Μετάβαση στην αρχική σελίδα
  • Είσοδος
  1. Αρχική Σελίδα
  2. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ [ΓΕ 3200] (π...
  3. Σύνδεσμοι

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ [ΓΕ 3200] (πρώην Ακαδημαϊκές δεξιότητες και μεθοδολογία συγγραφής επιστημονικών εργασιών)

Σύνδεσμοι

Γενικοί σύνδεσμοι
BASE - Bielefeld Academic Search Engine (operated by Bielefeld University Library) (ΕΛ - EN, DE, FR, ES, PL,...)  

Ακαδημαϊκή Μηχανή Αναζήτησης Έγκριτου Ακαδημαϊκού Περιεχομένου. "BASE is one of the world's most voluminous search engines especially for academic web resources. BASE provides more than 300 million documents from more than 10,000 content providers. You can access the full texts of about 60% of the indexed documents for free (Open Access)."  ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ - ΕΛΕΓΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΛΩΣ ΜΕ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΕΥΡΕΤΗΡΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΦΟΥ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΓΚΡΙΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ.

Greek Safer Internet Centre (SIC) To Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου  

(Συνέχεια της Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου  βλ.  https://saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page74 )

ΕΛΛΑΚ - Χρήσιμοι Οδηγοί και σύνδεσμοι για την Wikipedia: Webinars  

"Τα videos που [διατίθενται από την ιστοσελίδα] προσφέρουν μία “βήμα προς βήμα οπτικοακουστική ξενάγηση” στην Βικιπαίδεια και στην συγγραφή ενός λήμματος της. (προστέθηκε στους συνδέσμους στις 04-07-2017)

Ένας απλός οδηγός αναφοράς σε έργα με άδειες Creative Commons (18-10-2017)  

Τα Creative Commons ( https://creativecommons.ellak.gr/schetika-me-to-cc/ ) είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που έχει ως βασικό στόχο την υποστήριξη του ανοικτού και προσβάσιμου διαδικτύου, καθώς και τη χρήση, διανομή και αξιοποίηση της γνώσης και της δημιουργικότητας, μέσω ελεύθερων αδειών.

Τι είναι οι άδειες creative commons : βλ. https://creativecommons.ellak.gr/fylladio/

Περί geoblocking στην πρόσβαση σε ψηφιοποιημένο υλικό στο διαδίκτυο: Σημείωση του Damien Petermann (Υποψ. Διδ. Γεωγραφίας, Université Jean-Moulin Lyon 3 & μέλους του Εργαστηρίου Environnement Ville Société [CNRS UMR 5600]) στο προσωπικό ιστολόγιο  

16.11.2017 Carnet de doctorant, Collections numériques, Fonds patrimoniaux, Sources, Valorisation du patrimoine

Google Books et le filtrage géographique du domaine public (Damien Petermann)

Geoblocking : une restriction géographique des contenus disponibles sur le web

Νέα του ΕΚΤ (14.01.2019) Οι άδειες Creative Commons 4.0 επίσημα διαθέσιμες πλέον και στα ελληνικά  
Νικόλαος ΜΗΤΡΟΥ (καθ. ΕΜΠ), 2018, Ανοικτές Ηλεκτρονικές Πηγές Γνώσης: Τώρα είναι η ώρα…, Καθημερινή, 11.01.2018  
Η Δράση - Κάλλιπος H πρώτη ολοκληρωμένη προσπάθεια για την εισαγωγή του ηλεκτρονικού, διαδραστικού, πολυμεσικού βιβλίου στην Ανώτατη Εκπαίδευση.  

