0. Σχετικά με: Ψηφιακές δεξιότητες - ψηφιακός γραμματισμός || About DIGITAL SKILLS - DIGITAL LITERACY American Library Association - ALA’s Digital Literacy Task Force defines digital literacy as “the ability to use information and communication technologies to find, evaluate, create, and communicate information, requiring both cognitive and technical skills.” https://literacy.ala.org/digital-literacy/ ||
(EU - Europass) Test your Digital Skills : https://europa.eu/europass/digitalskills/screen/home |
---|
0. Ακαδημαϊκή & επιστημονική ακεραιότητα - About: ACADEMIC & SCIENTIFIC INTEGRITY - Intégrité académique et scientifique |
---|
Guidelines for academic integrity (IRAFPA - Institute of Research and Action on Fraud and Plagiarism in Academia) |
IRAFPA - Institute of Research and Action on Fraud and Plagiarism in Academia
"...officially formed in Geneva on 18 June 2016. It is an independent organization and has no political or religious affiliation."
"Its role: To create a forum for international, interdisciplinary scientific discussion on fraud and plagiarism, to aid and assist individuals and institutions affected by academic fraud or plagiarism, to conduct theoretical and applied research in those specific fields, and to formulate and disseminate a methodological protocol with respect to fraud and plagiarism." | ΟΔΗΓΙΑ (ΕΕ) 2019/790 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 17ης Απριλίου 2019 για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και τα συγγενικά δικαιώματα στην ψηφιακή ενιαία αγορά και την τροποποίηση των οδηγιών 96/9/ΕΚ και 2001/29/ΕΚ
Οδηγία (ΕΕ) 2019/790 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Απριλίου 2019, για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και τα συγγενικά δικαιώματα στην ψηφιακή ενιαία αγορά και την τροποποίηση των οδηγιών 96/9/ΕΚ και 2001/29/ΕΚ (Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ) || PE/51/2019/REV/1 || ΕΕ L 130 της 17.5.2019, σ. 92 έως 125 || Ισχύει ||CELEX32019L0790 || ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2019/790/oj
| EUIPO (European Union Intellectual Property Office Observatory) Συχνές ερωτήσεις για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας
"Ελληνόγλωσση" διαδικτυακή πύλη του Παρατηρητηρίου (EUIPO Observatory). Η αγγλόγλωσση εκδοχή του EUIPO Observatory βρίσκεται εδώ : https://euipo.europa.eu/ohimportal/el/web/observatory/home | Ευρωπαϊκός Κώδικας Δεοντολογίας για την ακεραιότητα της έρευνας - μτφρ. από τα αγγλικά, 2018
| EUIPO - European Union Intellectual Property Office - κεντρική ιστοσελίδα της αγγλόγλωσσης εκδοχής. | The European Intellectual Property Teachers’ Network | COPE (Committee on Publication Ethics)
"...is committed to educating and supporting editors, publishers and those involved in publication ethics with the aim of moving the culture of publishing towards one where ethical practices become a normal part of the publishing culture. Our approach is firmly in the direction of influencing through education, resources and support of our members, alongside the fostering of professional debate in the wider community." | COMETS: comité d’éthique du CNRS (FR) / the [French] CNRS Ethics Committee- Opinions and recommendations
“Through its opinions and the training activities which it conducts or in which it participates, COMETS calls the attention of research and management personnel on the ethical and societal dimensions of all research. In so doing, it aims to clarify the exercise of freedom of research in relation to the obligations and responsibilities that these personnel have towards the CNRS and, more generally, towards society”.
