Γενικοί σύνδεσμοι |
---|
BASE - Bielefeld Academic Search Engine (operated by Bielefeld University Library) (ΕΛ - EN, DE, FR, ES, PL,...) Ακαδημαϊκή Μηχανή Αναζήτησης Έγκριτου Ακαδημαϊκού Περιεχομένου. "BASE is one of the world's most voluminous search engines especially for academic web resources. BASE provides more than 300 million documents from more than 10,000 content providers. You can access the full texts of about 60% of the indexed documents for free (Open Access)." ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ - ΕΛΕΓΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΛΩΣ ΜΕ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΕΥΡΕΤΗΡΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΦΟΥ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΓΚΡΙΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ. | Greek Safer Internet Centre (SIC) To Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου (Συνέχεια της Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου βλ. https://saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page74 ) | ΕΛΛΑΚ - Χρήσιμοι Οδηγοί και σύνδεσμοι για την Wikipedia: Webinars "Τα videos που [διατίθενται από την ιστοσελίδα] προσφέρουν μία “βήμα προς βήμα οπτικοακουστική ξενάγηση” στην Βικιπαίδεια και στην συγγραφή ενός λήμματος της. (προστέθηκε στους συνδέσμους στις 04-07-2017) | Ένας απλός οδηγός αναφοράς σε έργα με άδειες Creative Commons (18-10-2017) Τα Creative Commons ( https://creativecommons.ellak.gr/schetika-me-to-cc/ ) είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που έχει ως βασικό στόχο την υποστήριξη του ανοικτού και προσβάσιμου διαδικτύου, καθώς και τη χρήση, διανομή και αξιοποίηση της γνώσης και της δημιουργικότητας, μέσω ελεύθερων αδειών. Τι είναι οι άδειες creative commons : βλ. https://creativecommons.ellak.gr/fylladio/ | Περί geoblocking στην πρόσβαση σε ψηφιοποιημένο υλικό στο διαδίκτυο: Σημείωση του Damien Petermann (Υποψ. Διδ. Γεωγραφίας, Université Jean-Moulin Lyon 3 & μέλους του Εργαστηρίου Environnement Ville Société [CNRS UMR 5600]) στο προσωπικό ιστολόγιο 16.11.2017 Carnet de doctorant, Collections numériques, Fonds patrimoniaux, Sources, Valorisation du patrimoine Google Books et le filtrage géographique du domaine public (Damien Petermann) Geoblocking : une restriction géographique des contenus disponibles sur le web | Νέα του ΕΚΤ (14.01.2019) Οι άδειες Creative Commons 4.0 επίσημα διαθέσιμες πλέον και στα ελληνικά | Νικόλαος ΜΗΤΡΟΥ (καθ. ΕΜΠ), 2018, Ανοικτές Ηλεκτρονικές Πηγές Γνώσης: Τώρα είναι η ώρα…, Καθημερινή, 11.01.2018 | Η Δράση - Κάλλιπος H πρώτη ολοκληρωμένη προσπάθεια για την εισαγωγή του ηλεκτρονικού, διαδραστικού, πολυμεσικού βιβλίου στην Ανώτατη Εκπαίδευση. EN - https://kallipos.gr/en/homepage/ KALLIPOS. The [Hellenic] Initiative of Open Academic Textbooks | Γιώτης Γιώργος, Έξι εργαλεία για να ερευνήσετε αν κάτι που είδατε στο Ίντερνετ είναι αληθινό ή ψεύτικο, 24 Σεπτεμβρίου 2015 στο http://ellinikahoaxes.gr | CARTON, Ambroise, Πώς θα εξέγξετε εάν μια εικόνα είναι αληθινή, σε 3 στάδια (Comment vérifier si une image est vraie ou fausse en trois étapes) στον ιστότοπο της RTBF στις 18 octobre 2017 Στα γαλλικά, στον ιστότοπο του δημοσίου ραδιοφωνικού & τηλεοπτικού οργανισμού της Γαλλόφωνης Κοινότητας του Βελγίου Radio Télévision Belge Francophone (RTBF). | Μονάδες μέτρησης στην ΕΕ Απαριθμεί και ορίζει τις νόμιμες μονάδες που πρέπει να χρησιμοποιούνται για την έκφραση ποσοτήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Προσδιορίζει ότι οι μονάδες μέτρησης του μετρικού συστήματος / το Διεθνές Σύστημα Μονάδων (μονάδες SI)* εφαρμόζονται στην ΕΕ. Η οδηγία 80/181/ΕΟΚ του Συμβουλίου τροποποιήθηκε επανειλημμένως. Η τελευταία, που θεσπίστηκε με την οδηγία (ΕΕ) 2019/1258 της Επιτροπής για τον σκοπό της προσαρμογής στην τεχνική πρόοδο, τροποποιεί το παράρτημα όσον αφορά τους ορισμούς των βασικών μονάδων SI. | (2019-03-21) «Ανοίγει» ο δρόμος για την «ανοικτή επιστήμη» στα Πανεπιστήμια (Ανακοίνωση του Ερευνητικού Κέντρου “Αθηνά” στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης. 2019-03-21). "Υιοθετήθηκε η πρόταση του ΣΕΑΒ και του OpenAIRE με τη συνεργασία του Ερευνητικού Κέντρου “Αθηνά” για τη θέσπιση των βασικών αρχών ανάπτυξης πολιτικών Ανοικτής Πρόσβασης για τα ιδρυματικά αποθετήρια από την [90η] Σύνοδο των Πρυτάνεων που διεξήχθη στο Ηράκλειο" [στις 13 - 16 Μαρτίου 2019]. "Με την παρούσα πρόταση όλα τα Πανεπιστήμια οφείλουν να ιδρύουν και να συντηρούν Ιδρυματικό Αποθετήριο Ανοικτής Πρόσβασης, με ελεύθερη, άμεση, διαρκή και απαλλαγμένη από τέλη διαδικτυακή πρόσβαση. Επίσης, το Ιδρυματικό Αποθετήριο θα πρέπει να υποστηρίζει τεχνικά την κατάθεση από ακαδημαϊκούς, ερευνητές και φοιτητές του Ιδρύματος έργων τους. Τέλος, για το Ιδρυματικό Αποθετήριο υιοθετείται με απόφαση της Συγκλήτου η πολιτική απόθεσης/κατάθεσης, η πολιτική διάθεσης και η πολιτική διαχείρισης δεδομένων." | Στην Πύλη: Geoconfluences άρθρο Ιανουαρίου 2020 σχετικά με το εικονικό και το πραγματικό στην γεωγραφία του ψηφιακού Jean-François Perrat, « Notions en débat. Le virtuel et le réel dans la géographie du numérique », Géoconfluences, janvier 2020. | Το διαδικτυακό περιβάλλον των ηλεκτρονικών εκδόσεων του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης EKT) ePublishing EN: https://epublishing.ekt.gr/en EKT ePublishing was developed by the [Hellenic] National Documentation Centre (EKT) with an aim to provide open access to scholarly eJournals, eBooks and eProceedings, and deploy a range of integrated publishing services for the Greek academic community. | A Map of the Online World in Incredible Detail | Ανοικτή Βιβλιοθήκη - ελληνικά e-books | BARBE Lionel & SEVERO Marta (dir.) (2021), Wikipédia, objet de médiation et de transmission des savoirs, Presses universitaires de Paris Nanterre. À l’occasion des 20 ans de Wikipédia, ce livre réunit les contributions de chercheur·ses et enseignant·es sur cet outil d’un abord complexe. L’ouvrage a pour vocation de constituer un guide à destination des enseignant·es, des chercheur·es et des professionnel·les souhaitant mener à bien des initiatives autour de l’encyclopédie libre – recherches, projets collaboratifs, projets culturels – ou désirant contribuer à Wikipédia et aux autres projets de l’univers Wikimédia pour participer à leur amélioration.(Accès intégral web) Βιβλίο εκδοθέν για τον εορτασμό της 20ής επετείου της Wikipedia, συγκεντρώνει κείμενα διδασκόντων/-ουσών και ερευνητών/-τριών για αυτό το πολύπλοκο εργαλείο. Το βιβλίο προορίζεται να αποτελέσει οδηγό για διδάσκοντες/-ουσες, ερευνητές/-τριες και επαγγελματίες που επιθυμούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες γύρω από την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια - έρευνα, συνεργατικά έργα, πολιτιστικά έργα - ή επιθυμούν να συνεισφέρουν στη Wikipedia και σε άλλα έργα στο σύμπαν του Wikimedia για να βοηθήσουν στη βελτίωσή τους. (Πλήρης πρόσβαση στον παγκόσμιο ιστό) | EC Library Guide on open science, open access and open data: Introduction. A selection of information resources relevant to the work of the European Commission Οδηγός Βιβλιοθήκης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανοικτή επιστήμη, την ανοικτή πρόσβαση και τα ανοικτά δεδομένα: εισαγωγή. Μια επιλογή πηγών πληροφοριών σχετικών με το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. - Αυτός ο Οδηγός Βιβλιοθήκης έχει συνταχθεί για να υποστηρίξει το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μπορεί επίσης να ενδιαφέρει φοιτητές, ερευνητές και το ευρύτερο κοινό. - Ο Οδηγός Βιβλιοθήκης παρουσιάζει μια επιμελημένη επιλογή σχετικών πηγών σχετικά με το θέμα: ιστοσελίδες της ΕΕ, δημοσιεύσεις της ΕΕ, δίκαιο της ΕΕ, διεθνείς δημοσιεύσεις, εξειδικευμένα εργαλεία αναζήτησης, βάσεις δεδομένων και αποθετήρια. - Χρησιμοποιήστε το πλαίσιο αναζήτησης Find-eR στα αριστερά για να ανακαλύψετε πηγές πληροφοριών για άλλα θέματα που σας ενδιαφέρουν. | Wikipedia (english) List of scholarly publishing stings "This is a list of scholarly publishing "sting operations" such as the Sokal affair. These are nonsense papers that were accepted by an academic journal or academic conference; the list does not include cases of scientific misconduct. The intent of such publications is typically to expose shortcomings in a journal's peer review process or to criticize the standards of pay-to-publish journals. The ethics of academic stings are disputed, with some arguing that it is morally equivalent to other forms of fraud.