Μετάβαση στην αρχική σελίδα
  • Είσοδος
  1. Αρχική Σελίδα
  2. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ [ΓΕ 3200] (π...
  3. Σύνδεσμοι

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ [ΓΕ 3200] (πρώην Ακαδημαϊκές δεξιότητες και μεθοδολογία συγγραφής επιστημονικών εργασιών)

Σύνδεσμοι

Γενικοί σύνδεσμοι
BASE - Bielefeld Academic Search Engine (operated by Bielefeld University Library) (ΕΛ - EN, DE, FR, ES, PL,...)  

Ακαδημαϊκή Μηχανή Αναζήτησης Έγκριτου Ακαδημαϊκού Περιεχομένου. "BASE is one of the world's most voluminous search engines especially for academic web resources. BASE provides more than 300 million documents from more than 10,000 content providers. You can access the full texts of about 60% of the indexed documents for free (Open Access)."  ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ - ΕΛΕΓΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΛΩΣ ΜΕ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΕΥΡΕΤΗΡΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΦΟΥ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΓΚΡΙΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ.

Greek Safer Internet Centre (SIC) To Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου  

(Συνέχεια της Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου  βλ.  https://saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page74 )

ΕΛΛΑΚ - Χρήσιμοι Οδηγοί και σύνδεσμοι για την Wikipedia: Webinars  

"Τα videos που [διατίθενται από την ιστοσελίδα] προσφέρουν μία “βήμα προς βήμα οπτικοακουστική ξενάγηση” στην Βικιπαίδεια και στην συγγραφή ενός λήμματος της. (προστέθηκε στους συνδέσμους στις 04-07-2017)

Ένας απλός οδηγός αναφοράς σε έργα με άδειες Creative Commons (18-10-2017)  

Τα Creative Commons ( https://creativecommons.ellak.gr/schetika-me-to-cc/ ) είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που έχει ως βασικό στόχο την υποστήριξη του ανοικτού και προσβάσιμου διαδικτύου, καθώς και τη χρήση, διανομή και αξιοποίηση της γνώσης και της δημιουργικότητας, μέσω ελεύθερων αδειών.

Τι είναι οι άδειες creative commons : βλ. https://creativecommons.ellak.gr/fylladio/

Περί geoblocking στην πρόσβαση σε ψηφιοποιημένο υλικό στο διαδίκτυο: Σημείωση του Damien Petermann (Υποψ. Διδ. Γεωγραφίας, Université Jean-Moulin Lyon 3 & μέλους του Εργαστηρίου Environnement Ville Société [CNRS UMR 5600]) στο προσωπικό ιστολόγιο  

16.11.2017 Carnet de doctorant, Collections numériques, Fonds patrimoniaux, Sources, Valorisation du patrimoine

Google Books et le filtrage géographique du domaine public (Damien Petermann)

Geoblocking : une restriction géographique des contenus disponibles sur le web

Νέα του ΕΚΤ (14.01.2019) Οι άδειες Creative Commons 4.0 επίσημα διαθέσιμες πλέον και στα ελληνικά  
Νικόλαος ΜΗΤΡΟΥ (καθ. ΕΜΠ), 2018, Ανοικτές Ηλεκτρονικές Πηγές Γνώσης: Τώρα είναι η ώρα…, Καθημερινή, 11.01.2018  
Η Δράση - Κάλλιπος H πρώτη ολοκληρωμένη προσπάθεια για την εισαγωγή του ηλεκτρονικού, διαδραστικού, πολυμεσικού βιβλίου στην Ανώτατη Εκπαίδευση.  

EN - https://kallipos.gr/en/homepage/  KALLIPOS. The [Hellenic] Initiative of Open Academic Textbooks

Γιώτης Γιώργος, Έξι εργαλεία για να ερευνήσετε αν κάτι που είδατε στο Ίντερνετ είναι αληθινό ή ψεύτικο, 24 Σεπτεμβρίου 2015 στο http://ellinikahoaxes.gr  
CARTON, Ambroise, Πώς θα εξέγξετε εάν μια εικόνα είναι αληθινή, σε 3 στάδια (Comment vérifier si une image est vraie ou fausse en trois étapes) στον ιστότοπο της RTBF στις 18 octobre 2017  

Στα γαλλικά, στον ιστότοπο του δημοσίου ραδιοφωνικού & τηλεοπτικού οργανισμού της Γαλλόφωνης Κοινότητας του Βελγίου  Radio Télévision Belge Francophone (RTBF).

Μονάδες μέτρησης στην ΕΕ  

Οδηγία 80/181/ΕΟΚ περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών των χωρών μελών της ΕΕ σχετικά με μονάδες μετρήσεως

Απαριθμεί και ορίζει τις νόμιμες μονάδες που πρέπει να χρησιμοποιούνται για την έκφραση ποσοτήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Προσδιορίζει ότι οι μονάδες μέτρησης του μετρικού συστήματος / το Διεθνές Σύστημα Μονάδων (μονάδες SI)* εφαρμόζονται στην ΕΕ.

