0. Σχετικά με: Ψηφιακές δεξιότητες - ψηφιακός γραμματισμός || About DIGITAL SKILLS - DIGITAL LITERACY American Library Association - ALA’s Digital Literacy Task Force defines digital literacy as “the ability to use information and communication technologies to find, evaluate, create, and communicate information, requiring both cognitive and technical skills.” https://literacy.ala.org/digital-literacy/ ||
(EU - Europass) Test your Digital Skills : https://europa.eu/europass/digitalskills/screen/home |
---|
0. Ακαδημαϊκή & επιστημονική ακεραιότητα - About: ACADEMIC & SCIENTIFIC INTEGRITY - Intégrité académique et scientifique |
---|
Guidelines for academic integrity (IRAFPA - Institute of Research and Action on Fraud and Plagiarism in Academia) |
IRAFPA - Institute of Research and Action on Fraud and Plagiarism in Academia
"...officially formed in Geneva on 18 June 2016. It is an independent organization and has no political or religious affiliation."
"Its role: To create a forum for international, interdisciplinary scientific discussion on fraud and plagiarism, to aid and assist individuals and institutions affected by academic fraud or plagiarism, to conduct theoretical and applied research in those specific fields, and to formulate and disseminate a methodological protocol with respect to fraud and plagiarism." | ΟΔΗΓΙΑ (ΕΕ) 2019/790 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 17ης Απριλίου 2019 για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και τα συγγενικά δικαιώματα στην ψηφιακή ενιαία αγορά και την τροποποίηση των οδηγιών 96/9/ΕΚ και 2001/29/ΕΚ
Οδηγία (ΕΕ) 2019/790 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Απριλίου 2019, για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και τα συγγενικά δικαιώματα στην ψηφιακή ενιαία αγορά και την τροποποίηση των οδηγιών 96/9/ΕΚ και 2001/29/ΕΚ (Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ) || PE/51/2019/REV/1 || ΕΕ L 130 της 17.5.2019, σ. 92 έως 125 || Ισχύει ||CELEX32019L0790 || ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2019/790/oj
| EUIPO (European Union Intellectual Property Office Observatory) Συχνές ερωτήσεις για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας
"Ελληνόγλωσση" διαδικτυακή πύλη του Παρατηρητηρίου (EUIPO Observatory). Η αγγλόγλωσση εκδοχή του EUIPO Observatory βρίσκεται εδώ : https://euipo.europa.eu/ohimportal/el/web/observatory/home | Ευρωπαϊκός Κώδικας Δεοντολογίας για την ακεραιότητα της έρευνας - μτφρ. από τα αγγλικά, 2018
| EUIPO - European Union Intellectual Property Office - κεντρική ιστοσελίδα της αγγλόγλωσσης εκδοχής. | The European Intellectual Property Teachers’ Network | COPE (Committee on Publication Ethics)
"...is committed to educating and supporting editors, publishers and those involved in publication ethics with the aim of moving the culture of publishing towards one where ethical practices become a normal part of the publishing culture. Our approach is firmly in the direction of influencing through education, resources and support of our members, alongside the fostering of professional debate in the wider community." | COMETS: comité d’éthique du CNRS (FR) / the [French] CNRS Ethics Committee- Opinions and recommendations
“Through its opinions and the training activities which it conducts or in which it participates, COMETS calls the attention of research and management personnel on the ethical and societal dimensions of all research. In so doing, it aims to clarify the exercise of freedom of research in relation to the obligations and responsibilities that these personnel have towards the CNRS and, more generally, towards society”.
