0. Σχετικά με: Ψηφιακές δεξιότητες - ψηφιακός γραμματισμός || About DIGITAL SKILLS - DIGITAL LITERACY American Library Association - ALA’s Digital Literacy Task Force defines digital literacy as “the ability to use information and communication technologies to find, evaluate, create, and communicate information, requiring both cognitive and technical skills.” https://literacy.ala.org/digital-literacy/ ||
(EU - Europass) Test your Digital Skills : https://europa.eu/europass/digitalskills/screen/home |
---|
0. Ακαδημαϊκή & επιστημονική ακεραιότητα - About: ACADEMIC & SCIENTIFIC INTEGRITY - Intégrité académique et scientifique |
---|
0. Πληροφόρηση - κριτική σκέψη - ψευδοεπιστήμες |
---|
Ιστοσελίδα των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης για το βιβλίο ΨΕΥΔΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΝΩΜΟΣΙΑΣ της σειράς Επιστημονική εκλαΐκευση
ΠΛΕΙΩΝΗΣ Μανώλης (επιμ.), Ψευδοεπιστήμες και θεωρίες συνωμοσίας. Ένας οδηγός πλοήγησης, Ηράκλειο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης - ΙΤΕ, 2023. βλ. επίσης https://www.youtube.com/watch?v=NWO8jM8uOVc
Από εκεί, απόσπαμα του βιβλίου, διαθέσιμο προς ανάγνωση και μεταφόρτωση, + πρόσβαση προς βιντεοσκοπημένη εκδήλωση της παρουσίασης του βιβλίου, διαθέσιμη στο YOUTUBE, στο κανάλι "Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης". https://www.youtube.com/watch?v=wZfivc06pCI |
Ιστοσελίδα του γαλλικού Περιοδικού "Science et pseudo-sciences" της AFIS - Association française pour l’information scientifique (Afis)
L’Association française pour l’information scientifique (Afis) https://www.afis.org/Qu-est-ce-que-l-AFIS
Το περιοδικό ("Επιστήμη και ψευδο-επιστήμες"), των οποίων τα άρθρα, τρεις (3) μήνες μετά την δημοσίευση του τελευταίου τεύχους, είναι διαθέσιμα σε ανοικτή πρόσβαση, διαρθρώνεται γύρω από διάφορες θεματικές ενότητες, και μια από αυτές είναι: Esprit critique - Κριτική σκέψη. | 1. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - Methodology of academic essay. Οδηγοί - Guides ...και οδηγοί για ακαδημαϊκές δεξιότητες γενικότερα: ανάγνωση, μελέτη κ.ά. || and for more: academic skills as reading, studying... |
---|
1.1. Μεθοδολογία της ακαδημαϊκής εργασίας: πόροι || Methodology of Academic assignment: resources |
---|
1.2. Μεθοδολογία ακαδημαϊκής εργασίας. Ορολογία βιβλιοθηκονομίας || Methodology of Academic assignment: glossaries of library & Information Terms |
---|
1.2.1. Λογισμικά διαχείρισης βιβλιογραφίας | Bibliographic management software programs και Λογισμικά διαχείρισης Σημειώσεων |
---|
2.1. ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ - PLAGIARISM - PLAGIAT |
---|
2.2. Συστήματα / Στυλ βιβλιογραφικών παραπομπών και αναφορών - η ποικιλία || Referencing Systems / Styles - the variety |
---|
University of Pittsburgh (USA), Library: Citation Styles: APA, MLA, Chicago, Turabian, IEEE |
3. HARVARD REFERENCING SYSTEM Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου HARVARD - Χρησιμοποιείται πολύ στο πεδίο της Γεωγραφίας - Αποτελεί το Σύστημα / Στυλ για πολλά Τμήματα Γεωγραφίας. | Widely in use in Geography Departments. |
---|
UNIVERSITY OF OXFORD - Dept of Education - Bodleian Libraries - Guide to Referencing and Citations