Η οδηγία 80/181/ΕΟΚ του Συμβουλίου τροποποιήθηκε επανειλημμένως. Η τελευταία, που θεσπίστηκε με την οδηγία (ΕΕ) 2019/1258 της Επιτροπής για τον σκοπό της προσαρμογής στην τεχνική πρόοδο, τροποποιεί το παράρτημα όσον αφορά τους ορισμούς των βασικών μονάδων SI.

(2019-03-21) «Ανοίγει» ο δρόμος για την «ανοικτή επιστήμη» στα Πανεπιστήμια  

(Ανακοίνωση του Ερευνητικού Κέντρου “Αθηνά” στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης. 2019-03-21).

"Υιοθετήθηκε η πρόταση του ΣΕΑΒ και του OpenAIRE με τη συνεργασία του Ερευνητικού Κέντρου “Αθηνά” για τη θέσπιση των βασικών αρχών ανάπτυξης πολιτικών Ανοικτής Πρόσβασης για τα ιδρυματικά αποθετήρια από την [90η] Σύνοδο των Πρυτάνεων που διεξήχθη στο Ηράκλειο" [στις 13 - 16 Μαρτίου 2019]. "Με την παρούσα πρόταση όλα τα Πανεπιστήμια οφείλουν να ιδρύουν και να συντηρούν Ιδρυματικό Αποθετήριο Ανοικτής Πρόσβασης, με ελεύθερη, άμεση, διαρκή και απαλλαγμένη από τέλη διαδικτυακή πρόσβαση. Επίσης, το Ιδρυματικό Αποθετήριο θα πρέπει να υποστηρίζει τεχνικά την κατάθεση από ακαδημαϊκούς, ερευνητές και φοιτητές του Ιδρύματος έργων τους. Τέλος, για το Ιδρυματικό Αποθετήριο υιοθετείται με απόφαση της Συγκλήτου η πολιτική απόθεσης/κατάθεσης, η πολιτική διάθεσης και η πολιτική διαχείρισης δεδομένων."

Στην Πύλη: Geoconfluences άρθρο Ιανουαρίου 2020 σχετικά με το εικονικό και το πραγματικό στην γεωγραφία του ψηφιακού  

Jean-François Perrat, « Notions en débat. Le virtuel et le réel dans la géographie du numérique », Géoconfluences, janvier 2020.
URL : http://geoconfluences.ens-lyon.fr/informations-scientifiques/a-la-une/notion-a-la-une/notions-en-debat.-le-virtuel-et-le-reel-dans-la-geographie-du-numerique . Υπενθύμιση: Μία πρώτη πρόσβαση στο περιεχόμενο από μη-γαλλομαθείς, γίνεται μέσω <translate.google.com>: Αριστερά επικολλήστε την ηλ.διεύθυνση της ιστοσελίδας, ορίζοντας ως γλώσσα πηγή: Γαλλικά (French), στην δεξιά στήλη ορίζετε την γλώσσα στόχου: Ελληνικά. Εμφανίζεται και εκεί η ηλ.διεύθυνση στην οποία θα πάτε μέσω του βέλου.

Το διαδικτυακό περιβάλλον των ηλεκτρονικών εκδόσεων του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης EKT) ePublishing  

EN: https://epublishing.ekt.gr/en  EKT ePublishing was developed by the [Hellenic] National Documentation Centre (EKT) with an aim to provide open access to scholarly eJournals, eBooks and eProceedings, and deploy a range of integrated publishing services for the Greek academic community.

A Map of the Online World in Incredible Detail  
Ανοικτή Βιβλιοθήκη - ελληνικά e-books  
BARBE Lionel & SEVERO Marta (dir.) (2021), Wikipédia, objet de médiation et de transmission des savoirs, Presses universitaires de Paris Nanterre.  

À l’occasion des 20 ans de Wikipédia, ce livre réunit les contributions de chercheur·ses et enseignant·es sur cet outil d’un abord complexe. L’ouvrage a pour vocation de constituer un guide à destination des enseignant·es, des chercheur·es et des professionnel·les souhaitant mener à bien des initiatives autour de l’encyclopédie libre – recherches, projets collaboratifs, projets culturels – ou désirant contribuer à Wikipédia et aux autres projets de l’univers Wikimédia pour participer à leur amélioration.(Accès intégral web)

Βιβλίο εκδοθέν για τον εορτασμό της 20ής επετείου της Wikipedia, συγκεντρώνει κείμενα διδασκόντων/-ουσών και ερευνητών/-τριών για αυτό το πολύπλοκο εργαλείο. Το βιβλίο προορίζεται να αποτελέσει οδηγό για διδάσκοντες/-ουσες, ερευνητές/-τριες και επαγγελματίες που επιθυμούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες γύρω από την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια - έρευνα, συνεργατικά έργα, πολιτιστικά έργα - ή επιθυμούν να συνεισφέρουν στη Wikipedia και σε άλλα έργα στο σύμπαν του Wikimedia για να βοηθήσουν στη βελτίωσή τους. (Πλήρης πρόσβαση στον παγκόσμιο ιστό)

EC Library Guide on open science, open access and open data: Introduction. A selection of information resources relevant to the work of the European Commission  