Info about Training : https://comite-ethique.cnrs.fr/en/training/ main page (in fr) https://comite-ethique.cnrs.fr/ | Retraction Watch. Tracking retractions as a window into the scientific process | AMUE (FR) IA et Enseignement Supérieur : quels enjeux et impacts ? (dec 2023)
L'Agence de mutualisation des universités et établissements d'enseignement supérieur ou de recherche et de support à l'enseignement supérieur ou à la recherche est un Groupement d'Intérêt Public (GIP) qui organise la coopération entre ses membres et sert de support à leurs actions communes en vue d’améliorer la qualité de leur gestion. | Harvard University - Information Technology - Generative Artificial Intelligence (AI) | What Are the Different Types of Scientific Research? |
0. Πληροφόρηση - κριτική σκέψη - ψευδοεπιστήμες |
---|
Ιστοσελίδα των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης για το βιβλίο ΨΕΥΔΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΝΩΜΟΣΙΑΣ της σειράς Επιστημονική εκλαΐκευση
ΠΛΕΙΩΝΗΣ Μανώλης (επιμ.), Ψευδοεπιστήμες και θεωρίες συνωμοσίας. Ένας οδηγός πλοήγησης, Ηράκλειο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης - ΙΤΕ, 2023. βλ. επίσης https://www.youtube.com/watch?v=NWO8jM8uOVc
Από εκεί, απόσπαμα του βιβλίου, διαθέσιμο προς ανάγνωση και μεταφόρτωση, + πρόσβαση προς βιντεοσκοπημένη εκδήλωση της παρουσίασης του βιβλίου, διαθέσιμη στο YOUTUBE, στο κανάλι "Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης". https://www.youtube.com/watch?v=wZfivc06pCI |
Ιστοσελίδα του γαλλικού Περιοδικού "Science et pseudo-sciences" της AFIS - Association française pour l’information scientifique (Afis)
L’Association française pour l’information scientifique (Afis) https://www.afis.org/Qu-est-ce-que-l-AFIS
Το περιοδικό ("Επιστήμη και ψευδο-επιστήμες"), των οποίων τα άρθρα, τρεις (3) μήνες μετά την δημοσίευση του τελευταίου τεύχους, είναι διαθέσιμα σε ανοικτή πρόσβαση, διαρθρώνεται γύρω από διάφορες θεματικές ενότητες, και μια από αυτές είναι: Esprit critique - Κριτική σκέψη. |
1. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - Methodology of academic essay. Οδηγοί - Guides ...και οδηγοί για ακαδημαϊκές δεξιότητες γενικότερα: ανάγνωση, μελέτη κ.ά. || and for more: academic skills as reading, studying... |
---|
Olivier DELHAYE, Τεχνικές Γραφής Επιστημονικής Εργασίας OCRS158 Α.Π.Θ. Σχολή - Τμήμα: Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τύπος: Προπτυχιακό |
ΑΠΘ Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης - Β&ΚΠ Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης - Οδηγοί
Στα ελληνικά, ίσως το καλύτερο. | Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς, Υποστήριξη έρευνας.
Πληροφοριακές Πηγές
- Πληροφορία και ανάγκη για πληροφόρησης (pdf)
- Πρωτογενείς και Δευτερογενείς Πηγές (pdf)
- Επιστημονικά Περιοδικά vs Περιοδικά Ποικίλης ύλης (pdf)
- Επιστημονικά Περιοδικά vs Περιοδικά Ποικίλης ύλης με μια ματιά (pdf)
- Τεστ γνώσεων αναγνώρισης πηγών (pdf)
| Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς, Υποστήριξη έρευνας.
Στρατηγικές Αναζήτησης Πληροφοριακών Πηγών
- Μεθοδολογία έρευνας (pdf)
- Στρατηγική Έρευνας (pdf)
- EBSCO Computer & Applied Sciences Complete (pdf)
- JSTOR (pdf)
- MathSciNet Οδηγός χρήσης (pdf)
- Επιστημονική έρευνα με μια ματιά (pdf)
- Υπόδειγμα γραπτής παρουσίασης έρευνας (pdf)
| Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς, Υποστήριξη Έρευνας.
Αξιολόγηση Πληροφοριακών Πηγών
- Ποιότητα πληροφορίας (pdf)
- Αξιολόγηση πληροφοριακών πηγών (pdf)
- Αξιολόγηση πηγών διαδικτύου (pdf)
- Αξιολόγηση βιβλίων (pdf)
- Αξιολόγηση βιβλίων με μια ματιά (pdf)
| Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς, Υποστήριξη έρευνας.
Δεοντολογία της Πληροφορίας
- Περί λογοκλοπής (pdf)
- Επιστημονική δημισίευση και Ανοικτή Πρόσβαση (pdf)
- Αδειες Creative Commons με μια ματιά (pdf)
- Λογοκλοπή με μια ματιά (pdf)
| SEP: Learning Skills for Science Post-16 Programme - The materials address six skill areas.