[1]" (ελεύθερη απόδοση: "Κατάλογος επιστημονικών δημοσιεύσεων που στόχευαν να κεντρίζουν την επιστημονική κοινότητα, όπως η υπόθεση Sokal. Πρόκειται για ανούσιες εργασίες που έγιναν δεκτές από ακαδημαϊκό περιοδικό ή ακαδημαϊκό συνέδριο. Ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει περιπτώσεις επιστημονικών παραπτωμάτων. Η πρόθεση τέτοιων δημοσιεύσεων είναι συνήθως να εκθέσουν ελλείψεις στη διαδικασία αξιολόγησης από ομοτίμους ενός περιοδικού ή να επικρίνουν τα πρότυπα των συνδρομητικών περιοδικών. Η ηθική των ακαδημαϊκών "κεντρισμάτων" αμφισβητείται, με ορισμένους να υποστηρίζουν ότι είναι ηθικά ισοδύναμες με άλλες μορφές απάτης." | KOERBER Amy, STARKEY Jesse C., ARDON-DRYER Karin, CUMMINS R. Glenn, EKO Lyombe & KEE Kerk (2023), The Predatory Paradox: Ethics, Politics, and Practices in Contemporary Scholarly Publishing, Cambridge, Open Book Publishers, 284 p. [on line] available from OAPEN Library - a central repository for hosting and disseminating OA books. "(...) Crucially relevant to early career researchers and the senior faculty, library scholars, and administrators who mentor and support them, 'The Predatory Paradox ...' offers practical recommendations for navigating the complex and often contradictory advice currently available. University instructors and teaching faculty will also find the reading essential in order to properly prepare both graduate and undergraduate students for the potential pitfalls endemic to scholarly publishing." | Predatory Reports (watch on predatory publishers / journals) "Predatory Reports is an organization made up of volunteer researchers who have been harmed by predatory publishers and want to help researchers identify trusted journals and publishers for their research." | ΑΠΘ - Β&ΚΠ: Αρπακτικά περιοδικά | Η Microsoft αποκαλύπτει τη μηχανή αναζήτησης Bing που ενσωματώνει τεχνολογία OpenAI Money Review Τρίτη 7/02/2023, 21:24 Η Microsoft παρουσίασε νέες εκδόσεις της μηχανής αναζήτησης στο διαδίκτυο [πραγκόσμιο ιστό] Bing και του προγράμματος περιήγησης Edge. Βλ. επίσης https://www.microsoft.com/el-gr/edge?exp=e00&form=MA13FJ | DuckDuckGo: Ενσωματώνει και αυτή τεχνολογία τύπου ChatGPT στη μηχανή αναζήτησης και τον web browser Tech Gear 09 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis | (Αναφορικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη) Πέντε δεξιότητες που θα πρέπει να αναπτύξουν τώρα τα παιδιά για να επιτύχουν στο μέλλον Ρωμανός ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ, Καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής και Δημοσιογραφίας στο πανεπιστήμιο του Bournemouth, UK, στο Athens Voice τεύχος 859 15.02.2023, 18:05 1) Έμφαση στη διαδικασία. || 2) Αυτοπειθαρχία για μακροπρόθεσμους στόχους. || 3) Επανένταξη στην κοινωνία. || 4) [επανάκτηση της ελευθερίας της ατομικής βούλησης και της συνείδησης της ιδιότητας του πολίτη] || 5) ...εθελούσια συμμετοχή του ανθρώπου του 21ου αιώνα σε ένα πλαίσιο ανθρωπιστικών αξιών | ΕΚΤ - Δείκτες & Στατιστικές για Έρευνα, Ανάπτυξη και Καινοτομία - Λεξικό Όρων "Το ΕΚΤ παραθέτει γλωσσάρι επιστημονικών, τεχνολογικών και άλλων όρων σχετικών με τους δείκτες έρευνας και καινοτομίας, σύμφωνα με μεταφρασμένες, τεκμηριωμένες και επικαιροποιημένες ορολογίες της Eurostat, του ΟΟΣΑ και άλλων καθιερωμένων οργανισμών." | Λεξικό Επιστήμης της πληροφόρησης - Liblex - Ελληνοαγγλικό ορολογικό λεξικό | Artificial Intelligence Act: European Parliament, Press release: 2024.03.13 Artificial Intelligence Act: MEPs adopt landmark law Τεχνητή νοημοσύνη: το Κοινοβούλιο ενέκρινε τον νέο κανονισμό-ορόσημο: | ΕΕ EC - Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Ευρωπαϊκή προσέγγιση της τεχνητής νοημοσύνης / Shaping Europe’s digital future | EE EC Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Νόμος για την ΤΝ / Shaping Europe’s digital future | Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) (2024), Μαθησιακά αποτελέσματα, ακαδημαϊκά και επαγγελματικά προσόντα: Οι δεξιότητες του μέλλοντος Μελέτη διαθέσιμη από https://www.ethaae.gr/el/ethaae/meletes | Η χρήση της γλώσσας στα μη γλωσσικά μαθήματα: ο λόγος των επιστημών [Ε7], από τον Εγκυκλοπαιδικό Οδηγό (υπενθύμιση από την Β'βάθμια εκπαίδευση: ) ΑΡΑΠΟΠΟΥΛΟΥ Μαρία & ΓΙΑΝΝΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ Γιαννούλα Η χρήση της γλώσσας στα μη γλωσσικά μαθήματα: ο λόγος των επιστημών [Ε7], στο Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός http://www.komvos.edu.gr/glwssa/odigos/odigos_n.htm | Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) (2024), Τεχνητή νοημοσύνη και διασφάλιση ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση Μελέτη διαθέσιμη από: https://www.ethaae.gr/el/ethaae/meletes |
Κατηγορίες συνδέσμων |
---|
0. Σχετικά με: Ψηφιακές δεξιότητες - ψηφιακός γραμματισμός || About DIGITAL SKILLS - DIGITAL LITERACY American Library Association - ALA’s Digital Literacy Task Force defines digital literacy as “the ability to use information and communication technologies to find, evaluate, create, and communicate information, requiring both cognitive and technical skills.” https://literacy.ala.org/digital-literacy/ || (EU - Europass) Test your Digital Skills : https://europa.eu/europass/digitalskills/screen/home |
0. Ακαδημαϊκή & επιστημονική ακεραιότητα - About: ACADEMIC & SCIENTIFIC INTEGRITY - Intégrité académique et scientifique |
Guidelines for academic integrity (IRAFPA - Institute of Research and Action on Fraud and Plagiarism in Academia) | IRAFPA - Institute of Research and Action on Fraud and Plagiarism in Academia "...officially formed in Geneva on 18 June 2016. It is an independent organization and has no political or religious affiliation." "Its role: To create a forum for international, interdisciplinary scientific discussion on fraud and plagiarism, to aid and assist individuals and institutions affected by academic fraud or plagiarism, to conduct theoretical and applied research in those specific fields, and to formulate and disseminate a methodological protocol with respect to fraud and plagiarism." | ΟΔΗΓΙΑ (ΕΕ) 2019/790 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 17ης Απριλίου 2019 για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και τα συγγενικά δικαιώματα στην ψηφιακή ενιαία αγορά και την τροποποίηση των οδηγιών 96/9/ΕΚ και 2001/29/ΕΚ Οδηγία (ΕΕ) 2019/790 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Απριλίου 2019, για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και τα συγγενικά δικαιώματα στην ψηφιακή ενιαία αγορά και την τροποποίηση των οδηγιών 96/9/ΕΚ και 2001/29/ΕΚ (Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ) || PE/51/2019/REV/1 || ΕΕ L 130 της 17.5.2019, σ. 92 έως 125 || | EUIPO (European Union Intellectual Property Office Observatory) Συχνές ερωτήσεις για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας "Ελληνόγλωσση" διαδικτυακή πύλη του Παρατηρητηρίου (EUIPO Observatory). Η αγγλόγλωσση εκδοχή του EUIPO Observatory βρίσκεται εδώ : https://euipo.europa.eu/ohimportal/el/web/observatory/home | Ευρωπαϊκός Κώδικας Δεοντολογίας για την ακεραιότητα της έρευνας - μτφρ. από τα αγγλικά, 2018 The European Code of Conduct for Research Integrity -Original version in English 2017. From the website of ALLEA, the European Federation of Academies of Sciences and Humanities, https://allea.org/ - See the ALLEA Permanent Working Group on Science and Ethics (PWGSE) webpage: https://allea.org/research-integrity-and-research-ethics/ | EUIPO - European Union Intellectual Property Office - κεντρική ιστοσελίδα της αγγλόγλωσσης εκδοχής. | The European Intellectual Property Teachers’ Network | COPE (Committee on Publication Ethics) "...is committed to educating and supporting editors, publishers and those involved in publication ethics with the aim of moving the culture of publishing towards one where ethical practices become a normal part of the publishing culture. Our approach is firmly in the direction of influencing through