0. Σχετικά με: Ψηφιακές δεξιότητες - ψηφιακός γραμματισμός || About DIGITAL SKILLS - DIGITAL LITERACY American Library Association - ALA’s Digital Literacy Task Force defines digital literacy as “the ability to use information and communication technologies to find, evaluate, create, and communicate information, requiring both cognitive and technical skills.” https://literacy.ala.org/digital-literacy/ ||
(EU - Europass) Test your Digital Skills : https://europa.eu/europass/digitalskills/screen/home |
---|
0. Ακαδημαϊκή & επιστημονική ακεραιότητα - About: ACADEMIC & SCIENTIFIC INTEGRITY - Intégrité académique et scientifique |
---|
0. Πληροφόρηση - κριτική σκέψη - ψευδοεπιστήμες |
---|
1. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - Methodology of academic essay. Οδηγοί - Guides ...και οδηγοί για ακαδημαϊκές δεξιότητες γενικότερα: ανάγνωση, μελέτη κ.ά. || and for more: academic skills as reading, studying... |
---|
Olivier DELHAYE, Τεχνικές Γραφής Επιστημονικής Εργασίας OCRS158 Α.Π.Θ. Σχολή - Τμήμα: Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τύπος: Προπτυχιακό |
ΑΠΘ Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης - Β&ΚΠ Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης - Οδηγοί
Στα ελληνικά, ίσως το καλύτερο. | Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς, Υποστήριξη έρευνας.
Πληροφοριακές Πηγές
- Πληροφορία και ανάγκη για πληροφόρησης (pdf)
- Πρωτογενείς και Δευτερογενείς Πηγές (pdf)
- Επιστημονικά Περιοδικά vs Περιοδικά Ποικίλης ύλης (pdf)
- Επιστημονικά Περιοδικά vs Περιοδικά Ποικίλης ύλης με μια ματιά (pdf)
- Τεστ γνώσεων αναγνώρισης πηγών (pdf)
| Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς, Υποστήριξη έρευνας.
Στρατηγικές Αναζήτησης Πληροφοριακών Πηγών
- Μεθοδολογία έρευνας (pdf)
- Στρατηγική Έρευνας (pdf)
- EBSCO Computer & Applied Sciences Complete (pdf)
- JSTOR (pdf)
- MathSciNet Οδηγός χρήσης (pdf)
- Επιστημονική έρευνα με μια ματιά (pdf)
- Υπόδειγμα γραπτής παρουσίασης έρευνας (pdf)
| Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς, Υποστήριξη Έρευνας.
Αξιολόγηση Πληροφοριακών Πηγών
- Ποιότητα πληροφορίας (pdf)
- Αξιολόγηση πληροφοριακών πηγών (pdf)
- Αξιολόγηση πηγών διαδικτύου (pdf)
- Αξιολόγηση βιβλίων (pdf)
- Αξιολόγηση βιβλίων με μια ματιά (pdf)
| Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς, Υποστήριξη έρευνας.
Δεοντολογία της Πληροφορίας
- Περί λογοκλοπής (pdf)
- Επιστημονική δημισίευση και Ανοικτή Πρόσβαση (pdf)
- Αδειες Creative Commons με μια ματιά (pdf)
- Λογοκλοπή με μια ματιά (pdf)
| SEP: Learning Skills for Science Post-16 Programme - The materials address six skill areas.
Skill area 1 - Information retrieval from books, libraries, experts and the internet
Skill area 2 – Listening and observing presentations and video
Skill area 3 – Reading scientific articles and textbooks
Skill area 4 – Representing data using symbols, diagrams, graphs and tables
Skill area 5 - Scientific writing of reports, case studies, papers, abstracts and bibliographies
Skill area 6 - Knowledge presentation using oral presentations and posters | Nuffield Science/ SEP: Learning Skills for Science Post-16/ SKILL5: Scientific Writing | Academic writing resources - Simon Fraser University (SFU) Library, Canada
(έλεγχος 2025-03-25 ED) Μέρος του Student Learning Commons: Home https://www.lib.sfu.ca/about/branches-depts/slc | Ελληνικό Ινστιτούτο Μετρολογίας - ΕΙΜ
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Μετρολογίας, ΕΙΜ, είναι ο Εθνικός Φορέας Μετρολογίας της Ελλάδος και Σύμβουλος της Ελληνικής Πολιτείας σε θέματα μετρολογίας και μετρήσεων. Το ΕΙΜ από τις 23 Ιανουαρίου 2013 αποτελεί σύμφωνα με το ν.4109/2013, ανεξάρτητη υποδομή-μονάδα του Εθνικού Συστήματος Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ). Το ΕΣΥΠ αποτελείται από τις εξής ανεξάρτητες υποδομές ποιότητας – μονάδες: α) Ελληνικό Ινστιτούτο Μετρολογίας (ΕΙΜ), β) Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ), γ) Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης (ΕΛΟΤ). | UNIVERSITY OF EXETER (UK) - Library, Guides https://libguides.exeter.ac.uk/ > GEOGRAPHY | Université de Genève - Bibliothèque, Infotrack, Training for Information Literacy (also in FR)
InfoTrack the online training platform in information literacy of the University of Geneva Library (searching for and selecting documents, sharing and using information ethically). It is aimed primarily at Bachelor’s students in all disciplines.
glossary: https://infotrack.unige.ch/en/glossary | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ - Β&ΚΠ Παραρτήματος Πρεβέζης, Εκπαίδευση στη χρήση της Βιβλιοθήκης και Βιβλιογραφική Υποστήριξη της έρευνας και εκπαίδευσης:
- Πληροφοριακές πηγές βιβλιοθήκης – Γνωριμία
- Τεχνικές αναζήτησης Πληροφοριακών Πηγών – Υποστήριξη της έρευνας και σύνταξη δοκιμίων
- Μεθοδολογία Έρευνας – Διαδικασία Συγγραφής Εργασίας – Ειδικότερα θέματα σύνταξης εργασιών
- Αξιολόγηση πηγών, Λογοκλοπή, Βιβλιογραφικές αναφορές και Βιβλιογραφία
- Δομή Μορφοποίηση Εργασιών και Παρουσιάσεις PowerPoint
| ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, Β&ΚΠ. Πρότυπα και παραδείγματα βιβλιογραφικών αναφορών
Το βρήκα στο: Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής: Σπουδές > Πτυχιακή εργασία > Πρότυπα και παραδείγματα βιβλιογραφικών αναφορών
https://accfin.uoi.gr/wp-content/uploads/2021/07/vivliografikes-anafores-protypa-kai-paradeigmata-2020-pi-2i-ekd.pdf
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ APA STYLE | MLA STYLE | CHICAGO STYLE | HARVARD STYLE | ETBI - Education and Training Board Ireland : Academic Writing: Links and Resources
Πλούσιο ! μ.ά. || i.a.
A guide to reading and analysing academic articles (PDF)
Academic Writing Handbook for Learners in the Further Education Sector (PDF)
How to read a scientific paper (PDF)
How to read and understand a scientific paper: a guide for non-scientists | The University of Edinburgh (UK), Institute for Academic Development, Study Hub learning resources | University of North Carolina at Chapel Hill (USA), The Learning Center, Tips and tools | 1.1. Μεθοδολογία της ακαδημαϊκής εργασίας: πόροι || Methodology of Academic assignment: resources |
---|
1.2. Μεθοδολογία ακαδημαϊκής εργασίας. Ορολογία βιβλιοθηκονομίας || Methodology of Academic assignment: glossaries of library & Information Terms |
---|
ΩΡΙΩΝ - γλωσσάριο ορολογίας [βιβλιοθηκονομίας] |
Ωρίων - Πρόγραμμα πληροφοριακού γραμματισμού της Βιβλιοθήκης Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης | Ελληνο-αγγλικό λεξικό βιβλιοθηκονομίας | Β&ΚΠ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Μικρό δίγλωσσο (αγγλ. - ελλ.) γλωσσάριο βιβλιοθηκονομικών όρων
"Κάθε εξειδικευμένος χώρος χρησιμοποιεί τη δική του ορολογία. Με το παρόν γλωσσάρι δεν επιχειρείται η απόδοση επίσημων ορισμών για βιβλιοθηκονομικούς όρους, παρά η επεξήγηση αυτών, όπως χρησιμοποιούνται στο δικτυακό τόπο της Βιβλιοθήκης." (checked 2025-03-25 ED) | ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Ερευνών) Θησαυρός Ελληνικών Όρων | UNIVERSITY OF SOUTH CAROLINE UPSTATE - LIBRARY, Glossary of Library Terms |
1.2.1. Λογισμικά διαχείρισης βιβλιογραφίας | Bibliographic management software programs και Λογισμικά διαχείρισης Σημειώσεων |
---|
EVERNOTE - λογισμικό λήψης και οργάνωσης σημειώσεων και ιστοσελίδων στο διαδίκτυο (με πολλές δυνατότητες) |
Δημιουργία βιβλιογραφίας - Support.office.com | ZOTERO - Λογισμικό συλλογής τεκμηρίων, οργάνωσης, αναφοράς και διάθεσης αυτών στο διαδίκτυο (για δημιουργία και οργάνωση προσωπικής βιβλιογραφίας)e, cite, and share your research sources | MENDELEY - Λογισμικό διαχείρισης βιβλιογραφίας με πολλαπλές δυνατότητες | EasyBib | POLYTECHNIQUE MONTREAL (CA) . Logiciels de gestion bibliographiques