Info about Training : https://comite-ethique.cnrs.fr/en/training/ main page (in fr) https://comite-ethique.cnrs.fr/ | Retraction Watch. Tracking retractions as a window into the scientific process | AMUE (FR) IA et Enseignement Supérieur : quels enjeux et impacts ? (dec 2023)
L'Agence de mutualisation des universités et établissements d'enseignement supérieur ou de recherche et de support à l'enseignement supérieur ou à la recherche est un Groupement d'Intérêt Public (GIP) qui organise la coopération entre ses membres et sert de support à leurs actions communes en vue d’améliorer la qualité de leur gestion. | Harvard University - Information Technology - Generative Artificial Intelligence (AI) | What Are the Different Types of Scientific Research? | 0. Πληροφόρηση - κριτική σκέψη - ψευδοεπιστήμες |
---|
1. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - Methodology of academic essay. Οδηγοί - Guides ...και οδηγοί για ακαδημαϊκές δεξιότητες γενικότερα: ανάγνωση, μελέτη κ.ά. || and for more: academic skills as reading, studying... |
---|
Olivier DELHAYE, Τεχνικές Γραφής Επιστημονικής Εργασίας OCRS158 Α.Π.Θ. Σχολή - Τμήμα: Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τύπος: Προπτυχιακό |
ΑΠΘ Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης - Β&ΚΠ Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης - Οδηγοί
Στα ελληνικά, ίσως το καλύτερο. | Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς, Υποστήριξη έρευνας.
Πληροφοριακές Πηγές
- Πληροφορία και ανάγκη για πληροφόρησης (pdf)
- Πρωτογενείς και Δευτερογενείς Πηγές (pdf)
- Επιστημονικά Περιοδικά vs Περιοδικά Ποικίλης ύλης (pdf)
- Επιστημονικά Περιοδικά vs Περιοδικά Ποικίλης ύλης με μια ματιά (pdf)
- Τεστ γνώσεων αναγνώρισης πηγών (pdf)
| Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς, Υποστήριξη έρευνας.
Στρατηγικές Αναζήτησης Πληροφοριακών Πηγών
- Μεθοδολογία έρευνας (pdf)
- Στρατηγική Έρευνας (pdf)
- EBSCO Computer & Applied Sciences Complete (pdf)
- JSTOR (pdf)
- MathSciNet Οδηγός χρήσης (pdf)
- Επιστημονική έρευνα με μια ματιά (pdf)
- Υπόδειγμα γραπτής παρουσίασης έρευνας (pdf)
| Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς, Υποστήριξη Έρευνας.
Αξιολόγηση Πληροφοριακών Πηγών
- Ποιότητα πληροφορίας (pdf)
- Αξιολόγηση πληροφοριακών πηγών (pdf)
- Αξιολόγηση πηγών διαδικτύου (pdf)
- Αξιολόγηση βιβλίων (pdf)
- Αξιολόγηση βιβλίων με μια ματιά (pdf)
| Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς, Υποστήριξη έρευνας.
Δεοντολογία της Πληροφορίας
- Περί λογοκλοπής (pdf)
- Επιστημονική δημισίευση και Ανοικτή Πρόσβαση (pdf)
- Αδειες Creative Commons με μια ματιά (pdf)
- Λογοκλοπή με μια ματιά (pdf)
| SEP: Learning Skills for Science Post-16 Programme - The materials address six skill areas.
Skill area 1 - Information retrieval from books, libraries, experts and the internet
Skill area 2 – Listening and observing presentations and video
Skill area 3 – Reading scientific articles and textbooks
Skill area 4 – Representing data using symbols, diagrams, graphs and tables
Skill area 5 - Scientific writing of reports, case studies, papers, abstracts and bibliographies
Skill area 6 - Knowledge presentation using oral presentations and posters | Nuffield Science/ SEP: Learning Skills for Science Post-16/ SKILL5: Scientific Writing | Academic writing resources - Simon Fraser University (SFU) Library, Canada
(έλεγχος 2025-03-25 ED) Μέρος του Student Learning Commons: Home https://www.lib.sfu.ca/about/branches-depts/slc | Ελληνικό Ινστιτούτο Μετρολογίας - ΕΙΜ
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Μετρολογίας, ΕΙΜ, είναι ο Εθνικός Φορέας Μετρολογίας της Ελλάδος και Σύμβουλος της Ελληνικής Πολιτείας σε θέματα μετρολογίας και μετρήσεων. Το ΕΙΜ από τις 23 Ιανουαρίου 2013 αποτελεί σύμφωνα με το ν.4109/2013, ανεξάρτητη υποδομή-μονάδα του Εθνικού Συστήματος Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ). Το ΕΣΥΠ αποτελείται από τις εξής ανεξάρτητες υποδομές ποιότητας – μονάδες: α) Ελληνικό Ινστιτούτο Μετρολογίας (ΕΙΜ), β) Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ), γ) Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης (ΕΛΟΤ). | UNIVERSITY OF EXETER (UK) - Library, Guides https://libguides.exeter.ac.uk/ > GEOGRAPHY | Université de Genève - Bibliothèque, Infotrack, Training for Information Literacy (also in FR)
InfoTrack the online training platform in information literacy of the University of Geneva Library (searching for and selecting documents, sharing and using information ethically). It is aimed primarily at Bachelor’s students in all disciplines.