education, resources and support of our members, alongside the fostering of professional debate in the wider community." | COMETS: comité d’éthique du CNRS (FR) / the [French] CNRS Ethics Committee- Opinions and recommendations “Through its opinions and the training activities which it conducts or in which it participates, COMETS calls the attention of research and management personnel on the ethical and societal dimensions of all research. In so doing, it aims to clarify the exercise of freedom of research in relation to the obligations and responsibilities that these personnel have towards the CNRS and, more generally, towards society”. Info about Training : https://comite-ethique.cnrs.fr/en/training/ main page (in fr) https://comite-ethique.cnrs.fr/ | Retraction Watch. Tracking retractions as a window into the scientific process | AMUE (FR) IA et Enseignement Supérieur : quels enjeux et impacts ? (dec 2023) L'Agence de mutualisation des universités et établissements d'enseignement supérieur ou de recherche et de support à l'enseignement supérieur ou à la recherche est un Groupement d'Intérêt Public (GIP) qui organise la coopération entre ses membres et sert de support à leurs actions communes en vue d’améliorer la qualité de leur gestion. | Harvard University - Information Technology - Generative Artificial Intelligence (AI) | What Are the Different Types of Scientific Research? |
0. Πληροφόρηση - κριτική σκέψη - ψευδοεπιστήμες |
1. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - Methodology of academic essay. Οδηγοί - Guides ...και οδηγοί για ακαδημαϊκές δεξιότητες γενικότερα: ανάγνωση, μελέτη κ.ά. || and for more: academic skills as reading, studying... |
1.1. Μεθοδολογία της ακαδημαϊκής εργασίας: πόροι || Methodology of Academic assignment: resources |
1.2. Μεθοδολογία ακαδημαϊκής εργασίας. Ορολογία βιβλιοθηκονομίας || Methodology of Academic assignment: glossaries of library & Information Terms |
1.2.1. Λογισμικά διαχείρισης βιβλιογραφίας | Bibliographic management software programs και Λογισμικά διαχείρισης Σημειώσεων |
2.1. ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ - PLAGIARISM - PLAGIAT |
2.2. Συστήματα / Στυλ βιβλιογραφικών παραπομπών και αναφορών - η ποικιλία || Referencing Systems / Styles - the variety |
3. HARVARD REFERENCING SYSTEM Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου HARVARD - Χρησιμοποιείται πολύ στο πεδίο της Γεωγραφίας - Αποτελεί το Σύστημα / Στυλ για πολλά Τμήματα Γεωγραφίας. | Widely in use in Geography Departments. |
4. OXFORD REFERENCING SYSTEM Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου OXFORD |
The University of Western Australia - Oxford referencing style A guide to using the Oxford note citation referencing style for footnotes and reference lists. Εάν επιλέγετε "All Examples" έχετε και πρόσβαση σε αρχείο .pdf . Δώστε σσμασία στην επισήμανση: "Please remember that there are many variations on the Oxford style of referencing. The examples presented in this guide are recommendations only. Always check your unit outline to determine any preferences. No matter which variations on this style you use, the most important thing is to be consistent throughout your assignment." | DEAKIN UNIVERSITY (AU) - Deakin guide to referencing - Oxford | Victoria University - Melbourne (AU) - Library Guides - Oxford Referencing | UMEA UNIVERSITY Library (SE)- Writing References - Oxford System | UMEA UNIVERSITY Library (SE) - Citing References - Oxford System |
5. "Οδηγοί στυλ γραφής" ( [Writing] Style Guides) Με συνδέσμους στο Διοργανικό εγχειρίδιο Σύνταξης Κειμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (που συμπεριλαμβάνει επικαιροποιήσεις π.χ. για συντομογραφίες, αρκτικόλεξα, ακρώνυμα καθώς και Ονομασίες χωρών, εδαφών, πρωτευουσών και νομισμάτων) |
6. Αναφορές και παραπομπές σε γεωχωρικά δεδομένα - Referencing & citing geospatial data. Ενδεικτικοί σύνδεσμοι προς οδηγίες αναφοράς (αγγλ. referencing) ή/και παραπομπής (αγγλ. citation) γεωχωρικών δεδομένων (geospatial data) - Προσοχή: σε μερικούς οδηγούς γίνεται χρήση των λέξεων "cite", "citing", "citation" ενώ είναι προφανές ότι εννοείται "reference", "referencing". |