Skill area 1 - Information retrieval from books, libraries, experts and the internet
Skill area 2 – Listening and observing presentations and video
Skill area 3 – Reading scientific articles and textbooks
Skill area 4 – Representing data using symbols, diagrams, graphs and tables
Skill area 5 - Scientific writing of reports, case studies, papers, abstracts and bibliographies
Skill area 6 - Knowledge presentation using oral presentations and posters | Nuffield Science/ SEP: Learning Skills for Science Post-16/ SKILL5: Scientific Writing | Academic writing resources - Simon Fraser University (SFU) Library, Canada
(έλεγχος 2025-03-25 ED) Μέρος του Student Learning Commons: Home https://www.lib.sfu.ca/about/branches-depts/slc | Ελληνικό Ινστιτούτο Μετρολογίας - ΕΙΜ
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Μετρολογίας, ΕΙΜ, είναι ο Εθνικός Φορέας Μετρολογίας της Ελλάδος και Σύμβουλος της Ελληνικής Πολιτείας σε θέματα μετρολογίας και μετρήσεων. Το ΕΙΜ από τις 23 Ιανουαρίου 2013 αποτελεί σύμφωνα με το ν.4109/2013, ανεξάρτητη υποδομή-μονάδα του Εθνικού Συστήματος Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ). Το ΕΣΥΠ αποτελείται από τις εξής ανεξάρτητες υποδομές ποιότητας – μονάδες: α) Ελληνικό Ινστιτούτο Μετρολογίας (ΕΙΜ), β) Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ), γ) Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης (ΕΛΟΤ). | UNIVERSITY OF EXETER (UK) - Library, Guides https://libguides.exeter.ac.uk/ > GEOGRAPHY | Université de Genève - Bibliothèque, Infotrack, Training for Information Literacy (also in FR)
InfoTrack the online training platform in information literacy of the University of Geneva Library (searching for and selecting documents, sharing and using information ethically). It is aimed primarily at Bachelor’s students in all disciplines.
glossary: https://infotrack.unige.ch/en/glossary | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ - Β&ΚΠ Παραρτήματος Πρεβέζης, Εκπαίδευση στη χρήση της Βιβλιοθήκης και Βιβλιογραφική Υποστήριξη της έρευνας και εκπαίδευσης:
- Πληροφοριακές πηγές βιβλιοθήκης – Γνωριμία
- Τεχνικές αναζήτησης Πληροφοριακών Πηγών – Υποστήριξη της έρευνας και σύνταξη δοκιμίων
- Μεθοδολογία Έρευνας – Διαδικασία Συγγραφής Εργασίας – Ειδικότερα θέματα σύνταξης εργασιών
- Αξιολόγηση πηγών, Λογοκλοπή, Βιβλιογραφικές αναφορές και Βιβλιογραφία
- Δομή Μορφοποίηση Εργασιών και Παρουσιάσεις PowerPoint
| ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, Β&ΚΠ. Πρότυπα και παραδείγματα βιβλιογραφικών αναφορών
Το βρήκα στο: Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής: Σπουδές > Πτυχιακή εργασία > Πρότυπα και παραδείγματα βιβλιογραφικών αναφορών
https://accfin.uoi.gr/wp-content/uploads/2021/07/vivliografikes-anafores-protypa-kai-paradeigmata-2020-pi-2i-ekd.pdf
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ APA STYLE | MLA STYLE | CHICAGO STYLE | HARVARD STYLE | ETBI - Education and Training Board Ireland : Academic Writing: Links and Resources
Πλούσιο ! μ.ά. || i.a.