Η εκδοχή του Harvard Referencing System που δημιούργησε το Τμήμα Department of Education του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης... δεν είναι πλέον διαθέσιμη (2019-08-10). Από τον κεντρικό ιστότοπο των βιβλιοθηκών, https://libguides.bodleian.ox.ac.uk/reference-management/intro φαίνεται ότι συνιστάται πλέον στους φοιτητές και ερευνητές να περάσουν στην χρήση λογισμικών διαχείρισης και παράθεσης πηγών. Πολύ ενδιαφέρον ο συγκριτικός πίνακας (Comparison Table). Οι οδηγοί προς τους οποίους οι χρήστες των βιβλιοθηκών Oxford University Bodleian Libraries κατευθύνονται συνιστούν δημοσιευμένα βιβλία και δεν είναι πλέον σε ανοικτή πρόσβαση. |
CQU - Central Queensland University Australia, Harvard Guide | UK - Anglia Ruskin University's Guide to the Harvard System of Referencing
Ίσως ο πιο πρακτικός, παραδειγματικός και πρόσφατος οδηγός - σε [5η έκδοση του Ιανουαρίου 2015] πλέον 6η. Συμπεριλαμβάνει και πλούσιο δείγμα για μη έντυπα τεκμήρια και ηλεκτρονικές πηγές. Βέβαια, στα αγγλικά, για κείμενα που συντάσσονται στα αγγλικά. | University of Exeter - College of Life and Environmental Science - Department of Geography: Geography Referencing and Style Guide
This referencing guide is based on a derivation of the Harvard style. This guide has been developed for School of Geography students at the University of Exeter and has been adapted, with permission, from The University of Auckland’s, ‘How to’ Guide to Referencing in Geography (2006) available at: www.library.auckland.ac.nz/about/sis/docs/Geographystyleguide.pdf . | (The Royal Melbourne Institute of Technology) RMIT University, Australia - Harvard Referencing Guide for Visual Material | University of Western Australia, UWA Library: Harvard citation style - Complete Guide
Πρόκειται για την εκδοχή που προτείναι από την ΒΚΠ του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου για την πτυχιακή εργασία. Βλ. http://www.library.hua.gr/index.php/nea/388-πρότυπα-έγγραφα-templates-για-τη-Συγγραφή-Πτυχιακών-Διπλωματικών-Διατριβών
| University of Reading (UK) Different styles & systems of referencing | University of Exeter - Department of Lifelong Learning: Study Skills Series - Referencing - The Harvard System | Cardiff University - HARVARD REFERENCING TUTORIAL | University of Sydney. Library - Harvard Referencing & Citation Style | Harvard style guides-στην πλατφόρμα Cite This For Me: Harvard, APA, MLA Reference Generator https://www.citethisforme.com/ | Staffordshire University - Harvard Referencing System - guide and examples | UNIVERSITY OF SHEFFIELD - The University Library. Harvard referencing | 4. OXFORD REFERENCING SYSTEM Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου OXFORD |
---|
5. "Οδηγοί στυλ γραφής" ( [Writing] Style Guides) Με συνδέσμους στο Διοργανικό εγχειρίδιο Σύνταξης Κειμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (που συμπεριλαμβάνει επικαιροποιήσεις π.χ. για συντομογραφίες, αρκτικόλεξα, ακρώνυμα καθώς και Ονομασίες χωρών, εδαφών, πρωτευουσών και νομισμάτων) |
---|
6. Αναφορές και παραπομπές σε γεωχωρικά δεδομένα - Referencing & citing geospatial data. Ενδεικτικοί σύνδεσμοι προς οδηγίες αναφοράς (αγγλ. referencing) ή/και παραπομπής (αγγλ. citation) γεωχωρικών δεδομένων (geospatial data) - Προσοχή: σε μερικούς οδηγούς γίνεται χρήση των λέξεων "cite", "citing", "citation" ενώ είναι προφανές ότι εννοείται "reference", "referencing". |
---|