Οδηγός Βιβλιοθήκης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανοικτή επιστήμη, την ανοικτή πρόσβαση και τα ανοικτά δεδομένα: εισαγωγή. Μια επιλογή πηγών πληροφοριών σχετικών με το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. - Αυτός ο Οδηγός Βιβλιοθήκης έχει συνταχθεί για να υποστηρίξει το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μπορεί επίσης να ενδιαφέρει φοιτητές, ερευνητές και το ευρύτερο κοινό. - Ο Οδηγός Βιβλιοθήκης παρουσιάζει μια επιμελημένη επιλογή σχετικών πηγών σχετικά με το θέμα: ιστοσελίδες της ΕΕ, δημοσιεύσεις της ΕΕ, δίκαιο της ΕΕ, διεθνείς δημοσιεύσεις, εξειδικευμένα εργαλεία αναζήτησης, βάσεις δεδομένων και αποθετήρια. - Χρησιμοποιήστε το πλαίσιο αναζήτησης Find-eR στα αριστερά για να ανακαλύψετε πηγές πληροφοριών για άλλα θέματα που σας ενδιαφέρουν.

Wikipedia (english) List of scholarly publishing stings  

"This is a list of scholarly publishing "sting operations" such as the Sokal affair. These are nonsense papers that were accepted by an academic journal or academic conference; the list does not include cases of scientific misconduct. The intent of such publications is typically to expose shortcomings in a journal's peer review process or to criticize the standards of pay-to-publish journals. The ethics of academic stings are disputed, with some arguing that it is morally equivalent to other forms of fraud.[1]"  

(ελεύθερη απόδοση: "Κατάλογος επιστημονικών δημοσιεύσεων που στόχευαν να κεντρίζουν την επιστημονική κοινότητα, όπως η υπόθεση Sokal. Πρόκειται για ανούσιες εργασίες που έγιναν δεκτές από ακαδημαϊκό περιοδικό ή ακαδημαϊκό συνέδριο. Ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει περιπτώσεις επιστημονικών παραπτωμάτων. Η πρόθεση τέτοιων δημοσιεύσεων είναι συνήθως να εκθέσουν ελλείψεις στη διαδικασία αξιολόγησης από ομοτίμους ενός περιοδικού ή να επικρίνουν τα πρότυπα των συνδρομητικών περιοδικών. Η ηθική των ακαδημαϊκών "κεντρισμάτων" αμφισβητείται, με ορισμένους να υποστηρίζουν ότι είναι ηθικά ισοδύναμες με άλλες μορφές απάτης."

KOERBER Amy, STARKEY Jesse C., ARDON-DRYER Karin, CUMMINS R. Glenn, EKO Lyombe & KEE Kerk (2023), The Predatory Paradox: Ethics, Politics, and Practices in Contemporary Scholarly Publishing, Cambridge, Open Book Publishers, 284 p.  

[on line] available from OAPEN Library - a central repository for hosting and disseminating OA books.

"(...) Crucially relevant to early career researchers and the senior faculty, library scholars, and administrators who mentor and support them, 'The Predatory Paradox ...' offers practical recommendations for navigating the complex and often contradictory advice currently available. University instructors and teaching faculty will also find the reading essential in order to properly prepare both graduate and undergraduate students for the potential pitfalls endemic to scholarly publishing."

Predatory Reports (watch on predatory publishers / journals)  

"Predatory Reports is an organization made up of volunteer researchers who have been harmed by predatory publishers and want to help researchers identify trusted journals and publishers for their research."

ΑΠΘ - Β&ΚΠ: Αρπακτικά περιοδικά  
Η Microsoft αποκαλύπτει τη μηχανή αναζήτησης Bing που ενσωματώνει τεχνολογία OpenAI  

Money Review Τρίτη 7/02/2023, 21:24  

Η Microsoft παρουσίασε νέες εκδόσεις της μηχανής αναζήτησης στο διαδίκτυο [πραγκόσμιο ιστό] Bing και του προγράμματος περιήγησης Edge.

Βλ. επίσης https://www.microsoft.com/el-gr/edge?exp=e00&form=MA13FJ

DuckDuckGo: Ενσωματώνει και αυτή τεχνολογία τύπου ChatGPT στη μηχανή αναζήτησης και τον web browser  

Tech Gear 09 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

(Αναφορικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη) Πέντε δεξιότητες που θα πρέπει να αναπτύξουν τώρα τα παιδιά για να επιτύχουν στο μέλλον  

Ρωμανός ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ, Καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής και Δημοσιογραφίας στο πανεπιστήμιο του Bournemouth, UK, στο Athens Voice τεύχος 859 15.02.2023, 18:05

1) Έμφαση στη διαδικασία. || 2) Αυτοπειθαρχία για μακροπρόθεσμους στόχους. || 3) Επανένταξη στην κοινωνία. || 4) [επανάκτηση  της ελευθερίας της ατομικής βούλησης και της συνείδησης της ιδιότητας του πολίτη] || 5) ...εθελούσια συμμετοχή του ανθρώπου του 21ου αιώνα σε ένα πλαίσιο ανθρωπιστικών αξιών

ΕΚΤ - Δείκτες & Στατιστικές για Έρευνα, Ανάπτυξη και Καινοτομία - Λεξικό Όρων  

"Το ΕΚΤ παραθέτει γλωσσάρι επιστημονικών, τεχνολογικών και άλλων όρων σχετικών με τους δείκτες έρευνας και καινοτομίας, σύμφωνα με μεταφρασμένες, τεκμηριωμένες και επικαιροποιημένες ορολογίες της Eurostat, του ΟΟΣΑ και άλλων καθιερωμένων οργανισμών."