A guide to reading and analysing academic articles (PDF)
Academic Writing Handbook for Learners in the Further Education Sector (PDF)
How to read a scientific paper (PDF)
How to read and understand a scientific paper: a guide for non-scientists | The University of Edinburgh (UK), Institute for Academic Development, Study Hub learning resources | University of North Carolina at Chapel Hill (USA), The Learning Center, Tips and tools | 1.1. Μεθοδολογία της ακαδημαϊκής εργασίας: πόροι || Methodology of Academic assignment: resources |
---|
1.2. Μεθοδολογία ακαδημαϊκής εργασίας. Ορολογία βιβλιοθηκονομίας || Methodology of Academic assignment: glossaries of library & Information Terms |
---|
1.2.1. Λογισμικά διαχείρισης βιβλιογραφίας | Bibliographic management software programs και Λογισμικά διαχείρισης Σημειώσεων |
---|
2.1. ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ - PLAGIARISM - PLAGIAT |
---|
2.2. Συστήματα / Στυλ βιβλιογραφικών παραπομπών και αναφορών - η ποικιλία || Referencing Systems / Styles - the variety |
---|
3. HARVARD REFERENCING SYSTEM Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου HARVARD - Χρησιμοποιείται πολύ στο πεδίο της Γεωγραφίας - Αποτελεί το Σύστημα / Στυλ για πολλά Τμήματα Γεωγραφίας. | Widely in use in Geography Departments. |
---|
UNIVERSITY OF OXFORD - Dept of Education - Bodleian Libraries - Guide to Referencing and Citations
Η εκδοχή του Harvard Referencing System που δημιούργησε το Τμήμα Department of Education του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης... δεν είναι πλέον διαθέσιμη (2019-08-10). Από τον κεντρικό ιστότοπο των βιβλιοθηκών, https://libguides.bodleian.ox.ac.uk/reference-management/intro φαίνεται ότι συνιστάται πλέον στους φοιτητές και ερευνητές να περάσουν στην χρήση λογισμικών διαχείρισης και παράθεσης πηγών. Πολύ ενδιαφέρον ο συγκριτικός πίνακας (Comparison Table). Οι οδηγοί προς τους οποίους οι χρήστες των βιβλιοθηκών Oxford University Bodleian Libraries κατευθύνονται συνιστούν δημοσιευμένα βιβλία και δεν είναι πλέον σε ανοικτή πρόσβαση. |
CQU - Central Queensland University Australia, Harvard Guide | UK - Anglia Ruskin University's Guide to the Harvard System of Referencing
Ίσως ο πιο πρακτικός, παραδειγματικός και πρόσφατος οδηγός - σε [5η έκδοση του Ιανουαρίου 2015] πλέον 6η. Συμπεριλαμβάνει και πλούσιο δείγμα για μη έντυπα τεκμήρια και ηλεκτρονικές πηγές. Βέβαια, στα αγγλικά, για κείμενα που συντάσσονται στα αγγλικά. | University of Exeter - College of Life and Environmental Science - Department of Geography: Geography Referencing and Style Guide
This referencing guide is based on a derivation of the Harvard style. This guide has been developed for School of Geography students at the University of Exeter and has been adapted, with permission, from The University of Auckland’s, ‘How to’ Guide to Referencing in Geography (2006) available at: www.library.auckland.ac.nz/about/sis/docs/Geographystyleguide.pdf . | (The Royal Melbourne Institute of Technology) RMIT University, Australia - Harvard Referencing Guide for Visual Material | University of Western Australia, UWA Library: Harvard citation style - Complete Guide
Πρόκειται για την εκδοχή που προτείναι από την ΒΚΠ του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου για την πτυχιακή εργασία. Βλ. http://www.library.hua.gr/index.php/nea/388-πρότυπα-έγγραφα-templates-για-τη-Συγγραφή-Πτυχιακών-Διπλωματικών-Διατριβών
| University of Reading (UK) Different styles & systems of referencing | University of Exeter - Department of Lifelong Learning: Study Skills Series - Referencing - The Harvard System | Cardiff University - HARVARD REFERENCING TUTORIAL | University of Sydney. Library - Harvard Referencing & Citation Style | Harvard style guides-στην πλατφόρμα Cite This For Me: Harvard, APA, MLA Reference Generator https://www.citethisforme.com/ | Staffordshire University - Harvard Referencing System - guide and examples | UNIVERSITY OF SHEFFIELD - The University Library. Harvard referencing |
4. OXFORD REFERENCING SYSTEM Σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών τύπου OXFORD |
---|
The University of Western Australia - Oxford referencing style