Brock University (CA) - MAP, DATA & GIS LIBRARY - How to Reference Geospatial Data, Maps, Atlases, Air photo
Πρόκειται για αρχείο .pdf. Είχε αλλάξει τοποθεσία ανάρτησης. Επικαιροποίησα τον σύνδεσμο. ED (2025-03-25). |
NC STATE - North Caroline State University (USA) - NCSU Libraries - Atlases and Maps
Επικαιροποίησα τον σύνδεσμο. ED (2025-03-25) | Anglia Ruskin University - Guide to the Harvard System of Referencing (6th edition) - επιλέξτε, στην κατηγορία Image, Maps - Print maps, Digimap, and Google Earth
Checked by ED (2025-03-25) | George Mason University: GIS Writing & Citing. A guide for GIS Resources and Services at Mason
Επικαιροποιημένο. ED (2025-03-25) | Carleton College (Northfield, Minn.) US, Using & Citing GIS Data | MacOdrum Library at Carleton University (CA, Algonquin territory) Citing geospatial data | 7.1. Γενικά Λεξικά - General Dictionaries Εάν χρειάζεται μια πρώτη, πρόχειρη μετάφραση ενός κειμένου από τα - στα Ελληνικά, συγκρ. Google Translate, DeepL Translator... |
---|
7.2. ΛΕΞΙΚΑ & ΓΛΩΣΣΑΡΙΑ (μονόγλωσσα - δίγλωσσα - πολύγλωσσα) ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΟΡΩΝ - Dictionaries & glossaries (uni/bi/tri/lingual) of geographical terms |
---|
GEOCONFLUENCES - Une sélection de termes et de notions utilisés en géographie. Επιλογή γαλλικών όρων και εννοιών που χρησιμοποιούνται στη γεωγραφία
Γαλλικό γλωσσάριο γενικών ορών της γεωγραφίας. Πρόσβαση σε θεματικούς φακέλους. Από το "Géoconfluences, le site expert ENS/DGESCO de géographie". Géoconfluences είναι μια δημοσίευση στο διαδίκτυο επιστημονικού χαρακτήρα για τη διάδοση της γνώσης και την εκπαίδευση - κατάρτιση στο πεδίο της γεωγραφίας. Προτείνεται από το 2003 από τη Γενική Διεύθυνση της Σχολικής εκπαίδευσης (Direction générale de l'enseignement scolaire - Dgesco) και από την (δημόσια/κρατική) École Normale Supérieure της πόλης Λυόν ('École Normale Supérieure de Lyon - ENS de Lyon) για λογαριασμό του γαλλικού Υπευργείου της Εθνικής Εκπαίδευσης (Ministère de l'Éducation nationale). Η ιστοσελίδα ανήκει σε γαλλικό εθνικό σύστημα κατάρτισης που ονομάζεται "Sites experts des Écoles normales supérieures". |
IATE - The EU's multilingual term base / IATE-Η πολυγλωσσική βάση όρων της ΕΕ. | Vocabulaires thématiques de géographie
Vocabulaire thématique d'indexation sélectionné et utilisé pour la réalisation de la Bibliographie Géographique Internationale. Les termes français sont traduits en anglais et en espagnol. | Bibliographie geographique internationale (FR) - Θεματικό αγγλο-γαλλικό λεξιλόγιο γεωγραφίας
“VOCABULAIRE THEMATIQUE DE GEOGRAPHIE ANGLAIS - FRANCAIS,” GéoProdig, portail d'information géographique, consulté le 5 décembre 2021, http://geoprodig.cnrs.fr/items/show/14109. | Bibliographie geographique internationale (FR)- Θεματικό ισπανο-γαλλικό λεξιλόγιο γεωγραφίας
“VOCABULAIRE THEMATIQUE DE GEOGRAPHIE ESPAGNOL - FRANCAIS,” GéoProdig, portail d'information géographique, consulté le 5 décembre 2021, http://geoprodig.cnrs.fr/items/show/20710 | Bibliographie geographique internationale (FR) - Θεματικό αγγλο-ισπανο-γαλλικό λεξιλόγιο γεωγραφίας
“VOCABULAIRE THEMATIQUE DE GEOGRAPHIE FRANCAIS - ANGLAIS - ESPAGNOL,” GéoProdig, portail d'information géographique, consulté le 5 décembre 2021, http://geoprodig.cnrs.fr/items/show/20711. | Ε.Ε. Υπηρεσία εκδόσεων- Διοργανικό εγχειρίδιο σύνταξης κειμένων-Παραρτ. 4 Συντμήσεις και αρκτικόλεξα | Ε.Ε. Υπηρεσία εκδόσεων- Διοργανικό εγχειρίδιο σύνταξης κειμένων- παραρτ.3. Συντομογραφίες, μονάδες μέτρησης, σημεία και σύμβολα | Βιβλιογραφία του ελληνοαγγλικού βιβλιοθηκονομικού λεξικού