EN - https://kallipos.gr/en/homepage/  KALLIPOS. The [Hellenic] Initiative of Open Academic Textbooks

Γιώτης Γιώργος, Έξι εργαλεία για να ερευνήσετε αν κάτι που είδατε στο Ίντερνετ είναι αληθινό ή ψεύτικο, 24 Σεπτεμβρίου 2015 στο http://ellinikahoaxes.gr  
CARTON, Ambroise, Πώς θα εξέγξετε εάν μια εικόνα είναι αληθινή, σε 3 στάδια (Comment vérifier si une image est vraie ou fausse en trois étapes) στον ιστότοπο της RTBF στις 18 octobre 2017  

Στα γαλλικά, στον ιστότοπο του δημοσίου ραδιοφωνικού & τηλεοπτικού οργανισμού της Γαλλόφωνης Κοινότητας του Βελγίου  Radio Télévision Belge Francophone (RTBF).

Μονάδες μέτρησης στην ΕΕ  

Οδηγία 80/181/ΕΟΚ περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών των χωρών μελών της ΕΕ σχετικά με μονάδες μετρήσεως

Απαριθμεί και ορίζει τις νόμιμες μονάδες που πρέπει να χρησιμοποιούνται για την έκφραση ποσοτήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Προσδιορίζει ότι οι μονάδες μέτρησης του μετρικού συστήματος / το Διεθνές Σύστημα Μονάδων (μονάδες SI)* εφαρμόζονται στην ΕΕ.

Η οδηγία 80/181/ΕΟΚ του Συμβουλίου τροποποιήθηκε επανειλημμένως. Η τελευταία, που θεσπίστηκε με την οδηγία (ΕΕ) 2019/1258 της Επιτροπής για τον σκοπό της προσαρμογής στην τεχνική πρόοδο, τροποποιεί το παράρτημα όσον αφορά τους ορισμούς των βασικών μονάδων SI.

(2019-03-21) «Ανοίγει» ο δρόμος για την «ανοικτή επιστήμη» στα Πανεπιστήμια  

(Ανακοίνωση του Ερευνητικού Κέντρου “Αθηνά” στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης. 2019-03-21).

"Υιοθετήθηκε η πρόταση του ΣΕΑΒ και του OpenAIRE με τη συνεργασία του Ερευνητικού Κέντρου “Αθηνά” για τη θέσπιση των βασικών αρχών ανάπτυξης πολιτικών Ανοικτής Πρόσβασης για τα ιδρυματικά αποθετήρια από την [90η] Σύνοδο των Πρυτάνεων που διεξήχθη στο Ηράκλειο" [στις 13 - 16 Μαρτίου 2019]. "Με την παρούσα πρόταση όλα τα Πανεπιστήμια οφείλουν να ιδρύουν και να συντηρούν Ιδρυματικό Αποθετήριο Ανοικτής Πρόσβασης, με ελεύθερη, άμεση, διαρκή και απαλλαγμένη από τέλη διαδικτυακή πρόσβαση. Επίσης, το Ιδρυματικό Αποθετήριο θα πρέπει να υποστηρίζει τεχνικά την κατάθεση από ακαδημαϊκούς, ερευνητές και φοιτητές του Ιδρύματος έργων τους. Τέλος, για το Ιδρυματικό Αποθετήριο υιοθετείται με απόφαση της Συγκλήτου η πολιτική απόθεσης/κατάθεσης, η πολιτική διάθεσης και η πολιτική διαχείρισης δεδομένων."

Στην Πύλη: Geoconfluences άρθρο Ιανουαρίου 2020 σχετικά με το εικονικό και το πραγματικό στην γεωγραφία του ψηφιακού  

Jean-François Perrat, « Notions en débat. Le virtuel et le réel dans la géographie du numérique », Géoconfluences, janvier 2020.
URL : http://geoconfluences.ens-lyon.fr/informations-scientifiques/a-la-une/notion-a-la-une/notions-en-debat.-le-virtuel-et-le-reel-dans-la-geographie-du-numerique . Υπενθύμιση: Μία πρώτη πρόσβαση στο περιεχόμενο από μη-γαλλομαθείς, γίνεται μέσω <translate.google.com>: Αριστερά επικολλήστε την ηλ.διεύθυνση της ιστοσελίδας, ορίζοντας ως γλώσσα πηγή: Γαλλικά (French), στην δεξιά στήλη ορίζετε την γλώσσα στόχου: Ελληνικά. Εμφανίζεται και εκεί η ηλ.διεύθυνση στην οποία θα πάτε μέσω του βέλου.