A guide to using the Oxford note citation referencing style for footnotes and reference lists. Εάν επιλέγετε "All Examples" έχετε και πρόσβαση σε αρχείο .pdf . Δώστε σσμασία στην επισήμανση: "Please remember that there are many variations on the Oxford style of referencing. The examples presented in this guide are recommendations only. Always check your unit outline to determine any preferences. No matter which variations on this style you use, the most important thing is to be consistent throughout your assignment." |
DEAKIN UNIVERSITY (AU) - Deakin guide to referencing - Oxford | Victoria University - Melbourne (AU) - Library Guides - Oxford Referencing | UMEA UNIVERSITY Library (SE)- Writing References - Oxford System | UMEA UNIVERSITY Library (SE) - Citing References - Oxford System | 5. "Οδηγοί στυλ γραφής" ( [Writing] Style Guides) Με συνδέσμους στο Διοργανικό εγχειρίδιο Σύνταξης Κειμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (που συμπεριλαμβάνει επικαιροποιήσεις π.χ. για συντομογραφίες, αρκτικόλεξα, ακρώνυμα καθώς και Ονομασίες χωρών, εδαφών, πρωτευουσών και νομισμάτων) |
---|
6. Αναφορές και παραπομπές σε γεωχωρικά δεδομένα - Referencing & citing geospatial data. Ενδεικτικοί σύνδεσμοι προς οδηγίες αναφοράς (αγγλ. referencing) ή/και παραπομπής (αγγλ. citation) γεωχωρικών δεδομένων (geospatial data) - Προσοχή: σε μερικούς οδηγούς γίνεται χρήση των λέξεων "cite", "citing", "citation" ενώ είναι προφανές ότι εννοείται "reference", "referencing". |
---|
Brock University (CA) - MAP, DATA & GIS LIBRARY - How to Reference Geospatial Data, Maps, Atlases, Air photo
Πρόκειται για αρχείο .pdf. Είχε αλλάξει τοποθεσία ανάρτησης. Επικαιροποίησα τον σύνδεσμο. ED (2025-03-25). |
NC STATE - North Caroline State University (USA) - NCSU Libraries - Atlases and Maps
Επικαιροποίησα τον σύνδεσμο. ED (2025-03-25) | Anglia Ruskin University - Guide to the Harvard System of Referencing (6th edition) - επιλέξτε, στην κατηγορία Image, Maps - Print maps, Digimap, and Google Earth
Checked by ED (2025-03-25) | George Mason University: GIS Writing & Citing. A guide for GIS Resources and Services at Mason
Επικαιροποιημένο. ED (2025-03-25) | Carleton College (Northfield, Minn.) US, Using & Citing GIS Data | MacOdrum Library at Carleton University (CA, Algonquin territory) Citing geospatial data | 7.1. Γενικά Λεξικά - General Dictionaries Εάν χρειάζεται μια πρώτη, πρόχειρη μετάφραση ενός κειμένου από τα - στα Ελληνικά, συγκρ. Google Translate, DeepL Translator... |
---|
7.2. ΛΕΞΙΚΑ & ΓΛΩΣΣΑΡΙΑ (μονόγλωσσα - δίγλωσσα - πολύγλωσσα) ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΟΡΩΝ - Dictionaries & glossaries (uni/bi/tri/lingual) of geographical terms |
---|
8.1. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ - Tools for bibliographic search |
---|
8.2. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΙΑ ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (πολύ γενικοί) - Indicative special links to resources for project and written assignments (very general) Βεβαίως, η παρούσα ενότητα συμπληρώνεται απαραίτητα (αλλά δεν ολοκληρώνεται) από τους συνδέσμους στο https://eclass.hua.gr/courses/GEO114/ (Εισαγωγή στην ανθρωπογεωγραφία - Εργαστήριο / Ασκήσεις, Ε. Ντυρίε)
- Go also to [ΓΦ4500] Specific topics of Geography (5 ECTS credits) https://eclass.hua.gr/courses/GEO244/ > links |
---|
9. Σχετικά με ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ - "ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ" και άλλες ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΕ ΠΠΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ || About SKILLS - "Geographical" and other skills for undergraduate students in Geography |
---|
10. Εταιρείες Γεωγράφων - Γεωγραφικές εταιρείες (και παρεμφερείς οργανισμοί) || Geographical Societies / Geographers' Societies, Unions, Associations (and organisations related to geography) Η διάρθρωση της επιστημονικής κοινότητας των Γεωγράφων σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο ξεκινώντας από το εθνικό (με σημείο αναφοράς την Ελλάδα) παρουσιάζεται στα Έγγραφα (Ε. ΝΤυρίε). Προηγείται από μια μικρή εισαγωγή για την ιστορική εξέλιξη των "εθνικών" εταιρειών.
