγικής ΤΝ στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia and Transparency
How to cite? & Logos, Icons, AI usage disclosure
 16. Επιλογή βιντεοσκοπημένων εκδηλώσεων που διατίθενται στον παγκόσμιο ιστό
Μετάβαση στην αρχική σελίδα

Επιλογές Μαθήματος

Έγγραφα Ανακοινώσεις Γλωσσάριο Ημερολόγιο Σύνδεσμοι
Open eClass © 2003-2025 — Όροι Χρήσης