(σύνδεσμοι προς διάφορους πόρους, εκ των οποίων πολλοί διατίθενται στο διαδίκτυο) | Ε.Ε. Υπηρεσία εκδόσεων- Διοργανικό εγχειρίδιο σύνταξης κειμένων- Παράρτ.5 Κατάλογος χωρών, εδαφών και νομισμάτων | Ε.Ε. Υπηρεσία εκδόσεων- Διοργανικό εγχειρίδιο σύνταξης κειμένων- Παράρτ.6 Κωδικοί χωρών και εδαφών | TRANSLATUM (the Greek Translation Vortal) - Ονομασίες Ελληνικών Υπουργείων (Ελληνικά - Αγγλικά) τρέχουσες και προηγούμενες | Barcelona Field Study Centre - Geography Fieldwork - Geography Glossaries
Comprehensive glossaries of Human and Physical Geography terms and definitions, including Agriculture, Coasts, Glaciation, Industry, Population, Rivers, Settlement, Urban Studies, Weather and Climate. | EUFAR (European Facility for Airborne Research) Glossary
Ιστοσελίδα απ'όπου έχετε πρόσβαση στο γλωσσάριο ορών και στις συντμήσεις που συσχετίζονται με το έργο EUFAR - European Facility For Airborne Research, το οποίο αφορά την έρευνα εν πτήσει για γεω-επιστήμες και περιβαλλοντικές επιστήμες. | EUFAR (European Facility for Airborne Research) - on-line glossaries
Ιστοσελίδα του έργου EUFAR (το οποίο αφορά την έρευνα εν πτήσει για γεω-επιστήμες και περιβαλλοντικές επιστήμες) όπου συγκεντρώνται ηλ. διευθύνσεις γλωσσαρίων που συσχετίζονται με την παρατήρηση της γης εξ αποστάσεως και θέματα κλίματος και περιβάλλοντος. | ΕΓΕ (Ελληνική Γεωλογική Εταιρεία) και ΕΛΕΤΟ (Ελληνική Εταιρεία Ορολογίας), Αγγλο-ελληνικό γλωσσάρι γεωλογικών όρων, 7η έκδοση, 714 | ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΕΩΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, Αγγλο-Ελληνικό Γλωσσάριο Γεωμορφολογικών Όρων και Ορισμών | ΕΛ.ΕΤ.Ο. / ELETO - Ελληνική Εταιρεία Ορολογίας - Hellenic Society for Terminology. ΛΕΞΙΚΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑΡΙΑ
Μ.ά.: 01. Οροι της Ορολογίας [...] 03. Οροι της ακουστικής | 04. Οροι του Διεθνούς Συστήματος Μονάδων (SI) | 05. Οροι της γεωλογίας – Συνεργασία της ΕΛΕΤΟ και της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρείας (ΕΓΕ)| 06. Οροι γεφυροποιΐας και δομικής μηχανικής – Από το «Ελληνικό Τμήμα IABSE» (International Association for Bridge and Structural Engineering) με τη συμβολή της ΕΛΕΤΟ | 07. Όροι της ψυχολογίας – Περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, Τόμος 10, Τεύχος 4, της Επιτροπής Ορολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (ΕΛΨΕ) | 08. Όροι και ορισμοί εννοιών ορειβασίας, αναρρίχησης και συναφών θεμάτων | 09. Οροι της Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας– Συνεργασία της ΕΛΕΤΟ και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) | 10. Όροι υγιεινής και επιδημιολογίας – Φόρουμ Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Ιατρικής [...] 12. Τα ονόματα των ανέμων σε πολλές γλώσσες
| walk2geographies (Ιστολόγιο της Καθ. Δ. Λαφαζάνη, του Δημοκριτείου Παν/μίου Θράκης.) Γλωσσάρια / λεξικά :
Δημογραφικών όρων: Ελληνικά || Δημογραφικών όρων: Ελληνικά, Γαλλικά, Αγγλικά || Γεωγραφικών όρων: Ελληνικά | A Glossary of Karst Terminology (1899), compiled by WATSON H. MONROEGeological Survey Water-supply Paper K 1899 CONTRIBUTIONS TO THE HYDROLOGY OF THE UNITED STATES | Ελληνική Εταιρεία Ορολογίας | Vocabulaire de géographie thématique, 1976 (2013) pdf, Pôle de Recherche pour l'Organisation et la diffusion de l'Information Géographique - [UMR 8586 Prodig]