Το διαδικτυακό περιβάλλον των ηλεκτρονικών εκδόσεων του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης EKT) ePublishing  

EN: https://epublishing.ekt.gr/en  EKT ePublishing was developed by the [Hellenic] National Documentation Centre (EKT) with an aim to provide open access to scholarly eJournals, eBooks and eProceedings, and deploy a range of integrated publishing services for the Greek academic community.

A Map of the Online World in Incredible Detail  
Ανοικτή Βιβλιοθήκη - ελληνικά e-books  
BARBE Lionel & SEVERO Marta (dir.) (2021), Wikipédia, objet de médiation et de transmission des savoirs, Presses universitaires de Paris Nanterre.  

À l’occasion des 20 ans de Wikipédia, ce livre réunit les contributions de chercheur·ses et enseignant·es sur cet outil d’un abord complexe. L’ouvrage a pour vocation de constituer un guide à destination des enseignant·es, des chercheur·es et des professionnel·les souhaitant mener à bien des initiatives autour de l’encyclopédie libre – recherches, projets collaboratifs, projets culturels – ou désirant contribuer à Wikipédia et aux autres projets de l’univers Wikimédia pour participer à leur amélioration.(Accès intégral web)

Βιβλίο εκδοθέν για τον εορτασμό της 20ής επετείου της Wikipedia, συγκεντρώνει κείμενα διδασκόντων/-ουσών και ερευνητών/-τριών για αυτό το πολύπλοκο εργαλείο. Το βιβλίο προορίζεται να αποτελέσει οδηγό για διδάσκοντες/-ουσες, ερευνητές/-τριες και επαγγελματίες που επιθυμούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες γύρω από την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια - έρευνα, συνεργατικά έργα, πολιτιστικά έργα - ή επιθυμούν να συνεισφέρουν στη Wikipedia και σε άλλα έργα στο σύμπαν του Wikimedia για να βοηθήσουν στη βελτίωσή τους. (Πλήρης πρόσβαση στον παγκόσμιο ιστό)

EC Library Guide on open science, open access and open data: Introduction. A selection of information resources relevant to the work of the European Commission  

Οδηγός Βιβλιοθήκης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανοικτή επιστήμη, την ανοικτή πρόσβαση και τα ανοικτά δεδομένα: εισαγωγή. Μια επιλογή πηγών πληροφοριών σχετικών με το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. - Αυτός ο Οδηγός Βιβλιοθήκης έχει συνταχθεί για να υποστηρίξει το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μπορεί επίσης να ενδιαφέρει φοιτητές, ερευνητές και το ευρύτερο κοινό. - Ο Οδηγός Βιβλιοθήκης παρουσιάζει μια επιμελημένη επιλογή σχετικών πηγών σχετικά με το θέμα: ιστοσελίδες της ΕΕ, δημοσιεύσεις της ΕΕ, δίκαιο της ΕΕ, διεθνείς δημοσιεύσεις, εξειδικευμένα εργαλεία αναζήτησης, βάσεις δεδομένων και αποθετήρια. - Χρησιμοποιήστε το πλαίσιο αναζήτησης Find-eR στα αριστερά για να ανακαλύψετε πηγές πληροφοριών για άλλα θέματα που σας ενδιαφέρουν.