glossary: https://infotrack.unige.ch/en/glossary | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ - Β&ΚΠ Παραρτήματος Πρεβέζης, Εκπαίδευση στη χρήση της Βιβλιοθήκης και Βιβλιογραφική Υποστήριξη της έρευνας και εκπαίδευσης:
- Πληροφοριακές πηγές βιβλιοθήκης – Γνωριμία
- Τεχνικές αναζήτησης Πληροφοριακών Πηγών – Υποστήριξη της έρευνας και σύνταξη δοκιμίων
- Μεθοδολογία Έρευνας – Διαδικασία Συγγραφής Εργασίας – Ειδικότερα θέματα σύνταξης εργασιών
- Αξιολόγηση πηγών, Λογοκλοπή, Βιβλιογραφικές αναφορές και Βιβλιογραφία
- Δομή Μορφοποίηση Εργασιών και Παρουσιάσεις PowerPoint
| ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, Β&ΚΠ. Πρότυπα και παραδείγματα βιβλιογραφικών αναφορών
Το βρήκα στο: Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής: Σπουδές > Πτυχιακή εργασία > Πρότυπα και παραδείγματα βιβλιογραφικών αναφορών
https://accfin.uoi.gr/wp-content/uploads/2021/07/vivliografikes-anafores-protypa-kai-paradeigmata-2020-pi-2i-ekd.pdf
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ APA STYLE | MLA STYLE | CHICAGO STYLE | HARVARD STYLE | ETBI - Education and Training Board Ireland : Academic Writing: Links and Resources
Πλούσιο ! μ.ά. || i.a.
A guide to reading and analysing academic articles (PDF)
Academic Writing Handbook for Learners in the Further Education Sector (PDF)
How to read a scientific paper (PDF)
How to read and understand a scientific paper: a guide for non-scientists | The University of Edinburgh (UK), Institute for Academic Development, Study Hub learning resources | University of North Carolina at Chapel Hill (USA), The Learning Center, Tips and tools |
1.1. Μεθοδολογία της ακαδημαϊκής εργασίας: πόροι || Methodology of Academic assignment: resources |
---|
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ & ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ |
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης) - Ο Πρακτικός Οδηγός για τη Δεκαδική Ταξινόμηση Dewey | Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο - Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ | ΔΙΕΘΝΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΩΝ (BIPM) - Ιστοσελίδα για το SI (Διεθνές Σύστημα Μονάδων)
SI Brochure: The International System of Units (SI) [8th edition, 2006; updated in 2014] - the updated (2014) 8th edition of the SI Brochure, which defines and presents the Système International d'Unités, the SI (known in English as the International System of Units). | ΕΛΕΤΟ (Ελληνική Εταιρεία Ορολογίας) Λεξικά και Γλωσσάρια: Πίνακας Λεξικών και Γλωσσαρίων που προσφέρει η ΕΛΕΤΟ | 1.2. Μεθοδολογία ακαδημαϊκής εργασίας. Ορολογία βιβλιοθηκονομίας || Methodology of Academic assignment: glossaries of library & Information Terms |
---|
1.2.1. Λογισμικά διαχείρισης βιβλιογραφίας | Bibliographic management software programs και Λογισμικά διαχείρισης Σημειώσεων |
---|
EVERNOTE - λογισμικό λήψης και οργάνωσης σημειώσεων και ιστοσελίδων στο διαδίκτυο (με πολλές δυνατότητες) |
Δημιουργία βιβλιογραφίας - Support.office.com | ZOTERO - Λογισμικό συλλογής τεκμηρίων, οργάνωσης, αναφοράς και διάθεσης αυτών στο διαδίκτυο (για δημιουργία και οργάνωση προσωπικής βιβλιογραφίας)e, cite, and share your research sources | MENDELEY - Λογισμικό διαχείρισης βιβλιογραφίας με πολλαπλές δυνατότητες | EasyBib | POLYTECHNIQUE MONTREAL (CA) . Logiciels de gestion bibliographiques