Brock University (CA) - MAP, DATA & GIS LIBRARY - How to Reference Geospatial Data, Maps, Atlases, Air photo Πρόκειται για αρχείο .pdf. Είχε αλλάξει τοποθεσία ανάρτησης. Επικαιροποίησα τον σύνδεσμο. ED (2025-03-25). | NC STATE - North Caroline State University (USA) - NCSU Libraries - Atlases and Maps Επικαιροποίησα τον σύνδεσμο. ED (2025-03-25) | Anglia Ruskin University - Guide to the Harvard System of Referencing (6th edition) - επιλέξτε, στην κατηγορία Image, Maps - Print maps, Digimap, and Google Earth Checked by ED (2025-03-25) | George Mason University: GIS Writing & Citing. A guide for GIS Resources and Services at Mason Επικαιροποιημένο. ED (2025-03-25) | Carleton College (Northfield, Minn.) US, Using & Citing GIS Data | MacOdrum Library at Carleton University (CA, Algonquin territory) Citing geospatial data |
7.1. Γενικά Λεξικά - General Dictionaries Εάν χρειάζεται μια πρώτη, πρόχειρη μετάφραση ενός κειμένου από τα - στα Ελληνικά, συγκρ. Google Translate, DeepL Translator... |
7.2. ΛΕΞΙΚΑ & ΓΛΩΣΣΑΡΙΑ (μονόγλωσσα - δίγλωσσα - πολύγλωσσα) ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΟΡΩΝ - Dictionaries & glossaries (uni/bi/tri/lingual) of geographical terms |
8.1. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ - Tools for bibliographic search |
8.2. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΙΑ ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (πολύ γενικοί) - Indicative special links to resources for project and written assignments (very general) Βεβαίως, η παρούσα ενότητα συμπληρώνεται απαραίτητα (αλλά δεν ολοκληρώνεται) από τους συνδέσμους στο https://eclass.hua.gr/courses/GEO114/ (Εισαγωγή στην ανθρωπογεωγραφία - Εργαστήριο / Ασκήσεις, Ε. Ντυρίε) - Go also to [ΓΦ4500] Specific topics of Geography (5 ECTS credits) https://eclass.hua.gr/courses/GEO244/ > links |
9. Σχετικά με ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ - "ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ" και άλλες ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΕ ΠΠΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ || About SKILLS - "Geographical" and other skills for undergraduate students in Geography |
10. Εταιρείες Γεωγράφων - Γεωγραφικές εταιρείες (και παρεμφερείς οργανισμοί) || Geographical Societies / Geographers' Societies, Unions, Associations (and organisations related to geography) Η διάρθρωση της επιστημονικής κοινότητας των Γεωγράφων σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο ξεκινώντας από το εθνικό (με σημείο αναφοράς την Ελλάδα) παρουσιάζεται στα Έγγραφα (Ε. ΝΤυρίε). Προηγείται από μια μικρή εισαγωγή για την ιστορική εξέλιξη των "εθνικών" εταιρειών. Εδώ παρατίθενται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις μερικών από τις γεωγραφικές εταιρείες της Ευρώπης, με σκοπό να εκπροσωπούνται διάφορες γλωσσικές "κοινότητες" καθώς και κάποιες χώρες δραστήριες στον τομέα της γεωγραφίας, οι οποίες όμως είναι λιγότερο "ξακουστές" στην Ελλάδα. |
11. Ιδιαίτερες ψηφιακές βιβλιοθήκες - Special digital libraries Δεν παρουσιάζονται εδώ οι ψηφιακές βιβλιοθήκες για τις οποίες γίνεται λόγος στις διαφάνειες. Βλ. Φάκελο Ε. Ντυρίε. |
12. Σχετικά με τα διαδικτυακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης & οι επιστήμονες - About the social media websites & platforms and the researchers - scientists |
Olivier FINANCE, Instagram, une source pour la recherche et l’enseignement en géographie ? 