Wikipedia (english) List of scholarly publishing stings  

"This is a list of scholarly publishing "sting operations" such as the Sokal affair. These are nonsense papers that were accepted by an academic journal or academic conference; the list does not include cases of scientific misconduct. The intent of such publications is typically to expose shortcomings in a journal's peer review process or to criticize the standards of pay-to-publish journals. The ethics of academic stings are disputed, with some arguing that it is morally equivalent to other forms of fraud.[1]"  

(ελεύθερη απόδοση: "Κατάλογος επιστημονικών δημοσιεύσεων που στόχευαν να κεντρίζουν την επιστημονική κοινότητα, όπως η υπόθεση Sokal. Πρόκειται για ανούσιες εργασίες που έγιναν δεκτές από ακαδημαϊκό περιοδικό ή ακαδημαϊκό συνέδριο. Ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει περιπτώσεις επιστημονικών παραπτωμάτων. Η πρόθεση τέτοιων δημοσιεύσεων είναι συνήθως να εκθέσουν ελλείψεις στη διαδικασία αξιολόγησης από ομοτίμους ενός περιοδικού ή να επικρίνουν τα πρότυπα των συνδρομητικών περιοδικών. Η ηθική των ακαδημαϊκών "κεντρισμάτων" αμφισβητείται, με ορισμένους να υποστηρίζουν ότι είναι ηθικά ισοδύναμες με άλλες μορφές απάτης."

KOERBER Amy, STARKEY Jesse C., ARDON-DRYER Karin, CUMMINS R. Glenn, EKO Lyombe & KEE Kerk (2023), The Predatory Paradox: Ethics, Politics, and Practices in Contemporary Scholarly Publishing, Cambridge, Open Book Publishers, 284 p.  

[on line] available from OAPEN Library - a central repository for hosting and disseminating OA books.

"(...) Crucially relevant to early career researchers and the senior faculty, library scholars, and administrators who mentor and support them, 'The Predatory Paradox ...' offers practical recommendations for navigating the complex and often contradictory advice currently available. University instructors and teaching faculty will also find the reading essential in order to properly prepare both graduate and undergraduate students for the potential pitfalls endemic to scholarly publishing."

Predatory Reports (watch on predatory publishers / journals)  

"Predatory Reports is an organization made up of volunteer researchers who have been harmed by predatory publishers and want to help researchers identify trusted journals and publishers for their research."

ΑΠΘ - Β&ΚΠ: Αρπακτικά περιοδικά  
Η Microsoft αποκαλύπτει τη μηχανή αναζήτησης Bing που ενσωματώνει τεχνολογία OpenAI  

Money Review Τρίτη 7/02/2023, 21:24  

Η Microsoft παρουσίασε νέες εκδόσεις της μηχανής αναζήτησης στο διαδίκτυο [πραγκόσμιο ιστό] Bing και του προγράμματος περιήγησης Edge.

Βλ. επίσης https://www.microsoft.com/el-gr/edge?exp=e00&form=MA13FJ

DuckDuckGo: Ενσωματώνει και αυτή τεχνολογία τύπου ChatGPT στη μηχανή αναζήτησης και τον web browser  

Tech Gear 09 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

(Αναφορικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη) Πέντε δεξιότητες που θα πρέπει να αναπτύξουν τώρα τα παιδιά για να επιτύχουν στο μέλλον  

Ρωμανός ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ, Καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής και Δημοσιογραφίας στο πανεπιστήμιο του Bournemouth, UK, στο Athens Voice τεύχος 859 15.02.2023, 18:05

1) Έμφαση στη διαδικασία. || 2) Αυτοπειθαρχία για μακροπρόθεσμους στόχους. || 3) Επανένταξη στην κοινωνία. || 4) [επανάκτηση  της ελευθερίας της ατομικής βούλησης και της συνείδησης της ιδιότητας του πολίτη] || 5) ...εθελούσια συμμετοχή του ανθρώπου του 21ου αιώνα σε ένα πλαίσιο ανθρωπιστικών αξιών

ΕΚΤ - Δείκτες & Στατιστικές για Έρευνα, Ανάπτυξη και Καινοτομία - Λεξικό Όρων  

"Το ΕΚΤ παραθέτει γλωσσάρι επιστημονικών, τεχνολογικών και άλλων όρων σχετικών με τους δείκτες έρευνας και καινοτομίας, σύμφωνα με μεταφρασμένες, τεκμηριωμένες και επικαιροποιημένες ορολογίες της Eurostat, του ΟΟΣΑ και άλλων καθιερωμένων οργανισμών."