Εδώ παρατίθενται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις μερικών από τις γεωγραφικές εταιρείες της Ευρώπης, με σκοπό να εκπροσωπούνται διάφορες γλωσσικές "κοινότητες" καθώς και κάποιες χώρες δραστήριες στον τομέα της γεωγραφίας, οι οποίες όμως είναι λιγότερο "ξακουστές" στην Ελλάδα. |
---|
11. Ιδιαίτερες ψηφιακές βιβλιοθήκες - Special digital libraries Δεν παρουσιάζονται εδώ οι ψηφιακές βιβλιοθήκες για τις οποίες γίνεται λόγος στις διαφάνειες. Βλ. Φάκελο Ε. Ντυρίε. |
---|
12. Σχετικά με τα διαδικτυακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης & οι επιστήμονες - About the social media websites & platforms and the researchers - scientists |
---|
Olivier FINANCE, Instagram, une source pour la recherche et l’enseignement en géographie ? 15/01/2018
στο Cybergeo - Espace Conversation. Texte commenté : Piganiol V., 2017, « Instagram, outil du géographe ? », Cybergeo : European Journal of Geography, rubrique E-Topiques. |
David WESTERMAN, Patric R. SPENCE & Brandon VAN DER HEIDE (2014), Social Media as Information Source: Recency of Updates and Credibility of Information,
Journal of Computer-mediated Communication, vol. 19 issue 2, 171-183 doi: 10.1111/jcc4.12041 | Vicki COLEMAN (2013), "Social Media as a Primary Source: A Coming of Age", EDUCAUSE Review 6 Dec. [on-line] & downlable | Les réseaux sociaux scientifiques, la visibilité et l’open access, του Eric VERDEIL,
Από το Ιστολόγιό του "RUMOR ...Recherches urbaines au Moyen-Orient… et ailleurs" | Emmanuel MOURLON-DRUOL (2017), L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs
Mourlon-Druol Emmanuel (2017). “L’usage des réseaux sociaux pour chercheurs”, in Cavalié Étienne, Clavert Frédéric, Legendre Olivier, Martin Dana (édité par), Expérimenter les humanités numériques. Des outils individuels aux projets collectifs, collection « Parcours numériques », Les Presses de l’Université de Montréal, Montréal, p. 37-53 [en ligne] http://www.parcoursnumeriques-pum.ca/l-usage-des-reseaux-sociaux-pour-chercheurs | Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles,
Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", organisé dans le cadre de ses séminaires Information Scientifique et Technique, le réseau des écotoxicologues du LabEx BASC [Laboratoire d’Excellence BASC (Biodiversité, agroécosystèmes, Société, Climat)], en partenariat avec la DIST de l’INRA, 31 janvier 2017 - INRA Versailles, Amphithéatre. | BOUCHARD A. (2017) Avantages et limites des réseaux sociaux en recherche. Panorama des outils. INRA, 31 janvier
Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles
| ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations
Aventurier, P. (Co-premier auteur), L'hostis, D. (Co-premier auteur), Délégation à l'Information Scientifique et Technique (2016). ResearchGate et Academia : usages, limites et recommandations Inra. 6 p. https://prodinra.inra.fr/record/372739| Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles
| Open Access - Blogging - Social Media - Online Outreach (EN - FR)
DEBECKER Damien Retour d’expérience d’un chercheur - Séminaire "Utiliser les réseaux sociaux pour booster sa communication scientifique", 31 janvier 2017 - INRA Versailles
| Innovations in Scholarly Communication - Changing Research Workflows. International Research lead by U. Utrecht (NL)
A project that aims to analyse in detail research lifecycle phases and innovative tools that are used by researchers in each of the phases. Specifically, the purpose of the project was to investigate to what extent researchers are using the innovative communication tools compared to traditional ones and what impact these tools have on the research workflow. (years of data collection 2015-2016). Founders of the project Bianca Kramer and Jeroen Bosman from Utrecht University Library. See also. i.a.: https://www.openuphub.eu/component/k2/item/610-101-innovations-in-scholarly-communications
| Bosman, Jeroen and Kramer, Bianca (2015) 101 Innovations in Scholarly Communication: How researchers are getting to grip with the myriad of new tools. Impact of Social Sciences Blog (11 Nov 2015). Blog Entry.