15/01/2018 | David WESTERMAN, Patric R. SPENCE & Brandon VAN DER HEIDE (2014), Social Media as Information Source: Recency of Updates and Credibility of Information, Journal of Computer-mediated Communication, vol. 19 issue 2, 171-183 doi: 10.1111/jcc4.12041 | Vicki COLEMAN (2013), "Social Media as a Primary Source: A Coming of Age", EDUCAUSE Review 6 Dec. [on-line] & downlable | Les réseaux sociaux scientifiques, la visibilité et l’open access, του Eric VERDEIL, Από το Ιστολόγιό του "RUMOR ...Recherches urbaines au Moyen-Orient… et ailleurs" | Emmanuel MOURLON-DRUOL (2017), L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs (2017). “L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs”, in Cavalié Étienne, Clavert Frédéric, Legendre Olivier, Martin Dana (édité par), Expérimenter les humanités numériques. Des outils individuels aux projets collectifs, collection « Parcours numériques », Les Presses de l’Université de Montréal, Montréal, p. 37-53 [en ligne] http://www.parcoursnumeriques-pum.ca/l-usage-des-reseaux-sociaux-pour-chercheurs | Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles, Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", organisé dans le cadre de ses séminaires Information Scientifique et Technique, le réseau des écotoxicologues du LabEx BASC [Laboratoire d’Excellence BASC (Biodiversité, agroécosystèmes, Société, Climat)], en partenariat avec la DIST de l’INRA, 31 janvier 2017 - INRA Versailles, Amphithéatre. | BOUCHARD A. (2017) Avantages et limites des réseaux sociaux en recherche. Panorama des outils. INRA, 31 janvier | ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations Aventurier, P. (Co-premier auteur), L'hostis, D. (Co-premier auteur), Délégation à l'Information Scientifique et Technique (2016). ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations Inra. 6 p. https://prodinra.inra.fr/record/372739| Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles | Open Access - Blogging - Social Media - Online Outreach (EN - FR) DEBECKER Damien Retour d’expérience d’un chercheur - Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles | Innovations in Scholarly Communication - Changing Research Workflows. International Research lead by U. Utrecht (NL) A project that aims to analyse in detail research lifecycle phases and innovative tools that are used by researchers in each of the phases. Specifically, the purpose of the project was to investigate to what extent researchers are using the innovative communication tools compared to traditional ones and what impact these tools have on the research workflow. (years of data collection 2015-2016). Founders of the project Bianca Kramer and Jeroen Bosman from Utrecht University Library. See also. i.a.: https://www.openuphub.eu/component/k2/item/610-101-innovations-in-scholarly-communications | Bosman, Jeroen and Kramer, Bianca (2015) 101 Innovations in Scholarly Communication: How researchers are getting to grip with the myriad of new tools. Impact of Social Sciences Blog (11 Nov 2015). Blog Entry. .pdf downloadable from: http://eprints.lse.ac.uk/70920/ | MORVAN Malo (2019), « Pourquoi je ne suis (presque) pas sur Academia.edu® », Agencements, 2019/2 (N° 4), p. 206-231. DOI : 10.3917/agen.004.0206. |
13. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Quizz, εκπαιδευτικοί/διαδραστικοί πόροι ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ που διατίθενται δωρεάν στο διαδίκτυο. Προσοχή ! ΔΕΝ έχω προβεί σε περαιτέρω έλεγχο εκτός από το να αναφέρω την ταυτότητα του ιστοτόπου. (Ε. Ντυρίε) |
14. "Ανανεωτικές" τάσεις της έρευνας, όχι τόσο νέες αλλά με όλο μεγαλύτερη ανταπόκριση, εφαρμογή - "Revitalizing" research trends, not so new but with increasing response, application |
EU-Citizen.Science - Πλατφόρμα του (χρηματοδοτούμενου από την Ε.Ε.) έργου EU-Citizen.Science (πρόγραμμα εργασίας «Επιστήμη με και για την κοινωνία» (Science with and for Society - SwafS) Το EU-Citizen.Science είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα για την ανταλλαγή γνώσεων, εργαλείων, εκπαίδευσης και πόρων για την επιστήμη των πολιτών - από την κοινότητα, για την κοινότητα. Το έργο EU-Citizen.Science χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα « Ορίζοντας 2020» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο πρόγραμμα εργασίας «Επιστήμη με και για την κοινωνία» (επίσης γνωστό ως SwafS) | Citizen Science (wikipedia) Citizen science (similar to community science, crowd science, crowd-sourced science, civic science, participatory monitoring, or volunteer monitoring) is research conducted with participation from the general public, or amateur/nonprofessional researchers or participants for science, social science and