Λεξικό Επιστήμης της πληροφόρησης - Liblex - Ελληνοαγγλικό ορολογικό λεξικό  
Artificial Intelligence Act: European Parliament, Press release: 2024.03.13 Artificial Intelligence Act: MEPs adopt landmark law  

Τεχνητή νοημοσύνη: το Κοινοβούλιο ενέκρινε τον νέο κανονισμό-ορόσημο: 

https://www.europarl.europa.eu/news/el/press-room/20240308IPR19015/techniti-noimosuni-to-koinovoulio-enekrine-ton-neo-kanonismo-orosimo 

ΕΕ EC - Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Ευρωπαϊκή προσέγγιση της τεχνητής νοημοσύνης / Shaping Europe’s digital future  
EE EC Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Νόμος για την ΤΝ / Shaping Europe’s digital future  
Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) (2024), Μαθησιακά αποτελέσματα, ακαδημαϊκά και επαγγελματικά προσόντα: Οι δεξιότητες του μέλλοντος  

Μελέτη διαθέσιμη από https://www.ethaae.gr/el/ethaae/meletes 

Η χρήση της γλώσσας στα μη γλωσσικά μαθήματα: ο λόγος των επιστημών [Ε7], από τον Εγκυκλοπαιδικό Οδηγό (υπενθύμιση από την Β'βάθμια εκπαίδευση: )  

ΑΡΑΠΟΠΟΥΛΟΥ Μαρία & ΓΙΑΝΝΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ Γιαννούλα  Η χρήση της γλώσσας στα μη γλωσσικά μαθήματα: ο λόγος των επιστημών [Ε7], στο Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός  http://www.komvos.edu.gr/glwssa/odigos/odigos_n.htm

Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) (2024), Τεχνητή νοημοσύνη και διασφάλιση ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση  

Μελέτη διαθέσιμη από: https://www.ethaae.gr/el/ethaae/meletes

Κατηγορίες συνδέσμων   
 0. Σχετικά με: Ψηφιακές δεξιότητες - ψηφιακός γραμματισμός || About DIGITAL SKILLS - DIGITAL LITERACY
American Library Association - ALA’s Digital Literacy Task Force defines digital literacy as “the ability to use information and communication technologies to find, evaluate, create, and communicate information, requiring both cognitive and technical skills.” https://literacy.ala.org/digital-literacy/ || (EU - Europass) Test your Digital Skills : https://europa.eu/europass/digitalskills/screen/home
  0. Ακαδημαϊκή & επιστημονική ακεραιότητα - About: ACADEMIC & SCIENTIFIC INTEGRITY - Intégrité académique et scientifique
Guidelines for academic integrity (IRAFPA - Institute of Research and Action on Fraud and Plagiarism in Academia)  
IRAFPA - Institute of Research and Action on Fraud and Plagiarism in Academia  

"...officially formed in Geneva on 18 June 2016. It is an independent organization and has no political or religious affiliation." 

"Its role: To create a forum for international, interdisciplinary scientific discussion on fraud and plagiarism, to aid and assist individuals and institutions affected by academic fraud or plagiarism, to conduct theoretical and applied research in those specific fields, and to formulate and disseminate a methodological protocol with respect to fraud and plagiarism."

ΟΔΗΓΙΑ (ΕΕ) 2019/790 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 17ης Απριλίου 2019 για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και τα συγγενικά δικαιώματα στην ψηφιακή ενιαία αγορά και την τροποποίηση των οδηγιών 96/9/ΕΚ και 2001/29/ΕΚ  

Οδηγία (ΕΕ) 2019/790 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Απριλίου 2019, για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και τα συγγενικά δικαιώματα στην ψηφιακή ενιαία αγορά και την τροποποίηση των οδηγιών 96/9/ΕΚ και 2001/29/ΕΚ (Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ) || PE/51/2019/REV/1 || ΕΕ L 130 της 17.5.2019, σ. 92 έως 125 || Ισχύει ||CELEX32019L0790 || ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2019/790/oj

EUIPO (European Union Intellectual Property Office Observatory) Συχνές ερωτήσεις για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας  

"Ελληνόγλωσση" διαδικτυακή πύλη του Παρατηρητηρίου (EUIPO Observatory). Η αγγλόγλωσση εκδοχή του EUIPO Observatory βρίσκεται εδώ : https://euipo.europa.eu/ohimportal/el/web/observatory/home 

Ευρωπαϊκός Κώδικας Δεοντολογίας για την ακεραιότητα της έρευνας - μτφρ. από τα αγγλικά, 2018  

The European Code of Conduct for Research Integrity -Original version in English 2017. From the website of ALLEA, the European Federation of Academies of Sciences and Humanities, https://allea.org/  - See the ALLEA Permanent Working Group on Science and Ethics (PWGSE) webpage: https://allea.org/research-integrity-and-research-ethics/ 

EUIPO - European Union Intellectual Property Office - κεντρική ιστοσελίδα της αγγλόγλωσσης εκδοχής.  
The European Intellectual Property Teachers’ Network  
COPE (Committee on Publication Ethics)  

"...is committed to educating and supporting editors, publishers and those involved in publication ethics with the aim of moving the culture of publishing towards one where ethical practices become a normal part of the publishing culture. Our approach is firmly in the direction of influencing through education, resources and support of our members, alongside the fostering of professional debate in the wider community."