Λεξικό Επιστήμης της πληροφόρησης - Liblex - Ελληνοαγγλικό ορολογικό λεξικό  
Artificial Intelligence Act: European Parliament, Press release: 2024.03.13 Artificial Intelligence Act: MEPs adopt landmark law  

Τεχνητή νοημοσύνη: το Κοινοβούλιο ενέκρινε τον νέο κανονισμό-ορόσημο: 

https://www.europarl.europa.eu/news/el/press-room/20240308IPR19015/techniti-noimosuni-to-koinovoulio-enekrine-ton-neo-kanonismo-orosimo 

ΕΕ EC - Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Ευρωπαϊκή προσέγγιση της τεχνητής νοημοσύνης / Shaping Europe’s digital future  
EE EC Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Νόμος για την ΤΝ / Shaping Europe’s digital future  
Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) (2024), Μαθησιακά αποτελέσματα, ακαδημαϊκά και επαγγελματικά προσόντα: Οι δεξιότητες του μέλλοντος  

Μελέτη διαθέσιμη από https://www.ethaae.gr/el/ethaae/meletes 

Η χρήση της γλώσσας στα μη γλωσσικά μαθήματα: ο λόγος των επιστημών [Ε7], από τον Εγκυκλοπαιδικό Οδηγό (υπενθύμιση από την Β'βάθμια εκπαίδευση: )  

ΑΡΑΠΟΠΟΥΛΟΥ Μαρία & ΓΙΑΝΝΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ Γιαννούλα  Η χρήση της γλώσσας στα μη γλωσσικά μαθήματα: ο λόγος των επιστημών [Ε7], στο Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός  http://www.komvos.edu.gr/glwssa/odigos/odigos_n.htm

Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) (2024), Τεχνητή νοημοσύνη και διασφάλιση ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση  

Μελέτη διαθέσιμη από: https://www.ethaae.gr/el/ethaae/meletes

Κατηγορίες συνδέσμων   
 0. Σχετικά με: Ψηφιακές δεξιότητες - ψηφιακός γραμματισμός || About DIGITAL SKILLS - DIGITAL LITERACY
American Library Association - ALA’s Digital Literacy Task Force defines digital literacy as “the ability to use information and communication technologies to find, evaluate, create, and communicate information, requiring both cognitive and technical skills.” https://literacy.ala.org/digital-literacy/ || (EU - Europass) Test your Digital Skills : https://europa.eu/europass/digitalskills/screen/home
 0. Ακαδημαϊκή & επιστημονική ακεραιότητα - About: ACADEMIC & SCIENTIFIC INTEGRITY - Intégrité académique et scientifique
 0. Πληροφόρηση - κριτική σκέψη - ψευδοεπιστήμες
 1. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - Methodology of academic essay. Οδηγοί - Guides
...και οδηγοί για ακαδημαϊκές δεξιότητες γενικότερα: ανάγνωση, μελέτη κ.ά. || and for more: academic skills as reading, studying...
 1.1. Μεθοδολογία της ακαδημαϊκής εργασίας: πόροι || Methodology of Academic assignment: resources
  1.2. Μεθοδολογία ακαδημαϊκής εργασίας. Ορολογία βιβλιοθηκονομίας || Methodology of Academic assignment: glossaries of library & Information Terms
ΩΡΙΩΝ - γλωσσάριο ορολογίας [βιβλιοθηκονομίας]  
Ωρίων - Πρόγραμμα πληροφοριακού γραμματισμού της Βιβλιοθήκης Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης  
Ελληνο-αγγλικό λεξικό βιβλιοθηκονομίας  
Β&ΚΠ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Μικρό δίγλωσσο (αγγλ. - ελλ.) γλωσσάριο βιβλιοθηκονομικών όρων  

"Κάθε εξειδικευμένος χώρος χρησιμοποιεί τη δική του ορολογία. Με το παρόν γλωσσάρι δεν επιχειρείται η απόδοση επίσημων ορισμών για βιβλιοθηκονομικούς όρους, παρά η επεξήγηση αυτών, όπως χρησιμοποιούνται στο δικτυακό τόπο της Βιβλιοθήκης." (checked 2025-03-25 ED)

ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Ερευνών) Θησαυρός Ελληνικών Όρων  
UNIVERSITY OF SOUTH CAROLINE UPSTATE - LIBRARY, Glossary of Library Terms  
 1.2.1. Λογισμικά διαχείρισης βιβλιογραφίας | Bibliographic management software programs
και Λογισμικά διαχείρισης Σημειώσεων
  2.1. ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ - PLAGIARISM - PLAGIAT
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ΜΟΔΙΠ : Οδηγός ενάντια στη λογοκλοπή (2018)  
Πανεπιστήμιο Κύπρου - Βιβλιοθήκη - Λογοκλοπή  
ΑΠΘ-Β&ΚΠ Πνευματικά δικαιώματα, Λογοκλοπή  
Dr. Eleanour SNOW "The Fraud of Plagiarism" Tutorial USF - University of South Florida, University College  

Dr. Eleanour Snow was formerly at the Department of Geology, University of South Florida. At the time the tutorial was accessed (2015-05-14) she is mentioned as afiliated to the Jackson School of Geosciences, University of Texas at Austin.

www.plagiarism.org "A comprehensive website on plagiarism"  
Keel University (UK)- Academic Honesty, Plagiarism and Cheating: A tutorial for new undergraduate students  
Περί λογοκλοπής (κείμενο 6 σελ. αναρτημένο στο Οικονομικό Παν.μιο Αθηνών)  
University of Exeter - Understanding plagiarism  
Universite Paris 13 - Nord. Δείγματα λογοκλοπής με αγγλόφωνο βιβλίο  
Universite d'Angers - QUIZZ: C'est quoi le plagiat?  
(Στα γαλλικά) εφαρμογή που δίνει παράδειγμα (στα γαλλικά). Université Laval, CA  
  2.2. Συστήματα / Στυλ βιβλιογραφικών παραπομπών και αναφορών - η ποικιλία || Referencing Systems / Styles - the variety
University of Pittsburgh (USA), Library: Citation Styles: APA, MLA, Chicago, Turabian, IEEE  
 3. HARVARD REFERENCING SYSTEM
Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου HARVARD - Χρησιμοποιείται πολύ στο πεδίο της Γεωγραφίας - Αποτελεί το Σύστημα / Στυλ για πολλά Τμήματα Γεωγραφίας. | Widely in use in Geography Departments.
 4. OXFORD REFERENCING SYSTEM
Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου OXFORD
 5. "Οδηγοί στυλ γραφής" ( [Writing] Style Guides)
Με συνδέσμους στο Διοργανικό εγχειρίδιο Σύνταξης Κειμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (που συμπεριλαμβάνει επικαιροποιήσεις π.χ. για συντομογραφίες, αρκτικόλεξα, ακρώνυμα καθώς και Ονομασίες χωρών, εδαφών, πρωτευουσών και νομισμάτων)
 6. Αναφορές και παραπομπές σε γεωχωρικά δεδομένα - Referencing & citing geospatial data.
Ενδεικτικοί σύνδεσμοι προς οδηγίες αναφοράς (αγγλ. referencing) ή/και παραπομπής (αγγλ. citation) γεωχωρικών δεδομένων (geospatial data) - Προσοχή: σε μερικούς οδηγούς γίνεται χρήση των λέξεων "cite", "citing", "citation" ενώ είναι προφανές ότι εννοείται "reference", "referencing".
 7.1. Γενικά Λεξικά - General Dictionaries
Εάν χρειάζεται μια πρώτη, πρόχειρη μετάφραση ενός κειμένου από τα - στα Ελληνικά, συγκρ. Google Translate, DeepL Translator...
 7.2. ΛΕΞΙΚΑ & ΓΛΩΣΣΑΡΙΑ (μονόγλωσσα - δίγλωσσα - πολύγλωσσα) ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΟΡΩΝ - Dictionaries & glossaries (uni/bi/tri/lingual) of geographical terms
 8.1. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ - Tools for bibliographic search
 8.2. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΙΑ ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (πολύ γενικοί) - Indicative special links to resources for project and written assignments (very general)