in English: Bibliographic Management Software Programs: https://libguides.biblio.polymtl.ca/reference_management | Washington University in St Louis - USA: Choose
Συστάσεις και σύγκριση αποτελεσματικότητας διάφορων τέτοιων λογισμικών, στους οδηγούς διάφορων ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών | University of Toronto - Ca, Libraries, Gerstein Science Information Centre
Συστάσεις και σύγκριση αποτελεσματικότητας διάφορων τέτοιων λογισμικών, στους οδηγούς διάφορων ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών | UNIVERSITY OF CALIFORNIA BERKELEY, Geography: Writing + Citing Citation Management Tools |
2.1. ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ - PLAGIARISM - PLAGIAT |
---|
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ΜΟΔΙΠ : Οδηγός ενάντια στη λογοκλοπή (2018) |
Πανεπιστήμιο Κύπρου - Βιβλιοθήκη - Λογοκλοπή | ΑΠΘ-Β&ΚΠ Πνευματικά δικαιώματα, Λογοκλοπή | Dr. Eleanour SNOW "The Fraud of Plagiarism" Tutorial USF - University of South Florida, University College
Dr. Eleanour Snow was formerly at the Department of Geology, University of South Florida. At the time the tutorial was accessed (2015-05-14) she is mentioned as afiliated to the Jackson School of Geosciences, University of Texas at Austin. | www.plagiarism.org "A comprehensive website on plagiarism" | Keel University (UK)- Academic Honesty, Plagiarism and Cheating: A tutorial for new undergraduate students | Περί λογοκλοπής (κείμενο 6 σελ. αναρτημένο στο Οικονομικό Παν.μιο Αθηνών) | University of Exeter - Understanding plagiarism | Universite Paris 13 - Nord. Δείγματα λογοκλοπής με αγγλόφωνο βιβλίο | Universite d'Angers - QUIZZ: C'est quoi le plagiat? | (Στα γαλλικά) εφαρμογή που δίνει παράδειγμα (στα γαλλικά). Université Laval, CA |
2.2. Συστήματα / Στυλ βιβλιογραφικών παραπομπών και αναφορών - η ποικιλία || Referencing Systems / Styles - the variety |
---|
University of Pittsburgh (USA), Library: Citation Styles: APA, MLA, Chicago, Turabian, IEEE |
3. HARVARD REFERENCING SYSTEM Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου HARVARD - Χρησιμοποιείται πολύ στο πεδίο της Γεωγραφίας - Αποτελεί το Σύστημα / Στυλ για πολλά Τμήματα Γεωγραφίας. | Widely in use in Geography Departments. |
---|
4. OXFORD REFERENCING SYSTEM Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου OXFORD |
---|
5. "Οδηγοί στυλ γραφής" ( [Writing] Style Guides) Με συνδέσμους στο Διοργανικό εγχειρίδιο Σύνταξης Κειμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (που συμπεριλαμβάνει επικαιροποιήσεις π.χ. για συντομογραφίες, αρκτικόλεξα, ακρώνυμα καθώς και Ονομασίες χωρών, εδαφών, πρωτευουσών και νομισμάτων) |
---|
UNIVERSITY OF OXFORD - Style Guide
Οδηγίες γραφής σε ισχύ στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Σκοπός τέτοιων οδηγιών, η ομοιομορφία όλων των επίσημων κειμένων που δημιουργούνται τόσο από το επιστημονικό προσωπικό στα επίσημα έγγραφα (επιστημονικά και διοικητικού χαρακτήρα) αλλά και από τις διοικητικές υπηρεσίες. |
EU, Interinstitutional Style Guide, homepage managed by the Publications Office of the European Union
Part Three: Conventions common to all languages (including 7. Countries, languages, currencies and their abbreviations)
+ Annexes (last updated 21.9.2024)
Παράρτημα 3, ελληνική εκδοχή: Παράρτημα A3 Συντομογραφίες, μονάδες μέτρησης, σημεία και σύμβολα (τελευταία ενημέρωση: 21.3.2025) | University of Exeter - College of Life and Environmental Science - Department of Geography: Geography Referencing and Style Guide