COMETS: comité d’éthique du CNRS (FR) / the [French] CNRS Ethics Committee- Opinions and recommendations  

“Through its opinions and the training activities which it conducts or in which it participates, COMETS calls the attention of research and management personnel on the ethical and societal dimensions of all research. In so doing, it aims to clarify the exercise of freedom of research in relation to the obligations and responsibilities that these personnel have towards the CNRS and, more generally, towards society”.

Info about Training : https://comite-ethique.cnrs.fr/en/training/ main page (in fr) https://comite-ethique.cnrs.fr/ 

Retraction Watch. Tracking retractions as a window into the scientific process  
AMUE (FR) IA et Enseignement Supérieur : quels enjeux et impacts ? (dec 2023)  

L'Agence de mutualisation des universités et établissements d'enseignement supérieur ou de recherche et de support à l'enseignement supérieur ou à la recherche est un Groupement d'Intérêt Public (GIP) qui organise la coopération entre ses membres et sert de support à leurs actions communes en vue d’améliorer la qualité de leur gestion.

Harvard University - Information Technology - Generative Artificial Intelligence (AI)  
What Are the Different Types of Scientific Research?  
 0. Πληροφόρηση - κριτική σκέψη - ψευδοεπιστήμες
 1. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - Methodology of academic essay. Οδηγοί - Guides
...και οδηγοί για ακαδημαϊκές δεξιότητες γενικότερα: ανάγνωση, μελέτη κ.ά. || and for more: academic skills as reading, studying...
 1.1. Μεθοδολογία της ακαδημαϊκής εργασίας: πόροι || Methodology of Academic assignment: resources
 1.2. Μεθοδολογία ακαδημαϊκής εργασίας. Ορολογία βιβλιοθηκονομίας || Methodology of Academic assignment: glossaries of library & Information Terms
  1.2.1. Λογισμικά διαχείρισης βιβλιογραφίας | Bibliographic management software programs
και Λογισμικά διαχείρισης Σημειώσεων
EVERNOTE - λογισμικό λήψης και οργάνωσης σημειώσεων και ιστοσελίδων στο διαδίκτυο (με πολλές δυνατότητες)  
Δημιουργία βιβλιογραφίας - Support.office.com  
ZOTERO - Λογισμικό συλλογής τεκμηρίων, οργάνωσης, αναφοράς και διάθεσης αυτών στο διαδίκτυο (για δημιουργία και οργάνωση προσωπικής βιβλιογραφίας)e, cite, and share your research sources  
MENDELEY - Λογισμικό διαχείρισης βιβλιογραφίας με πολλαπλές δυνατότητες  
EasyBib  
POLYTECHNIQUE MONTREAL (CA) . Logiciels de gestion bibliographiques  

in English: Bibliographic Management Software Programs: https://libguides.biblio.polymtl.ca/reference_management  

Washington University in St Louis - USA: Choose  

Συστάσεις και σύγκριση αποτελεσματικότητας διάφορων τέτοιων λογισμικών, στους οδηγούς διάφορων ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών

University of Toronto - Ca, Libraries, Gerstein Science Information Centre  

Συστάσεις και σύγκριση αποτελεσματικότητας διάφορων τέτοιων λογισμικών, στους οδηγούς διάφορων ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών

UNIVERSITY OF CALIFORNIA BERKELEY, Geography: Writing + Citing Citation Management Tools  
 2.1. ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ - PLAGIARISM - PLAGIAT
 2.2. Συστήματα / Στυλ βιβλιογραφικών παραπομπών και αναφορών - η ποικιλία || Referencing Systems / Styles - the variety
 3. HARVARD REFERENCING SYSTEM
Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου HARVARD - Χρησιμοποιείται πολύ στο πεδίο της Γεωγραφίας - Αποτελεί το Σύστημα / Στυλ για πολλά Τμήματα Γεωγραφίας. | Widely in use in Geography Departments.
 4. OXFORD REFERENCING SYSTEM
Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου OXFORD
 5. "Οδηγοί στυλ γραφής" ( [Writing] Style Guides)
Με συνδέσμους στο Διοργανικό εγχειρίδιο Σύνταξης Κειμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (που συμπεριλαμβάνει επικαιροποιήσεις π.χ. για συντομογραφίες, αρκτικόλεξα, ακρώνυμα καθώς και Ονομασίες χωρών, εδαφών, πρωτευουσών και νομισμάτων)
 6. Αναφορές και παραπομπές σε γεωχωρικά δεδομένα - Referencing & citing geospatial data.
Ενδεικτικοί σύνδεσμοι προς οδηγίες αναφοράς (αγγλ. referencing) ή/και παραπομπής (αγγλ. citation) γεωχωρικών δεδομένων (geospatial data) - Προσοχή: σε μερικούς οδηγούς γίνεται χρήση των λέξεων "cite", "citing", "citation" ενώ είναι προφανές ότι εννοείται "reference", "referencing".
 7.1. Γενικά Λεξικά - General Dictionaries
Εάν χρειάζεται μια πρώτη, πρόχειρη μετάφραση ενός κειμένου από τα - στα Ελληνικά, συγκρ. Google Translate, DeepL Translator...
 7.2. ΛΕΞΙΚΑ & ΓΛΩΣΣΑΡΙΑ (μονόγλωσσα - δίγλωσσα - πολύγλωσσα) ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΟΡΩΝ - Dictionaries & glossaries (uni/bi/tri/lingual) of geographical terms
  8.1. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ - Tools for bibliographic search
Ευρετήριο κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών - Greek Index for Social Sciences and Humanities  