in English: Bibliographic Management Software Programs: https://libguides.biblio.polymtl.ca/reference_management | Washington University in St Louis - USA: Choose
Συστάσεις και σύγκριση αποτελεσματικότητας διάφορων τέτοιων λογισμικών, στους οδηγούς διάφορων ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών | University of Toronto - Ca, Libraries, Gerstein Science Information Centre
Συστάσεις και σύγκριση αποτελεσματικότητας διάφορων τέτοιων λογισμικών, στους οδηγούς διάφορων ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών | UNIVERSITY OF CALIFORNIA BERKELEY, Geography: Writing + Citing Citation Management Tools | 2.1. ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ - PLAGIARISM - PLAGIAT |
---|
2.2. Συστήματα / Στυλ βιβλιογραφικών παραπομπών και αναφορών - η ποικιλία || Referencing Systems / Styles - the variety |
---|
3. HARVARD REFERENCING SYSTEM Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου HARVARD - Χρησιμοποιείται πολύ στο πεδίο της Γεωγραφίας - Αποτελεί το Σύστημα / Στυλ για πολλά Τμήματα Γεωγραφίας. | Widely in use in Geography Departments. |
---|
4. OXFORD REFERENCING SYSTEM Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου OXFORD |
---|
5. "Οδηγοί στυλ γραφής" ( [Writing] Style Guides) Με συνδέσμους στο Διοργανικό εγχειρίδιο Σύνταξης Κειμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (που συμπεριλαμβάνει επικαιροποιήσεις π.χ. για συντομογραφίες, αρκτικόλεξα, ακρώνυμα καθώς και Ονομασίες χωρών, εδαφών, πρωτευουσών και νομισμάτων) |
---|
6. Αναφορές και παραπομπές σε γεωχωρικά δεδομένα - Referencing & citing geospatial data. Ενδεικτικοί σύνδεσμοι προς οδηγίες αναφοράς (αγγλ. referencing) ή/και παραπομπής (αγγλ. citation) γεωχωρικών δεδομένων (geospatial data) - Προσοχή: σε μερικούς οδηγούς γίνεται χρήση των λέξεων "cite", "citing", "citation" ενώ είναι προφανές ότι εννοείται "reference", "referencing". |
---|
Brock University (CA) - MAP, DATA & GIS LIBRARY - How to Reference Geospatial Data, Maps, Atlases, Air photo
Πρόκειται για αρχείο .pdf. Είχε αλλάξει τοποθεσία ανάρτησης. Επικαιροποίησα τον σύνδεσμο. ED (2025-03-25). |
NC STATE - North Caroline State University (USA) - NCSU Libraries - Atlases and Maps
Επικαιροποίησα τον σύνδεσμο. ED (2025-03-25) | Anglia Ruskin University - Guide to the Harvard System of Referencing (6th edition) - επιλέξτε, στην κατηγορία Image, Maps - Print maps, Digimap, and Google Earth
Checked by ED (2025-03-25) | George Mason University: GIS Writing & Citing. A guide for GIS Resources and Services at Mason
Επικαιροποιημένο. ED (2025-03-25) | Carleton College (Northfield, Minn.) US, Using & Citing GIS Data | MacOdrum Library at Carleton University (CA, Algonquin territory) Citing geospatial data | 7.1. Γενικά Λεξικά - General Dictionaries Εάν χρειάζεται μια πρώτη, πρόχειρη μετάφραση ενός κειμένου από τα - στα Ελληνικά, συγκρ. Google Translate, DeepL Translator... |
---|