"This referencing guide is based on a derivation of the Harvard style. This guide has been developed for School of Geography students at the University of Exeter and has been adapted, with permission, from The University of Auckland’s, ‘How to’ Guide to Referencing in Geography (2006) available at: www.library.auckland.ac.nz/about/sis/docs/Geographystyleguide.pdf ". | Ε.Ε. Διοργανικό Εγχειρίδιο Σύνταξης Κειμένων - κεντρική ιστοσελίδα
ΠΕΡΙΕΧΕΙ τους τυποποιημένους συμβατικούς κανόνες οι οποίοι πρέπει να χρησιμοποιούνται από όλα τα θεσμικά και λοιπά όργανα και τους οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ είναι υποχρεωτική για κάθε παρεμβαίνοντα στην επεξεργασία κάθε είδους εγγράφου (σε έντυπη μορφή ή ηλεκτρονικώς) εντός των θεσμικών και λοιπών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ στις 24 γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. (2020-04-24) | E.E. Διοργανικό Εγχειρίδιο Σύνταξης Κειμένων. Παράρτημα 3: Συντομογραφίες, μονάδες μέτρησης, σημεία και σύμβολα | E.E. Διοργανικό Εγχειρίδιο Σύνταξης Κειμένων. Παράρτημα 4: Συντμήσεις και αρκτικόλεξα
Συμπληρώνεται με τις επισημάνσεις - συμβουλές: Για τη γραφή και τη χρήση των αρκτικολέξων, βλ. σημείο 10.7. https://publications.europa.eu/code/el/el-4100700el.htm | E.E. Διοργανικό Εγχειρίδιο Σύνταξης Κειμένων. Παράρτημα 5: Κατάλογος χωρών, εδαφών και νομισμάτων | OECD - OCDE - Guide de style de l'OCDE | OECE - OCDE: OECD Style Guide | ΚΑΛΛΙΠΟΣ. Η Δράση των Ανοικτών Ακαδημαϊκών Ηλεκτρονικών Συγγραμμάτων. Οδηγίες Συγγραφής & Επιμέλειας
Οδηγός γλωσσικής επιμέλειας για Συγγραφικές Ομάδες (β’ έκδοση) http://repository.seab.gr/bitstream/1/27/5/20150728_Glossikis_Epimeleias_v2.pdf |
6. Αναφορές και παραπομπές σε γεωχωρικά δεδομένα - Referencing & citing geospatial data. Ενδεικτικοί σύνδεσμοι προς οδηγίες αναφοράς (αγγλ. referencing) ή/και παραπομπής (αγγλ. citation) γεωχωρικών δεδομένων (geospatial data) - Προσοχή: σε μερικούς οδηγούς γίνεται χρήση των λέξεων "cite", "citing", "citation" ενώ είναι προφανές ότι εννοείται "reference", "referencing". |
---|
Brock University (CA) - MAP, DATA & GIS LIBRARY - How to Reference Geospatial Data, Maps, Atlases, Air photo
Πρόκειται για αρχείο .pdf. Είχε αλλάξει τοποθεσία ανάρτησης. Επικαιροποίησα τον σύνδεσμο. ED (2025-03-25). |
NC STATE - North Caroline State University (USA) - NCSU Libraries - Atlases and Maps
Επικαιροποίησα τον σύνδεσμο. ED (2025-03-25) | Anglia Ruskin University - Guide to the Harvard System of Referencing (6th edition) - επιλέξτε, στην κατηγορία Image, Maps - Print maps, Digimap, and Google Earth
Checked by ED (2025-03-25) | George Mason University: GIS Writing & Citing. A guide for GIS Resources and Services at Mason
Επικαιροποιημένο. ED (2025-03-25) | Carleton College (Northfield, Minn.) US, Using & Citing GIS Data | MacOdrum Library at Carleton University (CA, Algonquin territory) Citing geospatial data | 7.1. Γενικά Λεξικά - General Dictionaries Εάν χρειάζεται μια πρώτη, πρόχειρη μετάφραση ενός κειμένου από τα - στα Ελληνικά, συγκρ. Google Translate, DeepL Translator... |
---|
7.2. ΛΕΞΙΚΑ & ΓΛΩΣΣΑΡΙΑ (μονόγλωσσα - δίγλωσσα - πολύγλωσσα) ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΟΡΩΝ - Dictionaries & glossaries (uni/bi/tri/lingual) of geographical terms |