Vocabulaire thématique d'indexation sélectionné et utilisé pour la réalisation de la Bibliographie Géographique Internationale. Les termes français sont traduits en anglais et en espagnol. https://skosmos.loterre.fr/GT/en/?clang=fr
Thematic Vocabulary of Geography - Thematic indexing vocabulary selected and used for the International Geographic Bibliography. French terms are translated into English and Spanish, see https://skosmos.loterre.fr/GT/en/
Φιλοξενείται στο Loterre (Linked open terminology resources) https://www.loterre.fr/presentation/, a platform for multidisciplinary terminological scientific resources sharing, complying with the linked open data standards and the FAIR principles. Developed by the Inist-CNRS (FR) | 8.1. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ - Tools for bibliographic search |
---|
8.2. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΙΑ ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (πολύ γενικοί) - Indicative special links to resources for project and written assignments (very general) Βεβαίως, η παρούσα ενότητα συμπληρώνεται απαραίτητα (αλλά δεν ολοκληρώνεται) από τους συνδέσμους στο https://eclass.hua.gr/courses/GEO114/ (Εισαγωγή στην ανθρωπογεωγραφία - Εργαστήριο / Ασκήσεις, Ε. Ντυρίε)
- Go also to [ΓΦ4500] Specific topics of Geography (5 ECTS credits) https://eclass.hua.gr/courses/GEO244/ > links |
---|
9. Σχετικά με ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ - "ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ" και άλλες ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΕ ΠΠΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ || About SKILLS - "Geographical" and other skills for undergraduate students in Geography |
---|
De quelques petits points de géographie à l’usage des étudiants en archéologie…
Μεθοδολογικό σημείωμα περί διεπιστημονικότητας, ειδικότερα για γεωγραφικά ζητήματα προς φοιτητές αρχαιολογίας |
Study skills site
Ανάπτυξη δεξιοτήτων μελέτης στο πανεπιστήμιο. 14 θεματικές ενότητες, με σκοπό την βελτίωση της μελέτης σας με την ανάπτυξη δεξιοτήτων και εφαρμογή τεχνικών, ξεκινώντας από την παρακολουθηση της προόδου σας. Από το Πανεπιστήμιο University of Worcester (UK). Στα αγγλικά. | Please mind the gap: students’ perspectives of the transition in academic skills between A - level and degree - level geography
Article accepted by Journal of Geography in Higher Education, September 2012 - by Dr Simon Tate, Geography, School of GPS, Newcastle University, & Dr Jon Swords, Geography and Environment,School of the Built & Natural Environment, Northumbria University. see also Simon Tate and Jon Swords, Please mind the gap: students' perspectives of the transition in academic skills between A-level and degree-level geography, Journal of Geography in Higher Education Vol. 37 , Iss. 2,2013 doi: http://dx.doi.org/10.1080/03098265.2012.763114 | Hindmarsh, Kimberley, and Alexandra Budke. 2025. “Analysis of Written Material-Based, Multi-Perspective Argumentation in Geography Lessons:
Hindmarsh, Kimberley, and Alexandra Budke. 2025. “Analysis of Written Material-Based, Multi-Perspective Argumentation in Geography Lessons: A Comparison Between Two Samples From Ecuador and Germany”. European Journal of Geography 16 (2):197-210. https://doi.org/10.48088/ejg.k.hin.16.2.197.210 | 10. Εταιρείες Γεωγράφων - Γεωγραφικές εταιρείες (και παρεμφερείς οργανισμοί) || Geographical Societies / Geographers' Societies, Unions, Associations (and organisations related to geography) Η διάρθρωση της επιστημονικής κοινότητας των Γεωγράφων σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο ξεκινώντας από το εθνικό (με σημείο αναφοράς την Ελλάδα) παρουσιάζεται στα Έγγραφα (Ε. ΝΤυρίε). Προηγείται από μια μικρή εισαγωγή για την ιστορική εξέλιξη των "εθνικών" εταιρειών.
Εδώ παρατίθενται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις μερικών από τις γεωγραφικές εταιρείες της Ευρώπης, με σκοπό να εκπροσωπούνται διάφορες γλωσσικές "κοινότητες" καθώς και κάποιες χώρες δραστήριες στον τομέα της γεωγραφίας, οι οποίες όμως είναι λιγότερο "ξακουστές" στην Ελλάδα. |
---|
11. Ιδιαίτερες ψηφιακές βιβλιοθήκες - Special digital libraries Δεν παρουσιάζονται εδώ οι ψηφιακές βιβλιοθήκες για τις οποίες γίνεται λόγος στις διαφάνειες. Βλ. Φάκελο Ε. Ντυρίε. |
---|
12. Σχετικά με τα διαδικτυακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης & οι επιστήμονες - About the social media websites & platforms and the researchers - scientists |
---|
Olivier FINANCE, Instagram, une source pour la recherche et l’enseignement en géographie ? 15/01/2018
στο Cybergeo - Espace Conversation. Texte commenté : Piganiol V., 2017, « Instagram, outil du géographe ? », Cybergeo : European Journal of Geography, rubrique E-Topiques. |
David WESTERMAN, Patric R. SPENCE & Brandon VAN DER HEIDE (2014), Social Media as Information Source: Recency of Updates and Credibility of Information,
Journal of Computer-mediated Communication, vol. 19 issue 2, 171-183 doi: 10.1111/jcc4.12041 | Vicki COLEMAN (2013), "Social Media as a Primary Source: A Coming of Age", EDUCAUSE Review 6 Dec. [on-line] & downlable | Les réseaux sociaux scientifiques, la visibilité et l’open access, του Eric VERDEIL,
Από το Ιστολόγιό του "RUMOR ...Recherches urbaines au Moyen-Orient… et ailleurs" | Emmanuel MOURLON-DRUOL (2017), L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs
Mourlon-Druol Emmanuel (2017). “L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs”, in Cavalié Étienne, Clavert Frédéric, Legendre Olivier, Martin Dana (édité par), Expérimenter les humanités numériques. Des outils individuels aux projets collectifs, collection « Parcours numériques », Les Presses de l’Université de Montréal, Montréal, p. 37-53 [en ligne] http://www.parcoursnumeriques-pum.ca/l-usage-des-reseaux-sociaux-pour-chercheurs | Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles,
Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", organisé dans le cadre de ses séminaires Information Scientifique et Technique, le réseau des écotoxicologues du LabEx BASC [Laboratoire d’Excellence BASC (Biodiversité, agroécosystèmes, Société, Climat)], en partenariat avec la DIST de l’INRA, 31 janvier 2017 - INRA Versailles, Amphithéatre. | BOUCHARD A. (2017) Avantages et limites des réseaux sociaux en recherche. Panorama des outils. INRA, 31 janvier
Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles
| ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations
Aventurier, P. (Co-premier auteur), L'hostis, D. (Co-premier auteur), Délégation à l'Information Scientifique et Technique (2016). ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations Inra. 6 p. https://prodinra.inra.fr/record/372739| Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles
| Open Access - Blogging - Social Media - Online Outreach (EN - FR)
DEBECKER Damien Retour d’expérience d’un chercheur - Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles
| Innovations in Scholarly Communication - Changing Research Workflows. International Research lead by U. Utrecht (NL)
A project that aims to analyse in detail research lifecycle phases and innovative tools that are used by researchers in each of the phases. Specifically, the purpose of the project was to investigate to what extent researchers are using the innovative communication tools compared to traditional ones and what impact these tools have on the research workflow. (years of data collection 2015-2016). Founders of the project Bianca Kramer and Jeroen Bosman from Utrecht University Library. See also. i.a.: https://www.openuphub.eu/component/k2/item/610-101-innovations-in-scholarly-communications
| Bosman, Jeroen and Kramer, Bianca (2015) 101 Innovations in Scholarly Communication: How researchers are getting to grip with the myriad of new tools. Impact of Social Sciences Blog (11 Nov 2015). Blog Entry.
.pdf downloadable from: http://eprints.lse.ac.uk/70920/
| MORVAN Malo (2019), « Pourquoi je ne suis (presque) pas sur Academia.edu® », Agencements, 2019/2 (N° 4), p. 206-231. DOI : 10.3917/agen.004.0206. | 13. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Quizz, εκπαιδευτικοί/διαδραστικοί πόροι ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ που διατίθενται δωρεάν στο διαδίκτυο. Προσοχή ! ΔΕΝ έχω προβεί σε περαιτέρω έλεγχο εκτός από το να αναφέρω την ταυτότητα του ιστοτόπου. (Ε. Ντυρίε) |
---|
14. "Ανανεωτικές" τάσεις της έρευνας, όχι τόσο νέες αλλά με όλο μεγαλύτερη ανταπόκριση, εφαρμογή - "Revitalizing" research trends, not so new but with increasing response, application |
---|
15. Λογισμικά - προγράμματα - τεχνολογικές εξελίξεις |
---|
15.α. Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia |
---|
ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) έκδοση στην ελληνική γλώσσα του Οδηγού “Guidance for generative AI in education and research” της UNESCO
UNESCO (2024), Κατευθυντήριες γραμμές για την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση και την έρευνα. https://iep.edu.gr/images/IEP/GENERAL/Anakoinoseis/2024/2024-07-17_1721062001478.pdf
σελ. 2 του αρχείο, δεξιά στήλη: απαιτείται μετάφραση του τίτλου της παραγράφου στα ελληνικά: Παγκόσμια Ατζέντα Εκπαίδευσης 2030.
Follow UNESCO - Artificial Intelligence: https://www.unesco.org/en/artificial-intelligence?hub=32618 |
ΕΕΒΤ (Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής & τεχνοηθικής: 18.03.2025 Ανακοίνωση έκδοσης νέας Γνώμης Για τις εφαρμογές ΤΝ στο ελληνικό σχολείο.
Το κείμενο της Γνώμης είναι διαθέσιμο εδώ ΓΝΩΜΗ_ΤΝ_ΣΤΟ_ΕΛΛΗΝΙΚΟ_ΣΧΟΛΕΙΟ_FINAL_GR.pdf και της συνοδευτικής Έκθεσης εδώ. ΕΚΘΕΣΗ_ΤΝ_ΣΤΟ_ΕΛΛΗΝΙΚΟ_ΣΧΟΛΕΙΟ_FINAL_GR.pdf | Η τεχνητή νοημοσύνη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μια προσέγγιση στις αναδυόμενες ευκαιρίες, προκλήσεις και προοπτικές.
Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΚΕΔΙΜΑ - 4η διαδικτυακή συνάντηση TΟΤT ακαδημαϊκού έτους 2024-2025, 12.03.2025 | University of Alberta (CA) : Using Generative AI - available also in FR / disponible aussi en FR: 'Université de l'Alberta: IA générative : utilisation
Πολύ καλό, αναλυτικό πολλαπλές προσεγγίσεις: από την θέση του φοιτητή - του διδάσκοντα, σε διάφορες πτυχές του έργου του. | Québec (CA) Ressources numériques pour le réseau de l’éducation
Documents et outils de référence > Guide d’utilisation pédagogique, éthique et légale de l’intelligence artificielle générative | DEAKIN University (AU): Using generative AI | Université de Genève (UNIGE, CH): Prise de position sur l’intelligence artificielle
in English: University of Geneva (UNIGE, CH) - Statement on artificial intelligence | UNIVERSITE DE LIEGE (ΒΕ): Charte ULiège d’utilisation des intelligences artificielles génératives dans les travaux universitaires
Available in EN: ULiège Charter for the use of generative artificial intelligence in academic work: https://www.student.uliege.be/cms/c_19230399/en/uliege-charter-for-the-use-of-generative-artificial-intelligence-in-academic-work | UK The Department for Education (DfE), Generative artificial intelligence (AI) in education. Policy paper updated 10.06.2025 | Université de Fribourg - Universität Freiburg CH, Didactics and Digital Skills Service - Institutional documents
Service de didactique universitaire et compétences numériques | Dienststelle für Hochschuldidaktik und digitale Kompetenzen
Recommendations
Utilisation du numérique dans l'enseignement | Nutzung digitaler Mittel in der Lehre
Utilisation des IA génératives dans l’enseignement | Einsatz generativer KIs im Unterricht
Référentiel de compétences numériques des enseignant·e·s |
15.β. Διαφάνεια στη χρήση Παραγωγικής ΤΝ στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia and Transparency How to cite? & Logos, Icons, AI usage disclosure |
---|
AI in Education at HES-SO (CH) Haute École Spécialisée de Suisse occidentale (HES SO) |
BROCK UNIVERSITY (CA, Ontario): Citing Artificial Intelligence (AI) | Université de Sherbrooke (CA, Québec): Intelligences artificielles: Rédaction et citation | CEGEP Marie-Victorin (CA) Utilisation de l’intelligence artificielle | UCL. (UK) Acknowledging the use of generative AI and referencing generative AI | AI Policy Toolkit: Transparency Checklist
Leon Furze Consultant, author and PhD candidate | PUPP - PARTNERSHIP ON UNIVERSITY PLAGIARISM PREVENTION (CA) - 16. Transparency and AI | PUPP - Partenariat universitaire sur la prévention du plagiat (CA) - 16. IA et transparence | Transparent Use of Artificial Intelligence - Acronyms and Icons for a Transparent Use of AI (Peters, 2023) | Artificial Intelligence Usage Disclosure
Peters, M. (2025). Divulgation de l’utilisation de l’intelligence articificelle. https://mpeters.uqo.ca/divulgation-de-lutilisation-de-lintelligence-artificielle/ Merci à Mike Solomon pour l’idée de divulgation de l’IA à la fin de son article de blog : Solomon, M. (2023, February 2nd, 2023). GPT3 is Just Spicy | UQAM (CA), Collimateur. Veille pédagonumérique. Usage de l'IAg
Intégrer l’IA dans la recherche universitaire | 16. Επιλογή βιντεοσκοπημένων εκδηλώσεων που διατίθενται στον παγκόσμιο ιστό |
---|