7.2. ΛΕΞΙΚΑ & ΓΛΩΣΣΑΡΙΑ (μονόγλωσσα - δίγλωσσα - πολύγλωσσα) ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΟΡΩΝ - Dictionaries & glossaries (uni/bi/tri/lingual) of geographical terms |
---|
8.1. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ - Tools for bibliographic search |
---|
8.2. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΙΑ ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (πολύ γενικοί) - Indicative special links to resources for project and written assignments (very general) Βεβαίως, η παρούσα ενότητα συμπληρώνεται απαραίτητα (αλλά δεν ολοκληρώνεται) από τους συνδέσμους στο https://eclass.hua.gr/courses/GEO114/ (Εισαγωγή στην ανθρωπογεωγραφία - Εργαστήριο / Ασκήσεις, Ε. Ντυρίε)
- Go also to [ΓΦ4500] Specific topics of Geography (5 ECTS credits) https://eclass.hua.gr/courses/GEO244/ > links |
---|
9. Σχετικά με ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ - "ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ" και άλλες ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΕ ΠΠΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ || About SKILLS - "Geographical" and other skills for undergraduate students in Geography |
---|
De quelques petits points de géographie à l’usage des étudiants en archéologie…
Μεθοδολογικό σημείωμα περί διεπιστημονικότητας, ειδικότερα για γεωγραφικά ζητήματα προς φοιτητές αρχαιολογίας |
Study skills site
Ανάπτυξη δεξιοτήτων μελέτης στο πανεπιστήμιο. 14 θεματικές ενότητες, με σκοπό την βελτίωση της μελέτης σας με την ανάπτυξη δεξιοτήτων και εφαρμογή τεχνικών, ξεκινώντας από την παρακολουθηση της προόδου σας. Από το Πανεπιστήμιο University of Worcester (UK). Στα αγγλικά. | Please mind the gap: students’ perspectives of the transition in academic skills between A - level and degree - level geography
Article accepted by Journal of Geography in Higher Education, September 2012 - by Dr Simon Tate, Geography, School of GPS, Newcastle University, & Dr Jon Swords, Geography and Environment,School of the Built & Natural Environment, Northumbria University. see also Simon Tate and Jon Swords, Please mind the gap: students' perspectives of the transition in academic skills between A-level and degree-level geography, Journal of Geography in Higher Education Vol. 37 , Iss. 2,2013 doi: http://dx.doi.org/10.1080/03098265.2012.763114 | Hindmarsh, Kimberley, and Alexandra Budke. 2025. “Analysis of Written Material-Based, Multi-Perspective Argumentation in Geography Lessons:
Hindmarsh, Kimberley, and Alexandra Budke. 2025. “Analysis of Written Material-Based, Multi-Perspective Argumentation in Geography Lessons: A Comparison Between Two Samples From Ecuador and Germany”. European Journal of Geography 16 (2):197-210. https://doi.org/10.48088/ejg.k.hin.16.2.197.210 | 10. Εταιρείες Γεωγράφων - Γεωγραφικές εταιρείες (και παρεμφερείς οργανισμοί) || Geographical Societies / Geographers' Societies, Unions, Associations (and organisations related to geography) Η διάρθρωση της επιστημονικής κοινότητας των Γεωγράφων σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο ξεκινώντας από το εθνικό (με σημείο αναφοράς την Ελλάδα) παρουσιάζεται στα Έγγραφα (Ε. ΝΤυρίε). Προηγείται από μια μικρή εισαγωγή για την ιστορική εξέλιξη των "εθνικών" εταιρειών.