Το Ευρετήριο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (ΑΚΕ) συλλέγει, τεκμηριώνει, διατηρεί και παρέχει πρόσβαση στις έγκριτες Ελληνικές επιστημονικές εκδόσεις και δημοσιεύσεις στους τομείς των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. || Η πρώτη έκδοση (alpha version) του Ευρετηρίου ΑΚΕ (12/2014) περιλαμβάνει 87 επιστημονικά περιοδικά, τα οποία αναμένεται να έχουν αποδελτιωθεί και ψηφιοποιηθεί στο τέλος του 2015. 

- It seems that the Index has not been updated since 2014/15...

IDEAS - bibliographic database dedicated to Economics and available freely on the Internet  
BASE - Bielefeld Academic Search Engine  
OpenEdition - Digital resources in the humanities and social sciences  
Scopus  

"Scopus uniquely combines a comprehensive, expertly curated abstract and citation database with enriched data and linked scholarly literature across a wide variety of disciplines."

PubMed®  

"PubMed® comprises more than 34 million citations [and abstracts] for biomedical literature from MEDLINE, life science journals, and online books." Citations may include links to full text content from PubMed Central and publisher web sites.

ScienceDirect  

Search for peer-reviewed journal articles and book chapters (including open access content) - and general presentation on https://www.elsevier.com/solutions/sciencedirect 

Pascal and Francis Bibliographic Databases (INIST - CNRS [FR]) - Geography  

The IGB ( INTERNATIONAL GEOGRAPHICAL BIBLIOGRAPHY / BIBLIOGRAPHIE GEOGRAPHIQUE INTERNATIONALE) was  is administered under the auspices of a world scientific committee and supported by the IGU  (International Geographical Union). It provides information on the most recent geographical publications across the world with abstracts in French or English. It offers a keyword-search system (by subject matter or place) in French, English or Spanish.

Bibliographie, avec plus de 185 000 références. Depuis 1976, elle est intégrée à l’ensemble des bases FRANCIS du CNRS, gérées par l’INIST. Elle est produite par l’UMR PRODIG avec un accroissement de 3 800 notices par an.

In 2015, it was stopped being produced, due to a change in the CNRS scientific and technical information startegy which implied the shut down of the FRANCIS databases, of which the IGB was part of, in favour of data research valorization.

Προσβάσιμος ακόμη μέχρι το 2018/19, ο ειδικός ιστότοπος δεν λειτουργεί πλέον (2020-06-05), αλλά εντάχθηκε στο σύνολο των αρχειοθετημένων Βάσεων Βιβλιογραφικών Δεδομένων σε Ανοικτή Πρόσβαση Pascal and Francis Bibliographic Databases που διαχειρίζεται μ.ά. το CNRS (FR) -Institut de l'Information Scientifique et Technique - Information https://www.inist.fr/ . https://pascal-francis.inist.fr/home/  

PubMed Central®  

"PubMed Central® (PMC) is a free full-text archive of biomedical and life sciences journal literature at the U.S. National Institutes of Health's National"

SearchCulture.gr Ενιαία αναζήτηση σε ανοικτό ψηφιακό περιεχόμενο - Greek National Aggregator of Digital Cultural Content  

Kεντρική πρόσβαση και ενιαία αναζήτηση σε ψηφιακό πολιτιστικό περιεχόμενο που παράγεται στην Ελλάδα από έγκριτους φορείς προσφέρει η νέα διαδικτυακή πύλη. Tο www.SearchCulture.gr που αναπτύχθηκε και διατίθεται από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), παρέχει πρόσβαση και ενιαία αναζήτηση σε περισσότερα από 160.000 τεκμήρια από 55 συλλογές 43 πολιτιστικών φορέων, με το περιεχόμενο αυτό να εμπλουτίζεται συνεχώς με υλικό από νέους φορείς. (πηγή: ΕΚΤ, Δελτίου τύπου, Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2017 - Μαργαρίτης Προέδρου Υπεύθυνος Επικοινωνίας)

OpenArchives.gr - "The hellenic public portal that offers access to 94 digital collections scientific, research and academic content 75 institutions from all over Greece - universities, research institutions and scientific societies. - academic grey literature, research articles, books, conference proceedings and archives"  

Ελληνικό επιστημονικό περιεχόμενο στον δημόσιο ψηφιακό χώρο

Academic Reference and Research Index - A scholarly search engine and web directory for college students  

Created by and maintained by Dr. Michael Bell, Former Chair, Texas Association of School Librarians. (Συμπληρωματικό εργαλείο σε αυτά που περιγράφονται στις διαφάνειες της Ε. Ντυρίε)