.pdf downloadable from: http://eprints.lse.ac.uk/70920/
| MORVAN Malo (2019), « Pourquoi je ne suis (presque) pas sur Academia.edu® », Agencements, 2019/2 (N° 4), p. 206-231. DOI : 10.3917/agen.004.0206. | 13. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Quizz, εκπαιδευτικοί/διαδραστικοί πόροι ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ που διατίθενται δωρεάν στο διαδίκτυο. Προσοχή ! ΔΕΝ έχω προβεί σε περαιτέρω έλεγχο εκτός από το να αναφέρω την ταυτότητα του ιστοτόπου. (Ε. Ντυρίε) |
---|
14. "Ανανεωτικές" τάσεις της έρευνας, όχι τόσο νέες αλλά με όλο μεγαλύτερη ανταπόκριση, εφαρμογή - "Revitalizing" research trends, not so new but with increasing response, application |
---|
15. Λογισμικά - προγράμματα - τεχνολογικές εξελίξεις |
---|
FRAMAPAD - A collaborative real-time web-based editor
"A pad is an online collaborative text editor. The contributions of each user are indicated by a colour code, appear on the screen in real time and are recorded as they are typed." |
CANVA.com - Free infographic maker | Στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου: LaTeX template για Πτυχιακές Εργασίες | Το ChatGPT και άλλα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα: Ευκαιρίες, κίνδυνοι και ηθικά διλήμματα (Μάιος 2023)
Άρθρο του Μανόλη Κουμπαράκη (καθηγητή Τεχνητής Νοημοσύνης στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ), στο τεύχος 9, Μαΐου 2023, του περιοδικού Φρέαρ (mag.frear.gr "Στο βάθος των περιστάσεων"), που περιλάμβανε αφιέρωμα: Τεχνητή νοημοσύνη: ποιο μέλλον οραματιζόμαστε και πώς; | Meltemi, το πρώτο ανοιχτό Μεγάλο Γλωσσικό Μοντέλο για τα Ελληνικά (2024-03-28) | UNESCO dedicates the International Day of Education 2025 to Artificial Intelligence (UNESCO Press release)
see also UNESCO, Artificial intelligence in education, https://www.unesco.org/en/digital-education/artificial-intelligence | Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣYΝΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕYΣΗ. Πρακτικά 1ου επιστημονικού συνεδρίου 7 - 8/12/2024
επιμέλεια: ΒΑΖΟΥΡΑ Ζωή & ΣΑΜΑΡΑΣ Νικόλαος, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Διοργάνωση: Τμήμα Εφαρμοσμένης πληροφορικής, Παν/μιο Μακεδονίας και Διεύθυνση Β'βάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. | https://digital-strategy.ec.europa.eu/el/policies/ai-code-practice | ΠΟΕΣΥ (13 Μαΐου, 2025) Παρουσίαστηκε ο Κώδικας Δεοντολογίας για τη χρήση της Τ. Ν. από Δημοσιογράφους | ΕΕΒΤ (Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής). 18/03/2025, Νέα ΓΝΩΜΗ Για τις εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στο ελληνικό σχολείο
/2412/ΓΝΩΜΗ_ΤΝ_ΣΤΟ_ΕΛΛΗΝΙΚΟ_ΣΧΟΛΕΙΟ_FINAL_GR.pdf || 2413/ΕΚΘΕΣΗ_ΤΝ_ΣΤΟ_ΕΛΛΗΝΙΚΟ_ΣΧΟΛΕΙΟ_FINAL_GR.pdf | Trends – Artificial Intelligence (AI) (May 30, 2025) by Mary Meeker / Jay Simons / Daegwon Chae / Alexander Krey, BOND Special Report
"BOND is a global technology investment firm that supports visionary founders throughout their entire life cycle of innovation & growth." (San Francisco, Ca, USA) https://www.bondcap.com/ |
15.α. Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia |
---|
ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) έκδοση στην ελληνική γλώσσα του Οδηγού “Guidance for generative AI in education and research” της UNESCO
UNESCO (2024), Κατευθυντήριες γραμμές για την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση και την έρευνα. https://iep.edu.gr/images/IEP/GENERAL/Anakoinoseis/2024/2024-07-17_1721062001478.pdf
σελ. 2 του αρχείο, δεξιά στήλη: απαιτείται μετάφραση του τίτλου της παραγράφου στα ελληνικά: Παγκόσμια Ατζέντα Εκπαίδευσης 2030.