---|
8.1. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ - Tools for bibliographic search |
---|
8.2. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΙΑ ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (πολύ γενικοί) - Indicative special links to resources for project and written assignments (very general) Βεβαίως, η παρούσα ενότητα συμπληρώνεται απαραίτητα (αλλά δεν ολοκληρώνεται) από τους συνδέσμους στο https://eclass.hua.gr/courses/GEO114/ (Εισαγωγή στην ανθρωπογεωγραφία - Εργαστήριο / Ασκήσεις, Ε. Ντυρίε)
- Go also to [ΓΦ4500] Specific topics of Geography (5 ECTS credits) https://eclass.hua.gr/courses/GEO244/ > links |
---|
9. Σχετικά με ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ - "ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ" και άλλες ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΕ ΠΠΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ || About SKILLS - "Geographical" and other skills for undergraduate students in Geography |
---|
10. Εταιρείες Γεωγράφων - Γεωγραφικές εταιρείες (και παρεμφερείς οργανισμοί) || Geographical Societies / Geographers' Societies, Unions, Associations (and organisations related to geography) Η διάρθρωση της επιστημονικής κοινότητας των Γεωγράφων σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο ξεκινώντας από το εθνικό (με σημείο αναφοράς την Ελλάδα) παρουσιάζεται στα Έγγραφα (Ε. ΝΤυρίε). Προηγείται από μια μικρή εισαγωγή για την ιστορική εξέλιξη των "εθνικών" εταιρειών.
Εδώ παρατίθενται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις μερικών από τις γεωγραφικές εταιρείες της Ευρώπης, με σκοπό να εκπροσωπούνται διάφορες γλωσσικές "κοινότητες" καθώς και κάποιες χώρες δραστήριες στον τομέα της γεωγραφίας, οι οποίες όμως είναι λιγότερο "ξακουστές" στην Ελλάδα. |
---|
11. Ιδιαίτερες ψηφιακές βιβλιοθήκες - Special digital libraries Δεν παρουσιάζονται εδώ οι ψηφιακές βιβλιοθήκες για τις οποίες γίνεται λόγος στις διαφάνειες. Βλ. Φάκελο Ε. Ντυρίε. |
---|
12. Σχετικά με τα διαδικτυακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης & οι επιστήμονες - About the social media websites & platforms and the researchers - scientists |
---|
Olivier FINANCE, Instagram, une source pour la recherche et l’enseignement en géographie ? 15/01/2018
στο Cybergeo - Espace Conversation. Texte commenté : Piganiol V., 2017, « Instagram, outil du géographe ? », Cybergeo : European Journal of Geography, rubrique E-Topiques. |
David WESTERMAN, Patric R. SPENCE & Brandon VAN DER HEIDE (2014), Social Media as Information Source: Recency of Updates and Credibility of Information,
Journal of Computer-mediated Communication, vol. 19 issue 2, 171-183 doi: 10.1111/jcc4.12041 | Vicki COLEMAN (2013), "Social Media as a Primary Source: A Coming of Age", EDUCAUSE Review 6 Dec. [on-line] & downlable | Les réseaux sociaux scientifiques, la visibilité et l’open access, του Eric VERDEIL,
Από το Ιστολόγιό του "RUMOR ...Recherches urbaines au Moyen-Orient… et ailleurs" | Emmanuel MOURLON-DRUOL (2017), L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs
Mourlon-Druol Emmanuel (2017). “L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs”, in Cavalié Étienne, Clavert Frédéric, Legendre Olivier, Martin Dana (édité par), Expérimenter les humanités numériques. Des outils individuels aux projets collectifs, collection « Parcours numériques », Les Presses de l’Université de Montréal, Montréal, p. 37-53 [en ligne] http://www.parcoursnumeriques-pum.ca/l-usage-des-reseaux-sociaux-pour-chercheurs | Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles,
Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", organisé dans le cadre de ses séminaires Information Scientifique et Technique, le réseau des écotoxicologues du LabEx BASC [Laboratoire d’Excellence BASC (Biodiversité, agroécosystèmes, Société, Climat)], en partenariat avec la DIST de l’INRA, 31 janvier 2017 - INRA Versailles, Amphithéatre. | BOUCHARD A. (2017) Avantages et limites des réseaux sociaux en recherche. Panorama des outils. INRA, 31 janvier
Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles
| ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations
Aventurier, P. (Co-premier auteur), L'hostis, D. (Co-premier auteur), Délégation à l'Information Scientifique et Technique (2016). ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations Inra. 6 p. https://prodinra.inra.fr/record/372739| Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles
| Open Access - Blogging - Social Media - Online Outreach (EN - FR)
DEBECKER Damien Retour d’expérience d’un chercheur - Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles
| Innovations in Scholarly Communication - Changing Research Workflows. International Research lead by U. Utrecht (NL)
A project that aims to analyse in detail research lifecycle phases and innovative tools that are used by researchers in each of the phases. Specifically, the purpose of the project was to investigate to what extent researchers are using the innovative communication tools compared to traditional ones and what impact these tools have on the research workflow. (years of data collection 2015-2016). Founders of the project Bianca Kramer and Jeroen Bosman from Utrecht University Library. See also. i.a.: https://www.openuphub.eu/component/k2/item/610-101-innovations-in-scholarly-communications
| Bosman, Jeroen and Kramer, Bianca (2015) 101 Innovations in Scholarly Communication: How researchers are getting to grip with the myriad of new tools. Impact of Social Sciences Blog (11 Nov 2015). Blog Entry.
.pdf downloadable from: http://eprints.lse.ac.uk/70920/
| MORVAN Malo (2019), « Pourquoi je ne suis (presque) pas sur Academia.edu® », Agencements, 2019/2 (N° 4), p. 206-231. DOI : 10.3917/agen.004.0206. | 13. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Quizz, εκπαιδευτικοί/διαδραστικοί πόροι ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ που διατίθενται δωρεάν στο διαδίκτυο. Προσοχή ! ΔΕΝ έχω προβεί σε περαιτέρω έλεγχο εκτός από το να αναφέρω την ταυτότητα του ιστοτόπου. (Ε. Ντυρίε) |
---|
14. "Ανανεωτικές" τάσεις της έρευνας, όχι τόσο νέες αλλά με όλο μεγαλύτερη ανταπόκριση, εφαρμογή - "Revitalizing" research trends, not so new but with increasing response, application |
---|
EU-Citizen.Science - Πλατφόρμα του (χρηματοδοτούμενου από την Ε.Ε.) έργου EU-Citizen.Science (πρόγραμμα εργασίας «Επιστήμη με και για την κοινωνία» (Science with and for Society - SwafS)
Το EU-Citizen.Science είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα για την ανταλλαγή γνώσεων, εργαλείων, εκπαίδευσης και πόρων για την επιστήμη των πολιτών - από την κοινότητα, για την κοινότητα.