JournalTOCs (Journal Table of Contents) "The latest Journal Tables of Contents"  

JournalTOCs is the largest, free collection of scholarly journal Tables of Contents (TOCs): 31,628 journals including 13,571 selected Open Access journals and 11,733 Hybrid journals from 3133 publishers. (2018-07-13)  JournalTOCs is for researchers, students, librarians and anyone looking for the latest scholarly articles. JournalTOCs alerts you when new issues of your Followed journals are published. (School of Mathematical and Computer Sciences, Heriot-Watt University, Edinburgh, UK)

SSOAR - Social Science Open Access Repository  

The full-text server SSOAR, which is maintained at GESIS – Leibniz Institute for the Social Sciences, collects and archives literature of relevance to the social sciences and makes it available in open access on the Internet ... βλ. https://www.gesis.org/en/ssoar/home/about-ssoar

DIRECTORY OF OPEN ACCESS JOURNALS  

"DOAJ is a unique and extensive index of diverse open access journals from around the world, driven by a growing community, committed to ensuring quality content is freely available online for everyone."

IDEAS - the largest bibliographic database dedicated to Economics and available freely on the Internet  

IDEAS is the largest bibliographic database dedicated to Economics and available freely on the Internet. Based on RePEc, it indexes over 4,800,000 items of research, including over 4,400,000 that can be downloaded in full text.

RePEc is a large volunteer effort to enhance the free dissemination of research in Economics which includes bibliographic metadata from over 2,000 participating archives, including all the major publishers and research outlets. IDEAS is just one of several services that use RePEc data. For some statistics about the holdings on this site, see here.

 8.2. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΙΑ ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (πολύ γενικοί) - Indicative special links to resources for project and written assignments (very general)
Βεβαίως, η παρούσα ενότητα συμπληρώνεται απαραίτητα (αλλά δεν ολοκληρώνεται) από τους συνδέσμους στο https://eclass.hua.gr/courses/GEO114/ (Εισαγωγή στην ανθρωπογεωγραφία - Εργαστήριο / Ασκήσεις, Ε. Ντυρίε) - Go also to [ΓΦ4500] Specific topics of Geography (5 ECTS credits) https://eclass.hua.gr/courses/GEO244/ > links
  9. Σχετικά με ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ - "ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ" και άλλες ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΕ ΠΠΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ || About SKILLS - "Geographical" and other skills for undergraduate students in Geography
De quelques petits points de géographie à l’usage des étudiants en archéologie…  

Μεθοδολογικό σημείωμα περί διεπιστημονικότητας, ειδικότερα για γεωγραφικά ζητήματα προς φοιτητές αρχαιολογίας

Study skills site  

Ανάπτυξη δεξιοτήτων μελέτης στο πανεπιστήμιο. 14 θεματικές ενότητες, με σκοπό την βελτίωση της μελέτης σας με την ανάπτυξη δεξιοτήτων και εφαρμογή τεχνικών, ξεκινώντας από την παρακολουθηση της προόδου σας. Από το Πανεπιστήμιο University of Worcester (UK). Στα αγγλικά.

Please mind the gap: students’ perspectives of the transition in academic skills between A - level and degree - level geography  

Article accepted by Journal of Geography in Higher Education, September  2012 - by Dr Simon Tate, Geography, School of GPS, Newcastle University, & Dr Jon Swords, Geography and Environment,School of the Built & Natural Environment, Northumbria University. see also Simon Tate and Jon Swords, Please mind the gap: students' perspectives of the transition in academic skills between A-level and degree-level geography, Journal of Geography in Higher Education Vol. 37 , Iss. 2,2013 doi: http://dx.doi.org/10.1080/03098265.2012.763114

Hindmarsh, Kimberley, and Alexandra Budke. 2025. “Analysis of Written Material-Based, Multi-Perspective Argumentation in Geography Lessons:  

Hindmarsh, Kimberley, and Alexandra Budke. 2025. “Analysis of Written Material-Based, Multi-Perspective Argumentation in Geography Lessons: A Comparison Between Two Samples From Ecuador and Germany”. European Journal of Geography 16 (2):197-210. https://doi.org/10.48088/ejg.k.hin.16.2.197.210

 10. Εταιρείες Γεωγράφων - Γεωγραφικές εταιρείες (και παρεμφερείς οργανισμοί) || Geographical Societies / Geographers' Societies, Unions, Associations (and organisations related to geography)
Η διάρθρωση της επιστημονικής κοινότητας των Γεωγράφων σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο ξεκινώντας από το εθνικό (με σημείο αναφοράς την Ελλάδα) παρουσιάζεται στα Έγγραφα (Ε. ΝΤυρίε). Προηγείται από μια μικρή εισαγωγή για την ιστορική εξέλιξη των "εθνικών" εταιρειών. Εδώ παρατίθενται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις μερικών από τις γεωγραφικές εταιρείες της Ευρώπης, με σκοπό να εκπροσωπούνται διάφορες γλωσσικές "κοινότητες" καθώς και κάποιες χώρες δραστήριες στον τομέα της γεωγραφίας, οι οποίες όμως είναι λιγότερο "ξακουστές" στην Ελλάδα.
 11. Ιδιαίτερες ψηφιακές βιβλιοθήκες - Special digital libraries
Δεν παρουσιάζονται εδώ οι ψηφιακές βιβλιοθήκες για τις οποίες γίνεται λόγος στις διαφάνειες. Βλ. Φάκελο Ε. Ντυρίε.
  12. Σχετικά με τα διαδικτυακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης & οι επιστήμονες - About the social media websites & platforms and the researchers - scientists
Olivier FINANCE, Instagram, une source pour la recherche et l’enseignement en géographie ? 15/01/2018  

στο Cybergeo - Espace Conversation. Texte commenté :
Piganiol V., 2017, « Instagram, outil du géographe ? », Cybergeo : European Journal of Geography, rubrique E-Topiques.