Follow UNESCO - Artificial Intelligence: https://www.unesco.org/en/artificial-intelligence?hub=32618 |
ΕΕΒΤ (Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής & τεχνοηθικής: 18.03.2025 Ανακοίνωση έκδοσης νέας Γνώμης Για τις εφαρμογές ΤΝ στο ελληνικό σχολείο.
Το κείμενο της Γνώμης είναι διαθέσιμο εδώ ΓΝΩΜΗ_ΤΝ_ΣΤΟ_ΕΛΛΗΝΙΚΟ_ΣΧΟΛΕΙΟ_FINAL_GR.pdf και της συνοδευτικής Έκθεσης εδώ. ΕΚΘΕΣΗ_ΤΝ_ΣΤΟ_ΕΛΛΗΝΙΚΟ_ΣΧΟΛΕΙΟ_FINAL_GR.pdf | Η τεχνητή νοημοσύνη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μια προσέγγιση στις αναδυόμενες ευκαιρίες, προκλήσεις και προοπτικές.
Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΚΕΔΙΜΑ - 4η διαδικτυακή συνάντηση TΟΤT ακαδημαϊκού έτους 2024-2025, 12.03.2025 | University of Alberta (CA) : Using Generative AI - available also in FR / disponible aussi en FR: 'Université de l'Alberta: IA générative : utilisation
Πολύ καλό, αναλυτικό πολλαπλές προσεγγίσεις: από την θέση του φοιτητή - του διδάσκοντα, σε διάφορες πτυχές του έργου του. | Québec (CA) Ressources numériques pour le réseau de l’éducation
Documents et outils de référence > Guide d’utilisation pédagogique, éthique et légale de l’intelligence artificielle générative | DEAKIN University (AU): Using generative AI | Université de Genève (UNIGE, CH): Prise de position sur l’intelligence artificielle
in English: University of Geneva (UNIGE, CH) - Statement on artificial intelligence | UNIVERSITE DE LIEGE (ΒΕ): Charte ULiège d’utilisation des intelligences artificielles génératives dans les travaux universitaires
Available in EN: ULiège Charter for the use of generative artificial intelligence in academic work: https://www.student.uliege.be/cms/c_19230399/en/uliege-charter-for-the-use-of-generative-artificial-intelligence-in-academic-work | UK The Department for Education (DfE), Generative artificial intelligence (AI) in education. Policy paper updated 10.06.2025 | Université de Fribourg - Universität Freiburg CH, Didactics and Digital Skills Service - Institutional documents
Service de didactique universitaire et compétences numériques | Dienststelle für Hochschuldidaktik und digitale Kompetenzen
Recommendations
Utilisation du numérique dans l'enseignement | Nutzung digitaler Mittel in der Lehre
Utilisation des IA génératives dans l’enseignement | Einsatz generativer KIs im Unterricht
Référentiel de compétences numériques des enseignant·e·s | 15.β. Διαφάνεια στη χρήση Παραγωγικής ΤΝ στο Πανεπιστήμιο || Generative AI in Academia and Transparency How to cite? & Logos, Icons, AI usage disclosure |
---|
16. Επιλογή βιντεοσκοπημένων εκδηλώσεων που διατίθενται στον παγκόσμιο ιστό |
---|