Το έργο EU-Citizen.Science χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα « Ορίζοντας 2020» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο πρόγραμμα εργασίας «Επιστήμη με και για την κοινωνία» (επίσης γνωστό ως SwafS) |
Citizen Science (wikipedia)
Citizen science (similar to community science, crowd science, crowd-sourced science, civic science, participatory monitoring, or volunteer monitoring) is research conducted with participation from the general public, or amateur/nonprofessional researchers or participants for science, social science and many other disciplines | Citizen Science - science by and for the people (Monthly Focus in HORIZON Magazine, The EU Research and Innovation Magazine) | European Citizen Science Association (ECSA)
"The European Citizen Science Association (ECSA) is a membership organisation set up in 2014. Our main goals are to increase the democratisation of science, encourage the growth of citizen science in Europe, and support the participation of the general public in research processes ⎯ across the natural sciences, social sciences, humanities, and the arts." | Επιστήμη των κοινοτήτων ή η Επιστήμη αλλιώς - άρθρο της Βασιλικής Μιχοπούλου στο DNews 07/09/2022
Με στοιχεία από: ScienceDirect. https://doi.org/10.1016/j.envsci.2020.01.019 Community science: A typology and its implications for governance of social-ecological systems | Community-based participatory research (wikipedia)
"Community-based participatory research (CBPR) is an equitable approach to research in which researchers, organizations, and community members collaborate on all aspects of a research project. CBPR empowers all stakeholders to offer their expertise and partake in the decision-making process. CBPR projects aim to increase the body of knowledge and the public's awareness of a given phenomenon and apply that knowledge to create social and political interventions that will benefit the community." (...) | The Journal of Participatory Research Methods (open access journal)
"The Journal of Participatory Research Methods publishes articles on every stage of participatory research but our focus is on the methods, techniques and processes involved in conducting the research rather than on the findings and outcomes of the work. JPRM publishes scholarly articles about methods, how-to guides for group work, participatory data collection and analysis techniques and narrative reports of the techniques and processes involved in participatory research."
"...published in collaboration with Office for Innovations & Community Partnerships at the University of Cincinnati College of Education, Criminal Justice, and Human Services." | Participatory action research
Cornish, F., Breton, N., Moreno-Tabarez, U. et al. Participatory action research. Nat Rev Methods Primers 3, 34 (2023). https://doi.org/10.1038/s43586-023-00214-1
"Participatory action research (PAR) is an approach to research that prioritizes the value of experiential knowledge for tackling problems caused by unequal and harmful social systems, and for envisioning and implementing alternatives. PAR involves the participation and leadership of those people experiencing issues, who take action to produce emancipatory social change, through conducting systematic research to generate new knowledge. ..." For the authors ... PAR is "a scholar–activist research approach that brings together community members, activists and scholars to co-create knowledge and social change in tandem." (...) | Participatory action research (wikipedia)
Participatory action research (PAR) is an approach to action research emphasizing participation and action by members of communities affected by that research. It seeks to understand the world by trying to change it, collaboratively and following reflection. PAR emphasizes collective inquiry and experimentation grounded in experience and social history. Within a PAR process, "communities of inquiry and action evolve and address questions and issues that are significant for those who participate as co-researchers".[1] PAR contrasts with mainstream research methods, which emphasize controlled experimentation, statistical analysis, and reproducibility of findings. | ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Το participatory LAB | 15. Λογισμικά - προγράμματα - τεχνολογικές εξελίξεις |
---|
15.α. Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia |
---|
15.β. Διαφάνεια στη χρήση Παραγωγικής ΤΝ στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia and Transparency How to cite? & Logos, Icons, AI usage disclosure |
---|
AI in Education at HES-SO (CH) Haute École Spécialisée de Suisse occidentale (HES SO) |
BROCK UNIVERSITY (CA, Ontario): Citing Artificial Intelligence (AI) | Université de Sherbrooke (CA, Québec): Intelligences artificielles: Rédaction et citation | CEGEP Marie-Victorin (CA) Utilisation de l’intelligence artificielle | UCL. (UK) Acknowledging the use of generative AI and referencing generative AI | AI Policy Toolkit: Transparency Checklist
Leon Furze Consultant, author and PhD candidate | PUPP - PARTNERSHIP ON UNIVERSITY PLAGIARISM PREVENTION (CA) - 16. Transparency and AI | PUPP - Partenariat universitaire sur la prévention du plagiat (CA) - 16. IA et transparence | Transparent Use of Artificial Intelligence - Acronyms and Icons for a Transparent Use of AI (Peters, 2023) | Artificial Intelligence Usage Disclosure
Peters, M. (2025). Divulgation de l’utilisation de l’intelligence articificelle. https://mpeters.uqo.ca/divulgation-de-lutilisation-de-lintelligence-artificielle/ Merci à Mike Solomon pour l’idée de divulgation de l’IA à la fin de son article de blog : Solomon, M. (2023, February 2nd, 2023). GPT3 is Just Spicy | UQAM (CA), Collimateur. Veille pédagonumérique. Usage de l'IAg
Intégrer l’IA dans la recherche universitaire | 16. Επιλογή βιντεοσκοπημένων εκδηλώσεων που διατίθενται στον παγκόσμιο ιστό |
---|