Βεβαίως, η παρούσα ενότητα συμπληρώνεται απαραίτητα (αλλά δεν ολοκληρώνεται) από τους συνδέσμους στο https://eclass.hua.gr/courses/GEO114/ (Εισαγωγή στην ανθρωπογεωγραφία - Εργαστήριο / Ασκήσεις, Ε. Ντυρίε) - Go also to [ΓΦ4500] Specific topics of Geography (5 ECTS credits) https://eclass.hua.gr/courses/GEO244/ > links
 9. Σχετικά με ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ - "ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ" και άλλες ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΕ ΠΠΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ || About SKILLS - "Geographical" and other skills for undergraduate students in Geography
 10. Εταιρείες Γεωγράφων - Γεωγραφικές εταιρείες (και παρεμφερείς οργανισμοί) || Geographical Societies / Geographers' Societies, Unions, Associations (and organisations related to geography)
Η διάρθρωση της επιστημονικής κοινότητας των Γεωγράφων σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο ξεκινώντας από το εθνικό (με σημείο αναφοράς την Ελλάδα) παρουσιάζεται στα Έγγραφα (Ε. ΝΤυρίε). Προηγείται από μια μικρή εισαγωγή για την ιστορική εξέλιξη των "εθνικών" εταιρειών. Εδώ παρατίθενται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις μερικών από τις γεωγραφικές εταιρείες της Ευρώπης, με σκοπό να εκπροσωπούνται διάφορες γλωσσικές "κοινότητες" καθώς και κάποιες χώρες δραστήριες στον τομέα της γεωγραφίας, οι οποίες όμως είναι λιγότερο "ξακουστές" στην Ελλάδα.
 11. Ιδιαίτερες ψηφιακές βιβλιοθήκες - Special digital libraries
Δεν παρουσιάζονται εδώ οι ψηφιακές βιβλιοθήκες για τις οποίες γίνεται λόγος στις διαφάνειες. Βλ. Φάκελο Ε. Ντυρίε.
 12. Σχετικά με τα διαδικτυακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης & οι επιστήμονες - About the social media websites & platforms and the researchers - scientists
 13. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Quizz, εκπαιδευτικοί/διαδραστικοί πόροι ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ που διατίθενται δωρεάν στο διαδίκτυο.
Προσοχή ! ΔΕΝ έχω προβεί σε περαιτέρω έλεγχο εκτός από το να αναφέρω την ταυτότητα του ιστοτόπου. (Ε. Ντυρίε)
 14. "Ανανεωτικές" τάσεις της έρευνας, όχι τόσο νέες αλλά με όλο μεγαλύτερη ανταπόκριση, εφαρμογή - "Revitalizing" research trends, not so new but with increasing response, application
  15. Λογισμικά - προγράμματα - τεχνολογικές εξελίξεις
FRAMAPAD - A collaborative real-time web-based editor  

"A pad is an online collaborative text editor. The contributions of each user are indicated by a colour code, appear on the screen in real time and are recorded as they are typed."

CANVA.com - Free infographic maker  
Στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου: LaTeX template για Πτυχιακές Εργασίες  
Το ChatGPT και άλλα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα: Ευκαιρίες, κίνδυνοι και ηθικά διλήμματα (Μάιος 2023)  

Άρθρο του Μανόλη Κουμπαράκη (καθηγητή Τεχνητής Νοημοσύνης στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ), στο τεύχος 9, Μαΐου 2023, του περιοδικού Φρέαρ (mag.frear.gr "Στο βάθος των περιστάσεων"), που περιλάμβανε αφιέρωμα: Τεχνητή νοημοσύνη: ποιο μέλλον οραματιζόμαστε και πώς;