many other disciplines | Citizen Science - science by and for the people (Monthly Focus in HORIZON Magazine, The EU Research and Innovation Magazine) | European Citizen Science Association (ECSA) "The European Citizen Science Association (ECSA) is a membership organisation set up in 2014. Our main goals are to increase the democratisation of science, encourage the growth of citizen science in Europe, and support the participation of the general public in research processes ⎯ across the natural sciences, social sciences, humanities, and the arts." | Επιστήμη των κοινοτήτων ή η Επιστήμη αλλιώς - άρθρο της Βασιλικής Μιχοπούλου στο DNews 07/09/2022 Με στοιχεία από: ScienceDirect. https://doi.org/10.1016/j.envsci.2020.01.019 Community science: A typology and its implications for governance of social-ecological systems | Community-based participatory research (wikipedia) "Community-based participatory research (CBPR) is an equitable approach to research in which researchers, organizations, and community members collaborate on all aspects of a research project. CBPR empowers all stakeholders to offer their expertise and partake in the decision-making process. CBPR projects aim to increase the body of knowledge and the public's awareness of a given phenomenon and apply that knowledge to create social and political interventions that will benefit the community." (...) | The Journal of Participatory Research Methods (open access journal) "The Journal of Participatory Research Methods publishes articles on every stage of participatory research but our focus is on the methods, techniques and processes involved in conducting the research rather than on the findings and outcomes of the work. JPRM publishes scholarly articles about methods, how-to guides for group work, participatory data collection and analysis techniques and narrative reports of the techniques and processes involved in participatory research." "...published in collaboration with Office for Innovations & Community Partnerships at the University of Cincinnati College of Education, Criminal Justice, and Human Services." | Participatory action research Cornish, F., Breton, N., Moreno-Tabarez, U. et al. Participatory action research. Nat Rev Methods Primers 3, 34 (2023). https://doi.org/10.1038/s43586-023-00214-1 "Participatory action research (PAR) is an approach to research that prioritizes the value of experiential knowledge for tackling problems caused by unequal and harmful social systems, and for envisioning and implementing alternatives. PAR involves the participation and leadership of those people experiencing issues, who take action to produce emancipatory social change, through conducting systematic research to generate new knowledge. ..." For the authors ... PAR is "a scholar–activist research approach that brings together community members, activists and scholars to co-create knowledge and social change in tandem." (...) | Participatory action research (wikipedia) Participatory action research (PAR) is an approach to action research emphasizing participation and action by members of communities affected by that research. It seeks to understand the world by trying to change it, collaboratively and following reflection. PAR emphasizes collective inquiry and experimentation grounded in experience and social history. Within a PAR process, "communities of inquiry and action evolve and address questions and issues that are significant for those who participate as co-researchers".[1] PAR contrasts with mainstream research methods, which emphasize controlled experimentation, statistical analysis, and reproducibility of findings. | ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Το participatory LAB |
15. Λογισμικά - προγράμματα - τεχνολογικές εξελίξεις |
15.α. Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia |
15.β. Διαφάνεια στη χρήση Παραγωγικής ΤΝ στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia and Transparency How to cite? & Logos, Icons, AI usage disclosure |
16. Επιλογή βιντεοσκοπημένων εκδηλώσεων που διατίθενται στον παγκόσμιο ιστό |