Εδώ παρατίθενται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις μερικών από τις γεωγραφικές εταιρείες της Ευρώπης, με σκοπό να εκπροσωπούνται διάφορες γλωσσικές "κοινότητες" καθώς και κάποιες χώρες δραστήριες στον τομέα της γεωγραφίας, οι οποίες όμως είναι λιγότερο "ξακουστές" στην Ελλάδα. |
---|
11. Ιδιαίτερες ψηφιακές βιβλιοθήκες - Special digital libraries Δεν παρουσιάζονται εδώ οι ψηφιακές βιβλιοθήκες για τις οποίες γίνεται λόγος στις διαφάνειες. Βλ. Φάκελο Ε. Ντυρίε. |
---|
12. Σχετικά με τα διαδικτυακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης & οι επιστήμονες - About the social media websites & platforms and the researchers - scientists |
---|
Olivier FINANCE, Instagram, une source pour la recherche et l’enseignement en géographie ? 15/01/2018
στο Cybergeo - Espace Conversation. Texte commenté : Piganiol V., 2017, « Instagram, outil du géographe ? », Cybergeo : European Journal of Geography, rubrique E-Topiques. |
David WESTERMAN, Patric R. SPENCE & Brandon VAN DER HEIDE (2014), Social Media as Information Source: Recency of Updates and Credibility of Information,
Journal of Computer-mediated Communication, vol. 19 issue 2, 171-183 doi: 10.1111/jcc4.12041 | Vicki COLEMAN (2013), "Social Media as a Primary Source: A Coming of Age", EDUCAUSE Review 6 Dec. [on-line] & downlable | Les réseaux sociaux scientifiques, la visibilité et l’open access, του Eric VERDEIL,
Από το Ιστολόγιό του "RUMOR ...Recherches urbaines au Moyen-Orient… et ailleurs" | Emmanuel MOURLON-DRUOL (2017), L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs
Mourlon-Druol Emmanuel (2017). “L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs”, in Cavalié Étienne, Clavert Frédéric, Legendre Olivier, Martin Dana (édité par), Expérimenter les humanités numériques. Des outils individuels aux projets collectifs, collection « Parcours numériques », Les Presses de l’Université de Montréal, Montréal, p. 37-53 [en ligne] http://www.parcoursnumeriques-pum.ca/l-usage-des-reseaux-sociaux-pour-chercheurs | Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles,
Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", organisé dans le cadre de ses séminaires Information Scientifique et Technique, le réseau des écotoxicologues du LabEx BASC [Laboratoire d’Excellence BASC (Biodiversité, agroécosystèmes, Société, Climat)], en partenariat avec la DIST de l’INRA, 31 janvier 2017 - INRA Versailles, Amphithéatre. | BOUCHARD A. (2017) Avantages et limites des réseaux sociaux en recherche. Panorama des outils. INRA, 31 janvier
Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles
| ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations
Aventurier, P. (Co-premier auteur), L'hostis, D. (Co-premier auteur), Délégation à l'Information Scientifique et Technique (2016). ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations Inra. 6 p. https://prodinra.inra.fr/record/372739| Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles
| Open Access - Blogging - Social Media - Online Outreach (EN - FR)
DEBECKER Damien Retour d’expérience d’un chercheur - Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles
| Innovations in Scholarly Communication - Changing Research Workflows. International Research lead by U. Utrecht (NL)
A project that aims to analyse in detail research lifecycle phases and innovative tools that are used by researchers in each of the phases. Specifically, the purpose of the project was to investigate to what extent researchers are using the innovative communication tools compared to traditional ones and what impact these tools have on the research workflow. (years of data collection 2015-2016). Founders of the project Bianca Kramer and Jeroen Bosman from Utrecht University Library. See also. i.a.: https://www.openuphub.eu/component/k2/item/610-101-innovations-in-scholarly-communications
| Bosman, Jeroen and Kramer, Bianca (2015) 101 Innovations in Scholarly Communication: How researchers are getting to grip with the myriad of new tools. Impact of Social Sciences Blog (11 Nov 2015). Blog Entry.
.pdf downloadable from: http://eprints.lse.ac.uk/70920/