Meltemi, το πρώτο ανοιχτό Μεγάλο Γλωσσικό Μοντέλο για τα Ελληνικά (2024-03-28)  
UNESCO dedicates the International Day of Education 2025 to Artificial Intelligence (UNESCO Press release)  

see also UNESCO, Artificial intelligence in education, https://www.unesco.org/en/digital-education/artificial-intelligence

Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣYΝΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕYΣΗ. Πρακτικά 1ου επιστημονικού συνεδρίου 7 - 8/12/2024  

επιμέλεια: ΒΑΖΟΥΡΑ Ζωή & ΣΑΜΑΡΑΣ Νικόλαος, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Διοργάνωση: Τμήμα Εφαρμοσμένης πληροφορικής, Παν/μιο Μακεδονίας και Διεύθυνση Β'βάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

https://digital-strategy.ec.europa.eu/el/policies/ai-code-practice  
ΠΟΕΣΥ (13 Μαΐου, 2025) Παρουσίαστηκε ο Κώδικας Δεοντολογίας για τη χρήση της Τ. Ν. από Δημοσιογράφους  
ΕΕΒΤ (Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής). 18/03/2025, Νέα ΓΝΩΜΗ Για τις εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στο ελληνικό σχολείο  

/2412/ΓΝΩΜΗ_ΤΝ_ΣΤΟ_ΕΛΛΗΝΙΚΟ_ΣΧΟΛΕΙΟ_FINAL_GR.pdf || 2413/ΕΚΘΕΣΗ_ΤΝ_ΣΤΟ_ΕΛΛΗΝΙΚΟ_ΣΧΟΛΕΙΟ_FINAL_GR.pdf 

Trends – Artificial Intelligence (AI) (May 30, 2025) by Mary Meeker / Jay Simons / Daegwon Chae / Alexander Krey, BOND Special Report  

"BOND is a global technology investment firm that supports visionary founders throughout their entire life cycle of innovation & growth." (San Francisco, Ca, USA)  https://www.bondcap.com/

 15.α. Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia
  15.β. Διαφάνεια στη χρήση Παραγωγικής ΤΝ στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia and Transparency
How to cite? & Logos, Icons, AI usage disclosure
AI in Education at HES-SO (CH) Haute École Spécialisée de Suisse occidentale (HES SO)  
BROCK UNIVERSITY (CA, Ontario): Citing Artificial Intelligence (AI)  
Université de Sherbrooke (CA, Québec): Intelligences artificielles: Rédaction et citation  
CEGEP Marie-Victorin (CA) Utilisation de l’intelligence artificielle  
UCL. (UK) Acknowledging the use of generative AI and referencing generative AI  
AI Policy Toolkit: Transparency Checklist  

Leon Furze Consultant, author and PhD candidate

PUPP - PARTNERSHIP ON UNIVERSITY PLAGIARISM PREVENTION (CA) - 16. Transparency and AI  
PUPP - Partenariat universitaire sur la prévention du plagiat (CA) - 16. IA et transparence  
Transparent Use of Artificial Intelligence - Acronyms and Icons for a Transparent Use of AI (Peters, 2023)  
Artificial Intelligence Usage Disclosure  

Peters, M. (2025). Divulgation de l’utilisation de l’intelligence articificelle. https://mpeters.uqo.ca/divulgation-de-lutilisation-de-lintelligence-artificielle/ Merci à Mike Solomon pour l’idée de divulgation de l’IA à la fin de son article de blog : Solomon, M. (2023, February 2nd, 2023). GPT3 is Just Spicy

UQAM (CA), Collimateur. Veille pédagonumérique. Usage de l'IAg  

Intégrer l’IA dans la recherche universitaire

 16. Επιλογή βιντεοσκοπημένων εκδηλώσεων που διατίθενται στον παγκόσμιο ιστό
Μετάβαση στην αρχική σελίδα

Επιλογές Μαθήματος

Έγγραφα Ανακοινώσεις Γλωσσάριο Ημερολόγιο Σύνδεσμοι
Open eClass © 2003-2025 — Όροι Χρήσης