David WESTERMAN, Patric R. SPENCE & Brandon VAN DER HEIDE (2014), Social Media as Information Source: Recency of Updates and Credibility of Information,  

Journal of Computer-mediated Communication, vol. 19 issue 2, 171-183   doi: 10.1111/jcc4.12041

Vicki COLEMAN (2013), "Social Media as a Primary Source: A Coming of Age", EDUCAUSE Review 6 Dec. [on-line] & downlable  
Les réseaux sociaux scientifiques, la visibilité et l’open access, του Eric VERDEIL,  

 Από το Ιστολόγιό του "RUMOR ...Recherches urbaines au Moyen-Orient… et ailleurs"

Emmanuel MOURLON-DRUOL (2017), L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs  

Mourlon-Druol Emmanuel (2017). “L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs”, in Cavalié Étienne, Clavert Frédéric, Legendre Olivier, Martin Dana (édité par), Expérimenter les humanités numériques. Des outils individuels aux projets collectifs, collection « Parcours numériques », Les Presses de l’Université de Montréal, Montréal, p. 37-53 [en ligne] http://www.parcoursnumeriques-pum.ca/l-usage-des-reseaux-sociaux-pour-chercheurs

Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles,  

Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", organisé dans le cadre de ses séminaires Information Scientifique et Technique, le réseau des écotoxicologues du LabEx BASC [Laboratoire d’Excellence BASC (Biodiversité, agroécosystèmes, Société, Climat)], en partenariat avec la DIST de l’INRA, 31 janvier 2017 - INRA Versailles, Amphithéatre.

BOUCHARD A. (2017) Avantages et limites des réseaux sociaux en recherche. Panorama des outils. INRA, 31 janvier  

Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles

ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations  

Aventurier, P. (Co-premier auteur), L'hostis, D. (Co-premier auteur), Délégation à l'Information Scientifique et Technique (2016). ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations Inra. 6 p.  https://prodinra.inra.fr/record/372739| Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles

Open Access - Blogging - Social Media - Online Outreach (EN - FR)  

DEBECKER Damien Retour d’expérience d’un chercheur - Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles

Innovations in Scholarly Communication - Changing Research Workflows. International Research lead by U. Utrecht (NL)  

A project that aims to analyse in detail research lifecycle phases and innovative tools that are used by researchers in each of the phases.  Specifically, the purpose of the project was to investigate to what extent researchers are using the innovative communication tools compared to traditional ones and what impact these tools have on the research workflow. (years of data collection 2015-2016). Founders of the project Bianca Kramer and Jeroen Bosman from Utrecht University Library. See also. i.a.: https://www.openuphub.eu/component/k2/item/610-101-innovations-in-scholarly-communications

Bosman, Jeroen and Kramer, Bianca (2015) 101 Innovations in Scholarly Communication: How researchers are getting to grip with the myriad of new tools. Impact of Social Sciences Blog (11 Nov 2015). Blog Entry.  

.pdf downloadable from: http://eprints.lse.ac.uk/70920/

MORVAN Malo (2019), « Pourquoi je ne suis (presque) pas sur Academia.edu® », Agencements, 2019/2 (N° 4), p. 206-231. DOI : 10.3917/agen.004.0206.  
 13. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Quizz, εκπαιδευτικοί/διαδραστικοί πόροι ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ που διατίθενται δωρεάν στο διαδίκτυο.
Προσοχή ! ΔΕΝ έχω προβεί σε περαιτέρω έλεγχο εκτός από το να αναφέρω την ταυτότητα του ιστοτόπου. (Ε. Ντυρίε)
 14. "Ανανεωτικές" τάσεις της έρευνας, όχι τόσο νέες αλλά με όλο μεγαλύτερη ανταπόκριση, εφαρμογή - "Revitalizing" research trends, not so new but with increasing response, application
 15. Λογισμικά - προγράμματα - τεχνολογικές εξελίξεις
 15.α. Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia
 15.β. Διαφάνεια στη χρήση Παραγωγικής ΤΝ στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia and Transparency
How to cite? & Logos, Icons, AI usage disclosure
 16. Επιλογή βιντεοσκοπημένων εκδηλώσεων που διατίθενται στον παγκόσμιο ιστό
Μετάβαση στην αρχική σελίδα

Επιλογές Μαθήματος

Έγγραφα Ανακοινώσεις Γλωσσάριο Ημερολόγιο Σύνδεσμοι
Open eClass © 2003-2025 — Όροι Χρήσης