| MORVAN Malo (2019), « Pourquoi je ne suis (presque) pas sur Academia.edu® », Agencements, 2019/2 (N° 4), p. 206-231. DOI : 10.3917/agen.004.0206. | 13. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Quizz, εκπαιδευτικοί/διαδραστικοί πόροι ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ που διατίθενται δωρεάν στο διαδίκτυο. Προσοχή ! ΔΕΝ έχω προβεί σε περαιτέρω έλεγχο εκτός από το να αναφέρω την ταυτότητα του ιστοτόπου. (Ε. Ντυρίε) |
---|
14. "Ανανεωτικές" τάσεις της έρευνας, όχι τόσο νέες αλλά με όλο μεγαλύτερη ανταπόκριση, εφαρμογή - "Revitalizing" research trends, not so new but with increasing response, application |
---|
15. Λογισμικά - προγράμματα - τεχνολογικές εξελίξεις |
---|
FRAMAPAD - A collaborative real-time web-based editor
"A pad is an online collaborative text editor. The contributions of each user are indicated by a colour code, appear on the screen in real time and are recorded as they are typed." |
CANVA.com - Free infographic maker | Στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου: LaTeX template για Πτυχιακές Εργασίες | Το ChatGPT και άλλα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα: Ευκαιρίες, κίνδυνοι και ηθικά διλήμματα (Μάιος 2023)
Άρθρο του Μανόλη Κουμπαράκη (καθηγητή Τεχνητής Νοημοσύνης στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ), στο τεύχος 9, Μαΐου 2023, του περιοδικού Φρέαρ (mag.frear.gr "Στο βάθος των περιστάσεων"), που περιλάμβανε αφιέρωμα: Τεχνητή νοημοσύνη: ποιο μέλλον οραματιζόμαστε και πώς; | Meltemi, το πρώτο ανοιχτό Μεγάλο Γλωσσικό Μοντέλο για τα Ελληνικά (2024-03-28) | UNESCO dedicates the International Day of Education 2025 to Artificial Intelligence (UNESCO Press release)
see also UNESCO, Artificial intelligence in education, https://www.unesco.org/en/digital-education/artificial-intelligence | Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣYΝΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕYΣΗ. Πρακτικά 1ου επιστημονικού συνεδρίου 7 - 8/12/2024
επιμέλεια: ΒΑΖΟΥΡΑ Ζωή & ΣΑΜΑΡΑΣ Νικόλαος, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Διοργάνωση: Τμήμα Εφαρμοσμένης πληροφορικής, Παν/μιο Μακεδονίας και Διεύθυνση Β'βάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. | https://digital-strategy.ec.europa.eu/el/policies/ai-code-practice | ΠΟΕΣΥ (13 Μαΐου, 2025) Παρουσίαστηκε ο Κώδικας Δεοντολογίας για τη χρήση της Τ. Ν. από Δημοσιογράφους | ΕΕΒΤ (Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής). 18/03/2025, Νέα ΓΝΩΜΗ Για τις εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στο ελληνικό σχολείο
/2412/ΓΝΩΜΗ_ΤΝ_ΣΤΟ_ΕΛΛΗΝΙΚΟ_ΣΧΟΛΕΙΟ_FINAL_GR.pdf || 2413/ΕΚΘΕΣΗ_ΤΝ_ΣΤΟ_ΕΛΛΗΝΙΚΟ_ΣΧΟΛΕΙΟ_FINAL_GR.pdf | Trends – Artificial Intelligence (AI) (May 30, 2025) by Mary Meeker / Jay Simons / Daegwon Chae / Alexander Krey, BOND Special Report
"BOND is a global technology investment firm that supports visionary founders throughout their entire life cycle of innovation & growth." (San Francisco, Ca, USA) https://www.bondcap.com/ | 15.α. Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia |
---|
15.β. Διαφάνεια στη χρήση Παραγωγικής ΤΝ στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia and Transparency How to cite? & Logos, Icons, AI usage disclosure |
---|
AI in Education at HES-SO (CH) Haute École Spécialisée de Suisse occidentale (HES SO) |
BROCK UNIVERSITY (CA, Ontario): Citing Artificial Intelligence (AI) | Université de Sherbrooke (CA, Québec): Intelligences artificielles: Rédaction et citation | CEGEP Marie-Victorin (CA) Utilisation de l’intelligence artificielle | UCL. (UK) Acknowledging the use of generative AI and referencing generative AI | AI Policy Toolkit: Transparency Checklist
Leon Furze Consultant, author and PhD candidate | PUPP - PARTNERSHIP ON UNIVERSITY PLAGIARISM PREVENTION (CA) - 16. Transparency and AI | PUPP - Partenariat universitaire sur la prévention du plagiat (CA) - 16. IA et transparence | Transparent Use of Artificial Intelligence - Acronyms and Icons for a Transparent Use of AI (Peters, 2023) | Artificial Intelligence Usage Disclosure
Peters, M. (2025). Divulgation de l’utilisation de l’intelligence articificelle. https://mpeters.uqo.ca/divulgation-de-lutilisation-de-lintelligence-artificielle/ Merci à Mike Solomon pour l’idée de divulgation de l’IA à la fin de son article de blog : Solomon, M. (2023, February 2nd, 2023). GPT3 is Just Spicy | UQAM (CA), Collimateur. Veille pédagonumérique. Usage de l'IAg
Intégrer l’IA dans la recherche universitaire | 16. Επιλογή βιντεοσκοπημένων εκδηλώσεων που διατίθενται στον παγκόσμιο ιστό |
---|